Jump to content
Fnukyman

Wilk Safari 620. Problem z wagą.

Recommended Posts

Fnukyman

Czołem Karawaningowcy!
Mierzę się z takim oto problemem...
Kilka miesięcy temu nabyłem używaną przyczepę Wilk Safari 620 (rok prod.2000). Czepka po mocnych przejściach, ale o tym kiedy indziej...
Przy przerejstrowywaniu jej zauważyłem nieścisłość w dowodzie rejestracyjnym (zdjęcie #1) - DMC 1400kg, waga własna 1kg. 
Udałem się więc na pobliski złomowiec w celu zważenia przyczepy. Waga wskazała 1420kg!! Tabliczka znamionowa w bakiście ma wpisane 1400kg w 1.szej pozycji
natomiast 2.ga pozycja jest pusta (zdjęcie #2). Wywnioskowałem więc że 1400kg jest masą własną przyczepy (+20kg dodatkowa butla z gazem i trochę wody w głównym zbiorniku).
Na dyszlu ALKO znalazłem wybite 1750kg ale to zdaje się jest maksymalna masa jaką może dźwignąć rama.
Udałem się więc na okręgową stację kontroli pojazdów. Nie mogłem znaleźć żadnej specyfikacji przyczepy w internecie, więc na podstawie ogłoszenia sprzedaży takiej samej przyczepy wywnioskowaliśmy DMC przyczepy = 1600kg. 
https://sprzedajemy.pl/wilk-safari-620-miedzyrzec-podlaski-…
Diagnosta wystawił mi papier z powyższymi danymi o zmianę w dowodzie rejestracyjnym.
Niestety w wydziale komunikacji nie była to wystarczająca informacja do zmiany DMC przyczepy. Według pani z urzędu powinienem uzyskać papiery od producenta lub zdjęcie tabliczki znamionowej podpisane przez diagnostę. Niestety na tabliczce nie mam innej wartości poza 1400kg.

Czy macie jakiś pomysł jak rozwiązać taki rebus? Gdzie się zgłosić po jakąś specyfikację?
Po Polsce mogę się jeszcze bujać z aktualnym dodowem, ale za granicą wiem że będzie problem...wystarczy że przykładowe Niemcy wrzucą mnie na wagę...
Z góry dzięki za jakąkolwiek wskazówkę.

zdjecie#1.jpg

zdjecie#2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witaj.

Napisz do producenta...podając pełny VIN proszę o przysłanie świadectwa homologacji na tą konkretną przy przyczepę. Tam będzie napisane jakie ona mieć może największe DMC i na takowe ją zarejestruj. Moim zdaniem to będzie wartość koło 1700 kg. Taki papier kosztuje od 50 do oki200 E w zależności od firmy. Uwierz na słowo....do przyczepy sporo się zmieści, nie tylko butla  i woda. Są natomiast służby co ważą...i karzą.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kopczyn
W dniu 26.11.2018 o 23:00, Commander napisał:

 

Pierwsza pozycja oznacza DMC = 1400, Druga pozycja 1 - 1400 nacisk na pierwszą oś. Trzecia pozycja 2 - jest pusta bo masz prawdopodobnie oś pojedyńczą, wejdź pod przyczepę na osi też będzie tabliczka - jeśli będzie na niej widniało też 1400 to raczej DMC nie podniesiesz.

 

W dniu 26.11.2018 o 23:00, Commander napisał:

Są natomiast służby co ważą...i karzą.

jechać dalej ;)

 

W dniu 26.11.2018 o 22:52, Fnukyman napisał:


Po Polsce mogę się jeszcze bujać z aktualnym dodowem, ale za granicą wiem że będzie problem...wystarczy że przykładowe Niemcy wrzucą mnie na wagę...

 

Poprostu wiesz że nie możesz dać się zwarzyć ;)

Edited by kopczyn (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...