Skocz do zawartości
Karol123

Przegroda w kamperze

Rekomendowane odpowiedzi

Karol123

Witam,  mam zamiar budować kampera na samochodzie ranaul master i czy istnieje możliwość aby kabina kierowcy była oddzielona od przestrzeni pasażerów.Chodzi mi bardziej czy  nie będzie z takim rozwianiem problemu w czasie kontroli gdyż w świetle prawa jest to nadal samochód ciężarowy,  dziękuje za odp 

PS: w załączniku daje plik z rysunkiem jak miałby on wygadać czerwone kwadraciki to miejsca siedzące

kamper.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qbek

o takie rzeczy lepiej dopytaj na http://www.camperteam.pl, tam jest cała wiedza z tym związana, tutaj tematyka w 90% kręci się wokół przyczep.

I raczej, jeżeli jest to samochód ciężarowy, to musi mieć przegrodę pomiędzy kabiną, a przestrzenią ładunkową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klonik058

Nie zarejestrujesz bez homologacji dodatkowych siedzeń. Tym bardziej w przeszczeni ładunkowej. A homologacja to wielki koszt.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iven

Jeżeli kolega chce mieć auto nadal dla 2-3 osób ( tyle miejsc jest fabrycznie w masterze z przodu) to przykręcając ściankę działową , może sobie jak najbardziej oddzielić dwie przestrzenie. Myślę ,że oryginalnie tak musiało być (tylko ktoś w trakcie eksploatacji tą ściankę usunął ).

Natomiast chcąc zrobić z auta 2-3 osobowego , auto 4 osobowe -należy wyciąć i wkleić szyby boczne w przestrzeni bagażowej , zamontować fotele i pasy bezpieczeństwa z atestem - -> przegląd techniczny -> wydział komunikacji . Homologacja do tego nie jest potrzebna , tylko przegląd techniczny . Jest wiele firm w Pl które przerabiają blaszaki na busy z zabudową osobową i nie jest im potrzebna homologacja tylko PT 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaaalko71
2 godziny temu, Iven napisał:

nie jest im potrzebna homologacja tylko PT

Owszem jest jak najbardziej potrzebna homologacja, jeśli chce się dodać fotele. Przechodziliśmy przez to w maju b.r. więc wiem, o czym piszę (przekwalifikowanie ducato na osobówkę). Taka homologacja kosztuje 3 tysiące zł od 1 fotela  - interes średnio opłacalny, dlatego my zostaliśmy przy oryginalnych 3 fotelach. Po zamontowaniu szyby bocznej, okienka na dach i KONIECZNYM  usunięciu grodzi - samochód został zakwalifikowany jako osobówka. Oczywiście po przeglądzie technicznym i wizycie w WK.

7 godzin temu, klonik058 napisał:

przeszczeni

Co to jest?🤔

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MaciekR4
Godzinę temu, jaaalko71 napisał:

Taka homologacja kosztuje 3 tysiące zł od 1 fotela  - interes średnio opłacalny, dlatego my zostaliśmy przy oryginalnych 3 fotelach.

 

Gorzej jak, np. w naszym przypadku są potrzebne 4 miejsca lub więcej...wtedy oryginalne fotele na nic się nie zdadzą.


A w przypadku tego pytania - na schemacie widzę jakby to miał być kontener. Tam nie dołożysz żadnego miejsca siedzącego na czas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Misio

Po prostu trzeba kupić tak zwaną brygadówkę i juz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukpyr

W przeróbce pojazdu z ciężarowego na osobowy nie trzeba żadnych homologacji. A to dlatego bo pojazd pojawiający się na badaniu jest pojazdem specjalnym . Przepis m\owi ze "homologację " na montaż  siedzeń ma posiadać pojazd ciężarowy. To tak w skrócie 

  • w samochodzie osobowym (kategorii M1) o rodzaju nadwozia AB, AC, AF, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na dostosowaniu do wymagań jak dla samochodów ciężarowych, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.), powodujące zmianę rodzaju pojazdu na samochód ciężarowy o podrodzaju van, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów.”
  • W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.
  • W samochodzie ciężarowym (kategorii N1) o rodzaju nadwozia BB, mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmniejszeniu liczby miejsc (bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń), jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.
  •  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

@lukpyrJak to nie trzeba na fotele homologacji skoro w przytoczonym przez ciebie §9b rozporządzonia są podane warunki homologacji w regulaminach EKG ONZ??? Poza tym przy takiej zmianie konstrukcyjnej dobrze jest dopilnować aby był to pojazd M1 SA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukpyr

Przytoczony przepis dotyczy pojazdów ciężarowych a nie pojazdu specjalnego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

To wg Ciebie może sobie dostawić dwa fotele z meblowego i tak jeździć z rodzinką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Benior

Czy w busie  ciężarowym 3 osobowym mogę od tak wywalić ławeczkę i wstawić fotel. Bus tylko dla 2 osób. Wywalić przegrodę i podjechać na stację i podbiją mi na osobówkę? 

Bus typu jak na zdjęciach. 

 

47479-00-545934-big.jpg

47479-05-545939-big.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy

@Benior Wywalasz podwójne siedzenie i przegrodę, wstawiasz siedzenie pojedyncze homologowane (np z takiego samego tylko pojedyncze), jedziesz do rzeczoznawcy, mówisz, że chcesz osobowy (200 - 300 zł) i jedziesz na OSKP z tym kwitem. później do WK po nowy DR i masz osobówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adaml61

 

Godzinę temu, MARIOczy napisał:

@Benior Wywalasz podwójne siedzenie i przegrodę, wstawiasz siedzenie pojedyncze homologowane (np z takiego samego tylko pojedyncze), jedziesz do rzeczoznawcy, mówisz, że chcesz osobowy (200 - 300 zł) i jedziesz na OSKP z tym kwitem. później do WK po nowy DR i masz osobówkę.

Od 1 lipca zmieniły się przepisy, odnośnie zmiany przeznaczenia pojazdu , teraz nie jest to takie proste ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MARIOczy
17 minut temu, adaml61 napisał:

Od 1 lipca zmieniły się przepisy, odnośnie zmiany przeznaczenia pojazdu , teraz nie jest to takie proste ,

A na czym ta zmiana tych przepisów polega? I co jest takim utrudnieniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×