Jump to content
sambirek

Porównanie dwóch ofert

Recommended Posts

NieKumaty

Nie ma czegoś takiego jak lepsza marka , zależy jak trafisz , ale jeśli chodzi o jakość wykonania to chyba jest bardzo podobny , prawie ten sam poziom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin123
W dniu ‎2018‎-‎10‎-‎10 o 20:47, kynig61 napisał:

Ten Knaus coś tani,w tym przedziale będzie trudno coś  kupić.

czuję się wywołany do odpowiedzi bo to właśnie moja przyczepa

widzę, że jak za drogo to nie fajnie ale jak taniej to jeszcze bardziej nie halo.....?????????

zapraszam na oględziny - pisałem do kolegi nie boję się oględzin znawców z forum

jak Ci nie pasuje cena to chętnie przytulę od Ciebie 45000

Edited by marcin123 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mac

Czyli dobrze  wytypowałem właściciela 

Proponowałem knausa bo mam blisko 😀😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster
18 godzin temu, sambirek napisał:

na chwilę obecną mam Octavię 3 i zmieszczę się z jej maksymalnym DMC przyczepy w 3.5 t...

Skoro napisałeś, że na haku masz 1600 to DMC samochodu jest poniżej 1900 ??? Nawet jeżeli masz 1900, to magiczne 1,33 ogranicza cię do 1428 kg.

Podaj wszystkie istotne dane samochodu bo coś tu się k.py nie trzyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARIOczy
53 minuty temu, lbuster napisał:

...magiczne 1,33 ogranicza cię...

Ta zasada już nie obowiązuje a dotyczyła głównie przyczep i pojazdów M1, N1 przy ustalaniu MMC przyczepy dla danego pojazdu, w którym producent nie określił tych wartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
55 minut temu, MARIOczy napisał:

Ta zasada już nie obowiązuje a dotyczyła głównie przyczep i pojazdów M1, N1 przy ustalaniu MMC przyczepy dla danego pojazdu, w którym producent nie określił tych wartości.

Aha, nie obowiązuje bo? :D Wykreślili ją z roporządzenia? Nie. 1.33 to ograniczenie dotyczące hamulca najazdowego, a nie MMC przyczepy dla danego pojazdu.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Znowu.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Znowu....
Czekam jeszcze na poruszenie kwestii, że na kat. B to tylko z przyczepą lekką :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

Opisujac marki mojemu synowi to Hobby porownunje do VW a Knausa do Audi. Niby podobne ale.... Moim skromnym zdaniem, mam Knausa, tutaj sa nieco lepsze materialy wykonczeniowe, co odbija sia na wadze. Mysle jednak ze przy kupnie uzywanej przyczepy marka ma mniejsze znaczenie niz stan:)

PSTabbert to Mercedes, Adria to Skoda a Caravelair to Peugeot oczywiscie.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

A LMC to bentley :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

A niewiadówka to FSO :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARIOczy
2 godziny temu, jacek00 napisał:

Aha, nie obowiązuje bo? :D Wykreślili ją z roporządzenia? Nie. 1.33 to ograniczenie dotyczące hamulca najazdowego, a nie MMC przyczepy dla danego pojazdu.

Nie chodzi o to, że wykreślili. Bo jest to zapisane w art.14. Tylko, że głównie stare pojazdy, które były budowane zupełnie inaczej i wg innych wytycznych, w których producent nie ustalał jaką przyczepę mógł ciągnąć pojazd. Robili to rzeczoznawcy i diagności, i wówczas zobowiązani byli do stosowania tej i innych zasad do wyznaczenia mmc przyczepy. W chwili obecnej wszystkie auta mają homologację, do której jesteśmy zmuszeni się dostosować i akceptować bo wstąpiliśmy do UE. Jest to stary przepis i sprzeczny z obecnymi.

Ponadto nie jest to ograniczenie a dopuszczenie hamulca roboczego przyczepy gdy DMC holownika wynosi nie mniej niż 1,33 mmc przyczepy ale tylko jeżeli mówimy art. 14 u 7.

Podobna sytuacja dotyczy nowych samochodów z elektronicznymi hamulcami postojowymi, których nie uruchomisz w czasie jazdy. A gdzie jest hamulec awaryjny w który musi być wyposażony pojazd samochodowy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
37 minut temu, MARIOczy napisał:

Nie chodzi o to, że wykreślili. Bo jest to zapisane w art.14. Tylko, że głównie stare pojazdy, które były budowane zupełnie inaczej i wg innych wytycznych, w których producent nie ustalał jaką przyczepę mógł ciągnąć pojazd. Robili to rzeczoznawcy i diagności, i wówczas zobowiązani byli do stosowania tej i innych zasad do wyznaczenia mmc przyczepy. W chwili obecnej wszystkie auta mają homologację, do której jesteśmy zmuszeni się dostosować i akceptować bo wstąpiliśmy do UE. Jest to stary przepis i sprzeczny z obecnymi.

Jedyne co się zgadza to, że to stary przepis. Poza tym ten przepis nie jest z niczym sprzeczny, ani z homologacją ani z unijnymi przepisami. Przepis ten obowiązuje w każdym przypadku kiedy ciągniesz przyczepę z hamulcem najazdowym, bo ten typ hamulca jest dopuszczony warunkowo właśnie przez stosowanie przelicznika.

Cytat

Ponadto nie jest to ograniczenie a dopuszczenie hamulca roboczego przyczepy gdy DMC holownika wynosi nie mniej niż 1,33 mmc przyczepy ale tylko jeżeli mówimy art. 14 u 7.

Otóż to. Dopuszczenie hamulca najazdowego. Natomiast auto jest homologowane do danej wartości przyczepy z HAMULCEM. Hamulec najazdowy nie jest hamulcem w rozumieniu przepisów. Więc jeśli w przyczepa jest wyposażona w hamulce będące hamulcami w rozumieniu przepisów to wtedy nie stosujesz przelicznika i możesz ciągnąć tyle ile masz wpisane w DR. Jeśli natomiast przyczepa jest wyposażona w hamulec najazdowy to stosujesz przelicznik w myśl art który sam powyżej przytoczyłeś. Proste :)

Było już mnóstwo dyskusji na ten temat i wszystko w tym temacie zostało powiedziane. Wystarczy użyć wyszukiwarki. Nie ma sensu dyskutować o tym ponownie.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sambirek
7 godzin temu, lbuster napisał:

Skoro napisałeś, że na haku masz 1600 to DMC samochodu jest poniżej 1900 ??? Nawet jeżeli masz 1900, to magiczne 1,33 ogranicza cię do 1428 kg.

Podaj wszystkie istotne dane samochodu bo coś tu się k.py nie trzyma.

Minimalna masa własna pojazdu (bez obciążenia)
 
1279 kg
Maksymalna masa całkowita pojazdu (w pełni obciążonego)
 
1924 kg
Maksymalna masa przyczepy z hamulcami
 
1600 kg
Maksymalna masa przyczepy bez hamulców
 
670 kg
W dniu 10.10.2018 o 19:52, Cezarr napisał:

No to trzy worki cementu 😜

Zadawaj pytanie dokładniej.. na jaki mam 100 kg a dni 1600 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MARIOczy

@sambirek W tym przypadku, gdy masz określone przez producenta (homologacja) jaką przyczepę możesz ciągnąć, tj. 1600 kg to 1.33 Cię nie obowiązuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...