Skocz do zawartości

Kolizja przyczepa Adria likwidacja szkody


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem fachowcem, ale w mojej ocenie przyczepka po takim zderzeniu nadaje się do kasacji. Niestety żyjemy w Polsce i rzeczoznawca (jeszcze z PZU...) zapewne stwierdzi, że do sklejenia i dalej można śmigać... Tylko z tego względu warto wszystkie wydatki na dodatki dokumentować paragonem lub fakturą, a w przypadku montażu w warsztacie żądać faktury.

 

Tylko się cieszyć, że wszyscy cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 323
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, PLopaPL napisał:

Nie jestem fachowcem, ale w mojej ocenie przyczepka po takim zderzeniu nadaje się do kasacji. Niestety żyjemy w Polsce i rzeczoznawca (jeszcze z PZU...) zapewne stwierdzi, że do sklejenia i dalej można śmigać... 

Oj chyba może być odwrotnie, nie bardzo się spieszą do naprawy, ale i w szkodzie całkowitej też nie bardzo chcą wypłacać godziwe odszkodowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kopczyn napisał:

W tej sytuacji zarobi warsztat, TU zapłaci, a klient będzie jeździł połatanym szrotem. Nie wiadomo czy przyczepa będzie po takim uderzeniu szczelna i czy konstrukcja wogóle będzie sztywna itp - dokładnie to samo co w samochodach, każdy kto to przerabiał wie ze auto po wypadku i nawet po najlepszej naprawie nie bedzie nigdy jak oryginał, problemy wcześniej czy później wyjdą - te które wyjdą później to twoja strata, nikt tego nie będzie weryfikował. Dodatkowo naprawa w tym przypadku jest możliwa metodami tylko rzemieślniczymi - nie sądzę aby producent przewidział procedurę serwisową pt. wymiana podłogi, bo wiąże się to z rozłożeniem i ponownym złożeniem całej przyczepy

ok. ale dając do serwisu Adrii to oni przedstawia kosztorys, w którym pojawi się kwota - jak piszesz nie możliwa jest naprawa zgodnie z standardami producenta i taka informację musisz mieć. inaczej przyjdzie rzeczoznawca i wyceni Ci naprawę na 6 tysięcy złotych i zakończy likwidacje w swoim mniemaniu, a Ty będziesz musiał udowadniać, odwoływać i dochodzić swoich pieniędzy.

tez mi się wydaje, że tutaj będzie szkoda całkowita - chodzi tylko o to abyś nie musiał się męczyć z uzyskaniem pieniędzy uczciwych za budkę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cezarr napisał:

Oj chyba może być odwrotnie, nie bardzo się spieszą do naprawy, ale i w szkodzie całkowitej też nie bardzo chcą wypłacać godziwe odszkodowanie. 

 

Generalnie z każdej strony w d.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrazy współczucia

Jeśli naprawa to w dobrym warsztacie. Koszty - ogromne. Masz uszkodzone wszystkie najdroższe elementy:

Oś z kołami do wymiany, rama będzie zgięta, moower uszkodzony, klima , elektryka (uszkodzona wiązka przy podłodze).....SZOK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Focus napisał:

A czy nie można zrobić tak jak się robi w przypadku aut po kolizji ?

oddajesz do serwisu na naprawę, bezgotówkowe rozliczenie i się nie martwisz i szarpiesz z tym ?

szarpie się servis z TU.

jest to wykonalne, w przypadku Adrii to aż prosi się o wizytę w Elcampie - mają tam doświadczenie i teoretycznie porządne zaplecze. Jednak osobiście robiłbym wszystko aby sprzęt skasować, uderzenie poszło solidne, tylko mover i koło dobrze to przyjęło, obstawiam że rama i oś do wymiany bo krzywe. Pewnie też podłoga z ramy wyrwana a na koniec uszkodzenia wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż jestem ciekawy na ile wyliczą koszta, oj będzie grubo i to bardzo. Zresztą oni sami będą dożyć do szkody całkowitej
tylko trzeba się poszarpać o odpowiednią kwotę, a resztę sprzedać, na domek na działkę lub części.

Jak dobrze pokombinujesz to nie wyjdziesz na tym źle, a nawet bym powiedział dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jagodek napisał:

Jeżeli mogę coś sugerować.... Jedynie PZU i Warta mają likwidację szkody prowadzoną jak należy i wiem co mówię. Podstawowa sprawa to bardzo szczegółowo należy dokonać oględzin i wykonać wycenę naprawy biorąc pod uwagę stawki roboczogodziny nie uśrednione, a rzeczywiste. Znajdź warsztat, który będzie naprawiał.  Wartość przyczepy i wartość wyposażenia dodatkowego nie bardzo są zbieżne. Jest to jedynie dodatek procentowy do ogólnej wartości. Muszę Cię zmartwić, lecz koszty naprawy nie będą bardzo wysokie i wiele wskazuje, że przyczepka będzie naprawiona i będzie służyć długie lata. Wymiana ściany to koszt około 10-15 tysięcy i wymieniaj całe elementy. Naprawa kawałkami pozostawi ślady. Powodzenia. 

fajne opowiadasz kawały :). Ja mam podobne łamiące mity. U mnie klienci najbardziej chwalą likwidację szkody PROAMA. I co im zrobisz ? kasa w 2-3 dni i to dobra.

W PZU miałem szkodę parkingową kilka lat temu - z OC sprawcy, ja stałem w domu akurat w oknie :). Wycena na miejscu, było jeszcze biuro likwidacji. Za 3 elementy w smarcie forfour zaproponowali 600zł i ani grosza więcej. Tyle kosztował jeden z 3 elementów przed malowaniem. Szkoda skończyła się bliżej 8000zł w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Jarosław69 napisał:

Focus - do jakiego serwisu ? Nie żartuj .

W tym wypadku tylko szkoda całkowita . No chyba ,że kosztorys od serwisu w DE. Wtedy TU samo poprosi o możliwość wypłacenia szkody całkowitej.

no chyba Adria ma servis w Polsce?

a i do Niemiec daleko nie ma....

pytanie jaki ma być cel ? naprawa czy szkoda całkowita i otrzymanie uczciwych pieniędzy.

najważniejsza jest świadomość realnych kosztów jaką musi mieć TU - rzeczoznawca wykonujący likwidację szkody.

Mi za pęknięty plastik chcieli dać 300 zł a kosztował realnie 750 Euro - z tym, że rzeczoznawca nie wiedział jak się zabrać za wycenę bo jak sam stwierdził nigdy wcześniej nie miał do czynienia z takimi elementami a i tez nie miał w swoich danych podobnych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Foocus - zapomnij o odbudowie. W tej cenie to tylko kasacja za normalną kasę i kupno następnej przyczepy.

Po co komu problemy i ryzyko? Na zachodzie taka szkoda nawet nie podlega żadnej dyskusji. To nie robota dla Mirka z Pleszewa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.