Jump to content
Suzu4x4

Wtyczka przyczepy z USA - adapter/przejścówka + hamulec elektryczny

Recommended Posts

Suzu4x4

Witam, kolega zakupił przyczepę z USA i chciałby przywieść ją z Hamburga "na kołach" pytanie jest takie czy istnieją przejściówki/adaptery umożliwiające podpięcie takiej przyczepy do auta z gniazdem 13 PIN ? nie wiem czy w przyczepach też tak jest że kierunkowskaz mruga ze stopem jak było kiedyś w amerykańskich autach ?

google nic nie pomogło , na forum też nic nie znalazłem :rolleyes:

Edit dochodzi jeszcze kwestia hamulców (prawdopodobnie elektrycznych) jak są sterowane ? wymagają jakieś specjalne zasilanie ?

coś czuje że bez przeróbek się nie obejdzie i konieczna będzie laweta , poniżej zdjęcia wtyczki :

 

IMG-20181127-WA0005.jpg

IMG-20181127-WA0004.jpg

Edited by Suzu4x4 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RobiBona

Kierunki będą migały ze stopem, bo tak pewnie są przewody połączone i lampy do przeróbki, hamulce elektryczne też pewnie mają dodatkowe sterowanie. trochę roboty czeka  kolegę. Ale wszystko da się zrobić ,trzeba tylko pokombinować i chcieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Wpisz w wyszukiwarce np. "usa connector 6 pin" i masz przykładową stronę z opisami:

Zobacz obraz źródłowy
 
 
 
 

 

Poprawka, jest to 7 way:

6-pin-trailer-connector-wiring-diagram-of-6-pin-connector-wiring-diagram.jpg.f77546ee0faf14c4ede646632389ca8b.jpg

Twoje przypuszczenia się potwierdzają, czyli stop z kierunkami oraz sterowanie hamulcem we wiązce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

ok dzięki,  już coś do przodu, widzę że nie będzie ta takie proste bo wg tego co wygooglałem to auto do holowania przyczepy z hamulcem elektrycznym musi mieć do niego sterownik więc raczej żadna przejściówka nie wchodzi w grę ?

ktoś przerabiał temat jak sterowany jest hamulec elektryczny i czy da się taką przyczepę ciągnąć europejskim autem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Ciekawy czy ta przyczepa posiada tylko hamulec elektryczny, jeżeli tak nie ma wyjścia albo podłączysz tak aby działało albo laweta.
Najlepiej by było w Polsce wykonać gniazdo które będzie pasowało to tej wtyczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

To nie tylko dorobienie wtyczki, trzeba czymś sterować hamulce w przyczepie, a to już spory problem - konieczny sterownik w samochodzie  W/g mnie tylko laweta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagZyg

Witaj, lub szukaj kogoś kto ma auto z USA z hakiem i takim gniazdem wtedy może się uda .

MagZyg

Edited by MagZyg (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
48 minut temu, ed napisał:

To nie tylko dorobienie wtyczki, trzeba czymś sterować hamulce w przyczepie, a to już spory problem - konieczny sterownik w samochodzie  W/g mnie tylko laweta.

Może tak być, zresztą wczoraj kolega Suzu4x4 radził Adamowi spedycję w transporcie towarów do Niemiec myślę że teraz powinien tak samo doradzić koledze zamiast kombinować coś z wtyczkami i hamuclacmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Cześć.

Szef kumpla przywiózł kiedyś kemping z USA. Stawał na głowie... Skończyło się wymianą osi i montażem najazdu. Prąd przy tym to pikuś....Nie zrobicie nic bez lawety.

 

Sorry za złe wieści...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
12 minut temu, Commander napisał:

Cześć.

Szef kumpla przywiózł kiedyś kemping z USA. Stawał na głowie... Skończyło się wymianą osi i montażem najazdu. Prąd przy tym to pikuś....Nie zrobicie nic bez lawety.

 

Sorry za złe wieści...

też tak myślę ;)

 

17 minut temu, Cezarr napisał:

Może tak być, zresztą wczoraj kolega Suzu4x4 radził Adamowi spedycję w transporcie towarów do Niemiec myślę że teraz powinien tak samo doradzić koledze zamiast kombinować coś z wtyczkami i hamuclacmi.

Kolego Cezarr jeśli byś czytał  ze zrozumieniem może zobaczyłbyś że moje pytanie nie brzmiało "w jaki sposób przywieść przyczepę z Hamburga"

doradziłem to koledze na samym początku ale każdy sam podejmuje decyzje,  jeden woli zawieźć do Niemiec towar przeładowanym busem a inny przywieść przyczepę na kołach i mi nic do tego

ale nie ma to jak nabić kolejnego nic nie wnoszącego posta :ok:

 

 dziękuję za odpowiedzi, rozwiązania są dwa :

 transport przyczepy na lawecie lub holownik ze sterownikiem hamulca elektrycznego wyposażony w hak w standardzie amerykańskim

 

temat można zamknąć ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

 

ale nie ma to jak nabić kolejnego nic nie wnoszącego posta :ok:

 

Masz z tym jakiś problem 🤔 Widać że forum opanowały osoby wszystko wiedzące w każdym temacie a jak ktoś inny coś napisze to zaraz jest dogadywanie o postach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Jak słyszę o przyczepie z USA i ich mani wielkości zastanawiam się o jaki gabaryt chodzi. Jeżeli jest to coś, co wchodzi na lawetę to warto taką ze sobą zabrać - nawet od kilkudziesięciu zł za dobę.

Natomiast jeżeli to jest coś wielkiego to najprościej byłoby amerykańskim holownikiem, taki to chyba najprościej wyszukać na otomoto :) tylko czy warto kupować na jedną akcję ? wszystko kwestia kosztów, rozmiarów itd.

samą wtyczkę mając już schemat przerobiłbym na miejscu na naszą 13-pin zabraną ze sobą.  Osobiście nie bawiłbym się w partyzantkę, jak pewnie połowa naszych obywateli i 80% prowadzących działalność i lubiących oszczędności :).

dawno dawno temu w poprzedniej pracy woziliśmy fiatem doblo 1.3 mjet koparkę na lawecie 2 osiowej, dziś taki zestaw trafiłby tu do działu "na wesoło". Śmiesznie było jak przy wjeżdżaniu na przyczepę koparki podniosło tył w doblo o 30cm, a silnik był odpalony (trzymał tylko ręczny) i zestaw sobie pojechał (bez kierowcy, obserwowaliśmy razem załadunek).

Edited by maarec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Moze można kupić do europejskiego modelu samochodu amerykański moduł elektryczny wiązki haka. Przecież te samochody są produkowane często na oba rynki. Może nie będzie tak źle. 

A czym ta przyczepa będzie ciągają w PL?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer
10 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

dziękuję za odpowiedzi, rozwiązania są dwa: transport przyczepy na lawecie lub holownik ze sterownikiem hamulca elektrycznego wyposażony w hak w standardzie amerykańskim

Ciekawa sprawa z tymi hamulcami. Gdybym ja miał taki problem, to starałbym się zrobić wszystko, aby tego typu hamulce zachować, choćby z uwagi na to, że przestaje w takim przypadku obowiązywać "1/33". Podobnie, jak Kol. vrs, nie widzę przeciwwskazań, aby zakupić taki sterownik i zamontowanie w aucie, które będzie z tą przyczepą jeździć. Jeśli taką decyzję podejmiesz lub będziesz zainteresowany, to napiszę  dużo więcej szczegółów na ten temat, ponieważ system jest ciekawy i występuje w wielu opcjach.
Moim zdaniem, cała ta przeróbka łącznie ze wszystkimi wymaganymi czynnościami, nie powinna zająć więcej czasu, niż 3 - 4 godziny (zamontowanie sterownika, zmiana wtyku przyczepy, dołożenie w samochodzie gniazda (gniazd) itp.). Przypuszczam, że koszt wszystkiego, zależnie od miejsca zakupu i wersji sterownika może wynieść ok. 500 - 1000 zł.
IMHO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mati43

Aby ciągać przyczepe z Ameryki wymagany jest sterownik siły hamowania. Mam auto i mam sterownik.Brak haka.Jeżeli masz E kase na zatankowanie 5.7 i taki hak to służę autem- kwestia zgrania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...