Skocz do zawartości

Wypadki


andiat

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, jacek00 napisał:

Tylko, że z tym nie da się nic zrobić. Żeby to zbudować solidnie to musi swoje ważyć. I tak długo jak to będzie robione z "papieru" to każdy crash test będzie tak wyglądać.

Masz rację, niemniej strefy, w których siedzą pasażerowie powinny spełniać jakieś minimum bezpieczeństwa. Cóż z tego, że czasem producenci chwalą się w reklamach jakie to ich auto wygodne, a dla bezpieczeństwa te iso fixy i inne srixy. Cóż z tego, skoro cały ten fotelik dla bombla, na czym by nie był zapięty, niemal fruwa, bo kanapa po dnim umocowana jest na...w sumie niczym. No i ten kładący się fotel kierowcy niczym airbag dla pasażera z tyłu....
Ktoś wie co to za element wypada natychmiast po strzale? Jakaś belka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Największym zagrożeniem nie są blachy i inne konstrukcyjne elementy dostawczaka, tylko to, co stanowi wyposażenie aby uczynić z niego kamper. Po gwałtownej utracie prędkości pojazdu na dowolnej przeszkodzie (czyli dzwon), cała zabudowa kamperowa itp leci sobie dalej z prawie taką samą prędkością.
Siedzenia w drugim rzędzie też są mocowane po kamperowemu, czyli byle jak. O tym zresztą mówi człowiek w filmie. Na co dzień jeżdżę dostawczym autem zawodowo i nie wyobrażam sobie, aby ładunek nie był zamocowany pasami transportowymi do odpowiednich miejsc w aucie. 
I tak nie rozwiązuje to problemu w stopniu zadowalającym, ale widzę tutaj przewagę nad mocowaniem pasami, a np przykręceniem szafy wkrętami do drewnianej płyty położonej na podłodze paki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby właściwie zabezpieczyć kabinę, tudzież przedział pasażerski każdego kampera nie byłoby realnym chyba, żeby jakikolwiek kamper zmieścił się w 3,5 tony, nie mówiąc już o drastycznie zwiększonej cenie. To by ograniczyło biznes o bodajże 80% rynku. A tak straty są co najwyżej takie, że jak już się ktoś zabije to nie kupi kolejnego...;)

39 minut temu, jerrylin napisał:

Największym zagrożeniem nie są blachy i inne konstrukcyjne elementy dostawczaka, tylko to, co stanowi wyposażenie aby uczynić z niego kamper. Po gwałtownej utracie prędkości pojazdu na dowolnej przeszkodzie (czyli dzwon), cała zabudowa kamperowa itp leci sobie dalej z prawie taką samą prędkością.
Siedzenia w drugim rzędzie też są mocowane po kamperowemu, czyli byle jak. O tym zresztą mówi człowiek w filmie. Na co dzień jeżdżę dostawczym autem zawodowo i nie wyobrażam sobie, aby ładunek nie był zamocowany pasami transportowymi do odpowiednich miejsc w aucie. 
I tak nie rozwiązuje to problemu w stopniu zadowalającym, ale widzę tutaj przewagę nad mocowaniem pasami, a np przykręceniem szafy wkrętami do drewnianej płyty położonej na podłodze paki. 

Musisz sobie uaktualnić sygnaturę na "ojojoj...";)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W blaszaku jeszcze jest buda, do której można mocować meble solidniej niż do "kanapki" na byle jakie wkręty, ale jeśli liczy się każdy gram to będzie tylko coraz gorzej.
W integrze co by nie cudować, przy większej prędkości będzie wyglądała jak z tego wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin T napisał:

W integrze co by nie cudować, przy większej prędkości będzie wyglądała jak z tego wypadku.

Przynajmniej nie trzeba ciąć karoserii żeby ofiary wydostać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cichy56 napisał:

Jak zakładałem webasto do mojego Jumpera to okazało się że blacha podłogi ma grubość 0,8mm czyli tyle co rynna. 

Kapkę więcej - rynny to zwykle 0,5mm  :) ale nie w tym rzecz - nie można porównywać sztywności gładkiej blachy z blachą z przetłoczeniami 
 

7 godzin temu, jacek00 napisał:

Dokładnie, z całego tego majdanu najlepszy będzie blaszak,

Nie to żem blaszakowiec ale na pewno sztywność puszki jest większa od przyczepy czy alkowy - tu jednak trochę wygrywa zestaw bo osobówka będzie zawsze bezpieczniejsza od busa blaszaka a buda to tylko kasa a nie życie czy zdrowie - trochę bo z kolei ogon też robi zła robotę przy dzwonie
 

6 godzin temu, czyś napisał:

Z 6-6,5 metra dostawczaka/kampera, wszystko miałby przyjąć na siebie tylko niecały metr długości nadwozia?

Właśnie dla tego napisałem to powyżej - jak może być bezpiecznie jeśli nogi mamy praktycznie w reflektorach jak w Maluchu
Wydaje mi się ze blaszaki w swoich założeniach są robione tak aby silnik przy dzwonie wjechał raczej pod kabinę - inaczej miazga w kabinie

6 godzin temu, czyś napisał:

zawsze zostanie z tyłu głowy "wolniej, baranie, bo gdyby coś, to jak w maszynkę do mięsa,

i oby sie nie zdarzyło - ale tego sie trzymajmy :ok:

6 godzin temu, czyś napisał:

przedział silnikowy przed kabiną jak stare ciężarówki Mack'a z amerykańskich filmów

konkurs na bezpieczniejszą puszkę  - wygrywa Ducato 1 - ma kawałek ryjka przed sobą :)   
to tak żartem bo w sumie ta odległość jest podobna do jego młodszych braci  tylko ryjek inaczej ukształtowany ale skojarzył mi się z miniaturką
Mack'a :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, smok_wawelski napisał:

i oby sie nie zdarzyło - ale tego sie trzymajmy :ok:

Trzeba czasem wylać kubeł zimnej wody na łeb. Tym bardziej i tym częściej, jeśli z samochodu na samochód ten nowy jest mocniejszy, szybszy, i nie tyczy się to tylko kamperów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zulos napisał:

Ten filmik mi uświadomił, że na trasę najlepiej chyba jednak ściągać stolik. Chociaż tyle można zrobić dla dzieci.

Zawsze jeżdzę bez stolika - mam zbyt bują wyobraźnię ;)

Mnie ciekawi crash test osobówki-kombi załadowanej na wakacje (czyli walizki po dach a na kolanach laptopy, termosy itp), najlepiej z przyczepa na haku. I takie uderzenie czołowe jak tamte kampery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma być Radku - fizyka zawsze  ta sama więc graty słabo zabezpieczone lecą na łeb i tyle nie ważne czy to osobówka czy traktor czy kamper, 
Koledzy z ciężarówek zapewne jeszcze mogliby dopowiedzieć jak źle zabezpieczone palety jadą na plecy  w kabine 

Osobówka tylko wygrywa strefami zgniotu bo macha dłuższa i masz dalej do przeciwnika :) 
 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomniał mi się stary dowcip: Co ma wspólnego Volvo i Fiat 126p? Strefa zgniotu kończy się tuż przed silnikiem ;) 

Edytowane przez jerrylin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, smok_wawelski napisał:

A co ma być Radku - fizyka zawsze  ta sama więc graty słabo zabezpieczone lecą na łeb i tyle nie ważne czy to osobówka czy traktor czy kamper, 
Koledzy z ciężarówek zapewne jeszcze mogliby dopowiedzieć jak źle zabezpieczone palety jadą na plecy  w kabine 

Osobówka tylko wygrywa strefami zgniotu bo macha dłuższa i masz dalej do przeciwnika :) 
 

Własnie mam na myśli iż niby osobowka (solo!) lepiej wypada w laboratoryjnym teście, to w rzeczywistości wcale nie będzie tak kolorowo. 

Az muszę zmierzyć ile mam do nóg w osobówce (Nissan Leaf) a ile w kamperku (Opel Vivaro) ;)

PS
Jeżdziłem kiedyś z prefabrykatami domów z Poznania do Szwecji. Ci którzy się ładowali na trasy krajowe często wyznawali zasadę "przecież to cięzkie, nie poleci" i używali minmalną ilość pasow ;) (chociaż tutaj badziej pasuje taki emotel - :(  ) 

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, RadekNet napisał:

niby osobowka (solo!) lepiej wypada w laboratoryjnym teście
.....

wyznawali zasadę "przecież to cięzkie, nie poleci"

Crash test moim zdaniem nie oddaje w 100% efektu dzwona - cisnienie to siła na jednostkę powierzchni - drzewo/słup  łatwiej się wetnie w pojazd  niż ściana na crash teście , w warunkach rzeczywistych dzwon fura-fura też nigdy nie jest taki że idealnie pysk w pysk

Dalej podtrzymuje stwierdzenie mojego imiennika że jest tylko jedna rada i potrzebny czasem kubeł zimnej wody -  nie wiem jak to święci robią w locie ale po prostu tak to już jest że przy pewnej prędkości  nasz Patron wysiada a na jego miejscu siada św. Piotr  fakt czasem ma dobry humor i pogrozi tylko palcem ale bywa też że zawoła .....

Dobre - ciężkie nie poleci - widziałem taka Scanie - paleta prawie spała sobie na łóżku  a ciężka była - pasy/poprzeczki to jedno a gum też niektórzy do jeszcze do dziś się brzydzą. Sprawa jest prosta dzwon albo nawet hampel do zera zrównoważą silę działająca w kierunku jazdy ale zrównoważą ja tylko dla pojazdu a nie ładunku, jeśli zamocowanie i siła tarcia nie zrównoważą siły bezwładności działającej na ładunek to leci on do przodu


 

17 minut temu, Maras napisał:

nabijali się z VW T1 i mówili ,że strefa zgniotu zaczynała się na kolanach kierowcy.

śmiech przez łzy Marku - a przecież to jak mini integra 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Volkswagen Transporter T1 produkowany był w latach 1950-1967 w zakładach zlokalizowanych w Wolfsburgu oraz Hanowerze. Auto, które w Polsce otrzymało przydomek .......

Mimo to że bulik starszy ode mnie znacznie bo majac 3 latka majtki w zębach nosiłem jak go skończono produkować to jasne Mareczku że słyszałem, pamiętam - przecież buliki jeździły jeszcze długo :)  nawiasem następca bulika T2 o podobnej strefie zgniotu był produkowany też długo i był też jako fabryczny model Camper   :) 
A chyba 
 jeszcze nie do tak dawna T2 ogórka klepano  w Brazylii

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.