Skocz do zawartości

Porównanie dwóch ofert


sambirek

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 

he ale off topic. Prośba do admina  aby podpiął posty wybiegające z tematu Porównanie dwóch ofert do właściwego. [mention=19021]jacek00[/mention] Nie ze wszystkim można się zgodzić co jest napisane np konwencja wiedeńska stoi przed uregulowaniami w PL a mimo to część zapisów nie jest zgodna. Cytując konwencję i opierając się tylko na tych zapisach, nie jest to do końca prawdą bo zapis pojazdów jest ogólny: B, C, D. Są jeszcze inne przepisy mówiące precyzyjnie o pojazdach M1, M2, N3..... i o masach przyczep odbiegajacych od konwencji. Piszę od początku o tym, że nie wszystkie przepisy są zgodne z przepisami UE.

 

 

Konwencja Wiedeńska jest aktem wyższego rzędu, a nasze przepisy nie mogą stać w sprzeczności z nią. Owszem KW to jedynie zbiór ogólnych przepisów, po to aby w żadnym kraju gdzie ona obowiązuje nie było wątpliwości.

 

 

W takim przypadku §3 ust. 7 jest sprzeczny w tym samym dz. u. §14? 

 

 

O której sprzeczności mówisz? W jakim Dz. Ustaw?

 

 

PS Nie musisz cytować artykułów, są ogólnodostępne.

 

 

Robię to zawsze z kilku powodów. Aby inni się mogli zorientować o czym rozmawiamy. Nie każdy wie gdzie i jak szukać. Poza tym przepisy się zmieniają. Za rok wklejony fragment może być nieaktualny. Wklejając jego treści z góry wiadomo czego dotyczyła dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

28 minut temu, MARIOczy napisał:

Piszę od początku o tym, że nie wszystkie przepisy są zgodne z przepisami UE.

I nie można nic na to poradzić.

@sambirek Przykro mi, że tak wyszło. Z tego powodu napisałem prośbę o przeniesienie części postów.

Niczym nie ryzykujesz bo 1.33 Ciebie nie dotyczy bo producent Twojego samochodu ustalił z jakimi przyczepami możesz jeździć. Jak będziesz zmieniał samochód i kupisz taki w którym producent nie określi z jakimi przyczepami możesz jeździć, i nie zabroni jeżdżenia tym samochodem z przyczepami a Ty sobie założysz hak to wówczas będzie Ciebie obowiązywał przelicznik 1,33. A w zasadzie nie Ciebie tylko osoby które będą wydawały Tobie pozwolenie na jego uzytkowanie. Chyba, że ten zapis zostanie wprowadzony do PoRD.

Edytowane przez MARIOczy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MARIOczy napisał:

I nie można nic na to poradzić.

@sambirek Przykro mi, że tak wyszło. Z tego powodu napisałem prośbę o przeniesienie części postów.

Niczym nie ryzykujesz bo 1.33 Ciebie nie dotyczy bo producent Twojego samochodu ustalił z jakimi przyczepami możesz jeździć. Jak będziesz zmieniał samochód i kupisz taki w którym producent nie określi z jakimi przyczepami możesz jeździć, i nie zabroni jeżdżenia tym samochodem z przyczepami a Ty sobie założysz hak to wówczas będzie Ciebie obowiązywał przelicznik 1,33.

Ja pierdziele, ale głupoty piszesz :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jacek00 napisał:

O której sprzeczności mówisz? W jakim Dz. Ustaw?

2022

4 minuty temu, jacekzoo napisał:

Ja pierdziele, ale głupoty piszesz :blink:

A merytorycznie możesz? Czy tylko chciałeś pokazać swoją obecność obrażając mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MARIOczy napisał:
A merytorycznie możesz? Czy tylko chciałeś pokazać swoją obecność obrażając mnie?

No ale cały czas wprowadzasz w błąd i mylisz hamulec z hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym). To dwa różne twory.  Homologacja pojazdu dotycząca przyczepy z hamulcem dotyczy przyczepy, której hamulec odpowiada parametrom z art. 14.5, a nie dotyczy przyczepy z hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym) art. 14.7.

Po prostu sam sobie odpowiedz na pytania:

  1. Czy producent pojazdu homologował pojazd do łączenia z przyczepą z hamulcem czy hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym)?
  2. Czy w polu O1 jest podane MMC przyczepy z hamulcem czy hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym)?
  3. Czy hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) wg Ciebie spełnia opisane wymogi jakie są stawiane hamulcom w przyczepie w  art. 14.5?

 

PS. I gdzie ta sprzeczność? §3 ust. 7 z §14?

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, MARIOczy napisał:

2022

A merytorycznie możesz? Czy tylko chciałeś pokazać swoją obecność obrażając mnie?

Ale to było pierdylion razy, merytorycznie, z paragrafami, ustawami itp 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w §3 nie ma nic na temat 1,33 tak samo jak w KW, która cytowałeś a jest przed polskimi przepisami.  Idąc dalej to stosując 1,33 do wszystkich pojazdów M1 dochodzi aspekt fałszowania dokumentów i poświadczania nieprawdy przez SKP i WK w całym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Czy producent pojazdu homologował pojazd do łączenia z przyczepą z hamulcem czy hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym)?

Tego nie wiem bo jest mowa tylko o hamulcu bez wyszczególnienia jaki to hamulec

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Czy w polu O1 jest podane MMC przyczepy z hamulcem czy hamulcem roboczym typu bezwładnościowego (najazdowym)?

Hamulec typu bezwładnościowego nie jest Hamulcem???

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Czy hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) wg Ciebie spełnia opisane wymogi jakie są stawiane hamulcom w przyczepie w  art. 14.5?

Jak najbardziej i właśnie dopuszczony jest dla przyczep powyżej 1,33 - regulowana intensywność hamowania uzależniona od intensywności hamowania holownika, dokonywana z miejsca kierowcy za pośrednictwem hamulca holownika, zapewnia zatrzymanie przyczepy po samoczynnym odłączeniu przez uruchomienie linką mocowana do haka holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MARIOczy napisał:

Tego nie wiem bo jest mowa tylko o hamulcu bez wyszczególnienia jaki to hamulec

Hamulec to hamulec. Jakie wymaganiom musi odpowiadać hamulec w przyczepie masz opisane w art. 14.5. Czyli przyczepa musi być wyposażona w hamulec roboczy oraz hamulec postojowy. Ponadto hamulec roboczy musi spełniać te same wymogi jakie musi spełniać hamulec roboczy w pojeździe samochodowym. Regulowana siła hamowania, uruchamiany jednym ruchem z hamulcem pojazdu z miejsca kierowcy. Wtedy dopiero mowa o hamulcu. 

11 godzin temu, MARIOczy napisał:

Hamulec typu bezwładnościowego nie jest Hamulcem???

W myśl przepisów nie jest. Hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) nie jest hamulcem. Czym jest hamulec w przyczepie masz zdefiniowane w art. 14.5. 

11 godzin temu, MARIOczy napisał:

Jak najbardziej i właśnie dopuszczony jest dla przyczep powyżej 1,33 - regulowana intensywność hamowania uzależniona od intensywności hamowania holownika, dokonywana z miejsca kierowcy za pośrednictwem hamulca holownika, zapewnia zatrzymanie przyczepy po samoczynnym odłączeniu przez uruchomienie linką mocowana do haka holownika.

Hmm a to ciekawe. Powiedz mi w takim razie jak  hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) jest uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego? Czyli pisząc łopatologicznie, jak w momencie dotknięcia pedału hamulca pojazdu ciągnącego dokładnie w tym samym momencie uruchamiasz hamulec najazdowy? Bo on się nie uruchamia. Ponadto nie możesz regulować intensywności hamowania przyczepy. Ona napiera na pojazd holujący z całą swoją siłą - więc o jakim regulowaniu intensywności mówisz? 

Czyli hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) nie spełnia tego warunku opisanego w 14.5 1) b.  i wracamy do punktu 14.7. Czyli do warunkowego użycia w przyczepie hamulca typu bezwładnościowego (najazdowego) pod warunkiem stosowania przelicznika 1/33. Przecież to wynika wprost z przepisów. Nie wiem jak można mieć wątpliwości. Ustawodawca celowo rozróżnił hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) od hamulca aby nie było wątpliwości. Jego użycie jest dopuszczone tylko warunkowo. Nie wiem jak można udawać, że hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) jest hamulcem, mimo że nawet ustawodawca twierdzi że nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacek00 napisał:

Hamulec to hamulec. Jakie wymaganiom musi odpowiadać hamulec w przyczepie masz opisane w art. 14.5. Czyli przyczepa musi być wyposażona w hamulec roboczy oraz hamulec postojowy. Ponadto hamulec roboczy musi spełniać te same wymogi jakie musi spełniać hamulec roboczy w pojeździe samochodowym. Regulowana siła hamowania, uruchamiany jednym ruchem z hamulcem pojazdu z miejsca kierowcy. Wtedy dopiero mowa o hamulcu.

odpowiedź zamieściłem już wcześniej

12 godzin temu, MARIOczy napisał:

regulowana intensywność hamowania uzależniona od intensywności hamowania holownika, dokonywana z miejsca kierowcy za pośrednictwem hamulca holownika, zapewnia zatrzymanie przyczepy po samoczynnym odłączeniu przez uruchomienie linką mocowana do haka holownika.

Jeszcze raz inaczej:

5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

1) hamulec roboczy:

a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1

          ust. 1 pkt 1hamulec roboczy działający na wszystkie koła – przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie           od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:

- warunek spełniony jeżeli hamowane są wszystkie osie

         a) regulowania intensywności hamowania,

- warunek spełniony. Zasadą działania jest napór na holownik. Im większa siła hamowania holownika tym większy napór przyczepy i tym samym większa siła hamowania przyczepy. Jeżeli tak nie działa to jest uszkodzony ukł hamulcowy przyczepy. Tak samo jeśli przyczepa "ucieka" do tyłu przy uruchomionym hamulcu jest to wadliwe działanie hamulca, pomijając hamulce starego typu.

          b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;

- warunek spełniony. Pojazd hamuje i przyczepa też a opóźnienie hamowania przyczepy jest zależne od sprawności hamulca mechanicznego przyczepy i jego regulacji.

b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,

- warunek spełniony. Uruchomienie hamulców w holowniku powoduje uruchomienie hamulca przyczepy

          ust. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie                                             mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi

Hamulec najazdowy może być stosowany w przyczepie jeżeli holownik DMC holownika jest większa o 33% od DMC przyczepy pod warunkiem, że DMC przyczepy to jest 100%. 

Jednocześnie są tez inne przepisy, które nie zastrzegają zależności stosowania od §14 ust.7 I nie wskazują jakie to mają być hamulce (czy hydrauliczne, pneumatyczne, mechaniczne czy jeszcze inne):

§3 ust 7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć: 1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego, 2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów, 3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta, 4) 3500 kg                                                                                                                                                                                                                                                                                                    – z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.16)), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4.

c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;

- warunek spełniony. W przypadku zerwania połączenia, uruchomienie hamulców przyczepy następuje przez linkę zaczepioną do haka holownika i mechanizmu urządzenia hamującego uruchamiającego hamowanie przyczepy

2) hamulec postojowy:

a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

- warunek spełniony. Przed odłączeniem przyczepy kierowca uruchamia hamulec postojowy przyczepy przez "zaciągnięcie" hamulca przyczepy na dyszlu.

b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób – uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca

- warunek spełniony. Uruchamianie hamulca następuje z zewnątrz a że przyczepa nie jest przystosowana do przewozu ludzi nie ma potrzeby uruchamiania hamulca z jej wnętrza.

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

W myśl przepisów nie jest. Hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) nie jest hamulcem. Czym jest hamulec w przyczepie masz zdefiniowane w art. 14.5.

Art 14.5 nie zawiera definicji tylko wskazuje w jakie rodzaje hamulców ma być wyposażona przyczepa. Definicje zawarte są w §1.3

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Hmm a to ciekawe. Powiedz mi w takim razie jak  hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) jest uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego? Czyli pisząc łopatologicznie, jak w momencie dotknięcia pedału hamulca pojazdu ciągnącego dokładnie w tym samym momencie uruchamiasz hamulec najazdowy? Bo on się nie uruchamia. Ponadto nie możesz regulować intensywności hamowania przyczepy. Ona napiera na pojazd holujący z całą swoją siłą - więc o jakim regulowaniu intensywności mówisz?

Uruchamianie hamulca w przyczepie następuje gdy jest uruchamiany hamulec holownika. Dotykanie, głaskanie itp pedału hamulca nie powoduje uruchomienia hamulców. Aby hamulce uruchomić trzeba nacisnąć pedał hamulca. Nigdy nie jest tak, że w chwili wciśnięcia pedału hamulca od razu są uruchamiane hamulce. Zawsze jest zwłoka uruchomienia hamulców od momentu naciśnięcia pedału hamulca do zadziałania hamulców. W przypadku hamulców przyczep o których mówimy przepisy nie regulują czasu zwłoki zadziałania tych hamulców w przyczepie. Regulacja siły hamowania przyczepy jest zależna od siły hamowania holownika, im mocniej hamuje holownik tym mocniej przyczepa napiera na holownik i tym samym mocniej hamuje. Napór przyczepy jest uzależniony od siły hamowania holownika i jest zmienny.

Ponawiam pytanie czy wg Ciebie diagności i WK w całym kraju dopuszczają się fałszowania i poświadczania nieprawdy w dokumentach holowników dopuszczając je do ruchu z zawyżonymi DMC przyczep z hamulcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MARIOczy napisał:

dpowiedź zamieściłem już wcześniej

Tak naprawdę Twoje dywagacje na temat czy hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) jest hamulcem w rozumieniu art 14.5 nie ma najmniejszego sensu. Uważać możesz w zasadzie wszystko. Ale dopóki masz "kaganiec" w postaci przepisu szczegółowego dotyczący hamulca najazdowego dopóty musisz się do tego przepisu stosować bez wyjątku. Po to właśnie ustawodawca w art. 14.7 ustalił zasady dotyczące przyczepy z hamulcem najazdowym, aby nie było wątpliwości.  

Więc tak długo jak ten art 14.7 będzie znajdować się w rozporządzeniu, to tak długo musisz się do niego stosować. I każdorazowo jak podepniesz przyczepę z hamulcem najazdowym, to musisz spełnić opisany tam warunek, czyli dopuszczalna masa całkowita pojazdu holującego musi wynosić nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy. Innego wyjścia nie ma, nawet jak wybiórczo będziesz stosować się do przepisów, czy uważać, że art. 14.7 nie istnieje, albo on Cię nie obowiązuje. Ten artykuł będzie się w rozporządzeniu znajdować tak długo, aż ustawodawca go nie wykreśli.

Cytat

Ponawiam pytanie czy wg Ciebie diagności i WK w całym kraju dopuszczają się fałszowania i poświadczania nieprawdy w dokumentach holowników dopuszczając je do ruchu z zawyżonymi DMC przyczep z hamulcem?

O jakim fałszowaniu dokumentów mówisz? O jakich zawyżonych DMC przyczep z hamulcem piszesz? Sam przed chwilą pisałeś, że nie wiesz jakiego typu hamulca dotyczy wpis w homologacji. Więc jeśli ciągniesz przyczepę z hamulcem innym niż hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) to możesz ciągnąć tyle ile wynosi wartość MMC wpisana w polu O1. W przypadku gdy ciągniesz przyczepę wyposażoną w hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) to musisz się stosować do przepisu szczegółowego dotyczącego tego właśnie przypadku, czyli do art. 14.7. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00, szacunek za wytrwałość!!! Ja bym odpuścił już chyba po pierwszym tłumaczeniu a Ty dalej próbujesz wytłumaczyć to, co oczywiste (zresztą za każdym razem jak się pojawia temat współczynnika więc podwójny szacunek). Dziwię się tylko, że kolega @MARIOczy z 3-letnim stażem na forum nie chce tego przyjąć do wiadomości. Gdyby to był ktoś nowy to zrozumiałbym niewiedzę ale przez 3 lata ten temat przewinął się "pierdylion" razy (jak to pisze zawsze @jacekzoo) więc się dziwię tym bardziej...

@sambirek, wybrałeś coś? Jak ten Knausik bo chyba tego miałeś jechać oglądać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mandrol napisał:

@jacek00, szacunek za wytrwałość!!! Ja bym odpuścił już chyba po pierwszym tłumaczeniu a Ty dalej próbujesz wytłumaczyć to, co oczywiste (zresztą za każdym razem jak się pojawia temat współczynnika więc podwójny szacunek). Dziwię się tylko, że kolega @MARIOczy z 3-letnim stażem na forum nie chce tego przyjąć do wiadomości. Gdyby to był ktoś nowy to zrozumiałbym niewiedzę ale przez 3 lata ten temat przewinął się "pierdylion" razy (jak to pisze zawsze @jacekzoo) więc się dziwię tym bardziej...

@sambirek, wybrałeś coś? Jak ten Knausik bo chyba tego miałeś jechać oglądać...

Knaus wybrany... ? jesteśmy zadowoleni...podroz Lublin Kraków.. jechało się rewelacyjnie... 

Przyczepa nam się spodobała, układ jest taki jakiego szukaliśmy. 

Muszę tylko sprawdzić nadmiar masy uszczelniające na listwach... ponoć częste w knausie... 

20181013_190244.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knaus wybrany... jesteśmy zadowoleni...podroz Lublin Kraków.. jechało się rewelacyjnie... 
Przyczepa nam się spodobała, układ jest taki jakiego szukaliśmy. 
Muszę tylko sprawdzić nadmiar masy uszczelniające na listwach... ponoć częste w knausie... 
20181013_190244.thumb.jpg.4e8455ecde91eebdb96606e1ad0814e8.jpg
Gratulacje. Piękny zestaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.