Jump to content
kopczyn

Kolizja przyczepa Adria likwidacja szkody

Recommended Posts

PLopaPL

Nie jestem fachowcem, ale w mojej ocenie przyczepka po takim zderzeniu nadaje się do kasacji. Niestety żyjemy w Polsce i rzeczoznawca (jeszcze z PZU...) zapewne stwierdzi, że do sklejenia i dalej można śmigać... Tylko z tego względu warto wszystkie wydatki na dodatki dokumentować paragonem lub fakturą, a w przypadku montażu w warsztacie żądać faktury.

 

Tylko się cieszyć, że wszyscy cali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kopczyn
2 godziny temu, august831 napisał:

Ubezpieczyciel musi doprowadzić do stanu sprzed wypadku . 

Mam nadzieje ze tak bedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr
7 minut temu, PLopaPL napisał:

Nie jestem fachowcem, ale w mojej ocenie przyczepka po takim zderzeniu nadaje się do kasacji. Niestety żyjemy w Polsce i rzeczoznawca (jeszcze z PZU...) zapewne stwierdzi, że do sklejenia i dalej można śmigać... 

Oj chyba może być odwrotnie, nie bardzo się spieszą do naprawy, ale i w szkodzie całkowitej też nie bardzo chcą wypłacać godziwe odszkodowanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Focus
15 minut temu, kopczyn napisał:

W tej sytuacji zarobi warsztat, TU zapłaci, a klient będzie jeździł połatanym szrotem. Nie wiadomo czy przyczepa będzie po takim uderzeniu szczelna i czy konstrukcja wogóle będzie sztywna itp - dokładnie to samo co w samochodach, każdy kto to przerabiał wie ze auto po wypadku i nawet po najlepszej naprawie nie bedzie nigdy jak oryginał, problemy wcześniej czy później wyjdą - te które wyjdą później to twoja strata, nikt tego nie będzie weryfikował. Dodatkowo naprawa w tym przypadku jest możliwa metodami tylko rzemieślniczymi - nie sądzę aby producent przewidział procedurę serwisową pt. wymiana podłogi, bo wiąże się to z rozłożeniem i ponownym złożeniem całej przyczepy

ok. ale dając do serwisu Adrii to oni przedstawia kosztorys, w którym pojawi się kwota - jak piszesz nie możliwa jest naprawa zgodnie z standardami producenta i taka informację musisz mieć. inaczej przyjdzie rzeczoznawca i wyceni Ci naprawę na 6 tysięcy złotych i zakończy likwidacje w swoim mniemaniu, a Ty będziesz musiał udowadniać, odwoływać i dochodzić swoich pieniędzy.

tez mi się wydaje, że tutaj będzie szkoda całkowita - chodzi tylko o to abyś nie musiał się męczyć z uzyskaniem pieniędzy uczciwych za budkę.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PLopaPL
15 minut temu, Cezarr napisał:

Oj chyba może być odwrotnie, nie bardzo się spieszą do naprawy, ale i w szkodzie całkowitej też nie bardzo chcą wypłacać godziwe odszkodowanie. 

 

Generalnie z każdej strony w d.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malinki

Wyrazy współczucia

Jeśli naprawa to w dobrym warsztacie. Koszty - ogromne. Masz uszkodzone wszystkie najdroższe elementy:

Oś z kołami do wymiany, rama będzie zgięta, moower uszkodzony, klima , elektryka (uszkodzona wiązka przy podłodze).....SZOK

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
1 godzinę temu, Focus napisał:

A czy nie można zrobić tak jak się robi w przypadku aut po kolizji ?

oddajesz do serwisu na naprawę, bezgotówkowe rozliczenie i się nie martwisz i szarpiesz z tym ?

szarpie się servis z TU.

jest to wykonalne, w przypadku Adrii to aż prosi się o wizytę w Elcampie - mają tam doświadczenie i teoretycznie porządne zaplecze. Jednak osobiście robiłbym wszystko aby sprzęt skasować, uderzenie poszło solidne, tylko mover i koło dobrze to przyjęło, obstawiam że rama i oś do wymiany bo krzywe. Pewnie też podłoga z ramy wyrwana a na koniec uszkodzenia wnętrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Focus - do jakiego serwisu ? Nie żartuj .

W tym wypadku tylko szkoda całkowita . No chyba ,że kosztorys od serwisu w DE. Wtedy TU samo poprosi o możliwość wypłacenia szkody całkowitej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Aż jestem ciekawy na ile wyliczą koszta, oj będzie grubo i to bardzo. Zresztą oni sami będą dożyć do szkody całkowitej
tylko trzeba się poszarpać o odpowiednią kwotę, a resztę sprzedać, na domek na działkę lub części.

Jak dobrze pokombinujesz to nie wyjdziesz na tym źle, a nawet bym powiedział dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jagodek

 

Skontaktuj się z p. Boernerem "Kampermajster "ul. Źródlana w Falentach - on robi naprawy gwarancyjne i blacharskie dla Elcampu/Adrii. 

Edited by jagodek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
6 minut temu, jagodek napisał:

Jeżeli mogę coś sugerować.... Jedynie PZU i Warta mają likwidację szkody prowadzoną jak należy i wiem co mówię. Podstawowa sprawa to bardzo szczegółowo należy dokonać oględzin i wykonać wycenę naprawy biorąc pod uwagę stawki roboczogodziny nie uśrednione, a rzeczywiste. Znajdź warsztat, który będzie naprawiał.  Wartość przyczepy i wartość wyposażenia dodatkowego nie bardzo są zbieżne. Jest to jedynie dodatek procentowy do ogólnej wartości. Muszę Cię zmartwić, lecz koszty naprawy nie będą bardzo wysokie i wiele wskazuje, że przyczepka będzie naprawiona i będzie służyć długie lata. Wymiana ściany to koszt około 10-15 tysięcy i wymieniaj całe elementy. Naprawa kawałkami pozostawi ślady. Powodzenia. 

fajne opowiadasz kawały :). Ja mam podobne łamiące mity. U mnie klienci najbardziej chwalą likwidację szkody PROAMA. I co im zrobisz ? kasa w 2-3 dni i to dobra.

W PZU miałem szkodę parkingową kilka lat temu - z OC sprawcy, ja stałem w domu akurat w oknie :). Wycena na miejscu, było jeszcze biuro likwidacji. Za 3 elementy w smarcie forfour zaproponowali 600zł i ani grosza więcej. Tyle kosztował jeden z 3 elementów przed malowaniem. Szkoda skończyła się bliżej 8000zł w serwisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jagodek

A jeżeli powiem Ci, że znam to od kuchni - uwierzysz?! Nie zwracaj się do mnie w ten sposób, proszę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Focus
11 minut temu, Jarosław69 napisał:

Focus - do jakiego serwisu ? Nie żartuj .

W tym wypadku tylko szkoda całkowita . No chyba ,że kosztorys od serwisu w DE. Wtedy TU samo poprosi o możliwość wypłacenia szkody całkowitej.

no chyba Adria ma servis w Polsce😋

a i do Niemiec daleko nie ma....

pytanie jaki ma być cel ? naprawa czy szkoda całkowita i otrzymanie uczciwych pieniędzy.

najważniejsza jest świadomość realnych kosztów jaką musi mieć TU - rzeczoznawca wykonujący likwidację szkody.

Mi za pęknięty plastik chcieli dać 300 zł a kosztował realnie 750 Euro - z tym, że rzeczoznawca nie wiedział jak się zabrać za wycenę bo jak sam stwierdził nigdy wcześniej nie miał do czynienia z takimi elementami a i tez nie miał w swoich danych podobnych elementów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Foocus - zapomnij o odbudowie. W tej cenie to tylko kasacja za normalną kasę i kupno następnej przyczepy.

Po co komu problemy i ryzyko? Na zachodzie taka szkoda nawet nie podlega żadnej dyskusji. To nie robota dla Mirka z Pleszewa .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Focus

Dokładnie tak kasacja - ale ja TU wycenia że naprawa będzie kosztować 8000 zł to nie zrobią całkowitej....

a podejrzewam, że tak temat likwidacji przez TU się zacznie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...