Skocz do zawartości

I oto jest, nowa przyczepa. LMC 560MDK munsterland


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, jacekzoo napisał:

Mierzyłem, po podłodze ma 5,8

Po podłodze od ściany do ściany? To chyba więcej niż knaus (568 wg producenta, nie wiem jak mierzone). Wychodzi na to, że masz teraz większą przyczepkę :D

My, jako kolejny potencjalny zakup,  rozważamy coś takiego. Irytujący jest ten tron za prysznicem, w 2019 mają to poprawić

 

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

Mierzyłem, po podłodze ma 5,8

Kawał przyczepy. Na serio pisałeś, że przestrzeni w Twojej Hobby 495 (2,3 szerokości) jest więcej niż w tej LMC przy jej 2,5m szerokości i 5,8m długości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirmar tak, serio. W centralnej części przy blacie kuchennym do szafy na przeciwko w hobby jest 102cm a w lmc od blatu do stolika podkowy kiedy jest najbardziej schowany 52, a jak jest najbardziej wysuniety to tylko niecałe 20, przejścia już w ogóle nie ma. Dla przeciętnego człowieka to jest dużo, ale dla mnie przy 190cm i 110kg masy to jest ciasno :)

Długości po podłodze mam 560, zaraz nad podłogą troche się rozszerza i dlatego wyżej wyszło mi więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, zuczek napisał:

Miałem podobne odczucia dopóki nie wszedłem głębiej w świat przyczep. Teraz patrzę nie estetycznie a technicznie, mówiąc w uproszczeniu.

23 godziny temu, jacekzoo napisał:

Szczerze to na początku design na zewnątrz zwłaszcza przód jakoś mnie nie porywał, już nawet nie mówie że była brzydka, ale już mi się podoba :) wiadomo że różni się id nowych, lakierkowych wLEDowanych budek, ale pierwsza rzecz to  $$ a druga że widać że jest naprawdę porządnie zrobiona

 

23 godziny temu, Pierzasty napisał:

Trochę może drażnić "tradycjonalizm" w środku LMC (budki LMC z 99r bywają podobnew środku ) , ale solidność to przyćmi w 100 %. Życzę Ci udanej przygody z tą marką i tą ko kretnie "przyczepką" :)

 

Te budki z lat 2005-2007 od LMC są jak zagubione w czasie, jak na ten czas już trochę retro i staromodne, zmieniały od 1993-4 r. nadkola, malowanie, fronty drzwiczek z prostych na gięte, i ewentualnie elementy wyposażenia, ale tak jak mam swoją staruszkę (99) i patrzę na tą Jacka, czy z podobnych roczników, to - oprócz wrażenia solidności - przyjemnie swojska. Te dzisiejsze, owszem, ładne, cieszą oko, ale taki bezduszny design, czasem przyczepa wygląda jak biuro czy showroom, a nie miejsce, w którym chciałoby się pomieszkać, przesadzone "kak z żurnała". Dorzucisz w tych nowych wypasionych wnętrzach klamoty użytkownika, i skalany tymi doczesnościami design razi, a jeszcze bardziej razi swojska klamociarnia :) W tych nowych to wysokie obcasiki, kawusia w filiżaneczce i spotkanie klubu dystyngowanych gospodyń domowych, a nie wakacje, nawet nie poczujesz, że z biura wyszedłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, czyś napisał:

Te budki z lat 2005-2007 od LMC są jak zagubione w czasie, jak na ten czas już trochę retro i staromodne, zmieniały od 1993-4 r. nadkola, malowanie, fronty drzwiczek z prostych na gięte, i ewentualnie elementy wyposażenia, ale tak jak mam swoją staruszkę (99) i patrzę na tą Jacka, czy z podobnych roczników, to - oprócz wrażenia solidności - przyjemnie swojska. Te dzisiejsze, owszem, ładne, cieszą oko, ale taki bezduszny design, czasem przyczepa wygląda jak biuro czy showroom, a nie miejsce, w którym chciałoby się pomieszkać, przesadzone "kak z żurnała". Dorzucisz w tych nowych wypasionych wnętrzach klamoty użytkownika, i skalany tymi doczesnościami design razi, a jeszcze bardziej razi swojska klamociarnia :) W tych nowych to wysokie obcasiki, kawusia w filiżaneczce i spotkanie klubu dystyngowanych gospodyń domowych, a nie wakacje, nawet nie poczujesz, że z biura wyszedłeś :)

W domu są te z lat 2000-2008  i te aktualne na czasie. Z mojego doświadczenia powiem, że te starsze sa dobrze wykonane i masywne, natomiast te nowsze nie sa wcale gorsze ale wyposażenie wnętrza jest nieco delikatniejsze. Każda przyczepa ma swoje wady i zalety a dla przykładu w Jacka przyczepie,  są tam delikatne osłony narożnikowe przez które wkładasz lewarek i to mnie wręcz wk...denerwuje bo córce czy rodzicom już kilka razy wymieniałem. Plastik niebywale kruchy.  Drobnostka ale irytująca. W nowszych LMC już nie ma tego dodatku za to wydaje mi się , że wykończenia z tworzyw sztucznych są delikatniejsze. Według mnie niemal zaprogramowane, bo ma się psuć aby na czymś zarobić kasę. Podobnie jest w nowym Burstnerze czy Knausie. Dodatki wykończeniowe są niebywale delikatne jeżeli chodzi o trwałośc.

Chciałbym dodać od siebie małą informację, że aktualnie to właśnie przyczepy kempingowe LMC i Hymer maja największą sprzedaż na rynkach Skandynawskich, a to chyba o czymś świadczy. Biorąc pod uwagę dosyć specyficzny rynek skandynawski to według mnie jakość wykonania przyczep przez w/w firmy przekonała do swoich produktów skandynawskich klientów. Ponadto uważam, że w przyszłości producenci powinni rozważyć seryjną produkcję w przyczepach elektrycznie załączanego hamulca oraz system  ATC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, jacekzoo napisał:

@Helmut oprócz tych narożników przy podkręcaniu podpór na coś jeszcze szczególnie powinienem uważać albo zwracać uwagę?

Tylko te narożniki są takie delikatne i łatwo je uszkodzić. Reszta jest jak najbardziej "spoko". Zimą proszę nie trzaskać drzwiami od schowków bo ze względu na niską temperaturę  zaczepy mogą sprawić niespodziankę i ulec uszkodzeniu.. Ogólnie mówiąc, masz bardzo fajną "budkę" i masywną. Teraz po sezonie dobrze wszystko na spokojnie przeglądnij i  dobrze zakonserwuj ( nasmaruj ). 

Moja córka w wieku 20 lat zaczynała samodzielną przygodę takim zestawem jak poniżej i jedyne na co zwracałem uwagę a tego się trzymamy wszyscy do dziś to załadunek przyczepy na trasę tak aby jej nie kołysało za mocno. Tylko bardzo lekkie rzeczy lądują w schowkach reszta w skrzynkach składanych z bardzo twardego tworzywa i stoi w przejściu nad osią na macie antypoślizgowej przypięte siatką do podłogi tak aby się nie przesuwały podczas jazdy ani nie uszkadzały mebli. W swojej nowej robię tak samo. Poszukam zdjęć z takiego załadunku i dołączę na forum.

post-12388-0-44149000-1447878119.jpg

post-12388-0-12685400-1447878083.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Helmut :ok: 

 

któraś już z kolei nasza budka a chyba najbardziej z niej się cieszę, bo wiem że zostanie z nami na długo. Najpierw muszę ogarnąć elektrykę, zasilanie z aku zrobić na przekaźnikach a nie na heblu jak jest teraz i coś z oświetleniem namotać. Generalnie ma mało i słabe światło, w środku jest za ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Helmut napisał:

 

Chciałbym dodać od siebie małą informację, że aktualnie to właśnie przyczepy kempingowe LMC i Hymer maja największą sprzedaż na rynkach Skandynawskich, a to chyba o czymś świadczy. Biorąc pod uwagę dosyć specyficzny rynek skandynawski to według mnie jakość wykonania przyczep przez w/w firmy przekonała do swoich produktów skandynawskich klientów. 

Nie wiem skąd te dane, ale na pewno nie dotyczą Norwegii. Pierwsza trójka to Hobby, dlugo nic.. Adria i Kabe, dane za 2017. LMC jest tutaj mało popularne i jest na 7 miejscu przed Fendt-em a Hymer jest jeszcze dalej i myślę, że w Szwecji jest podobnie, mają przecież swoje Kabe i Polara a w dodatku Kabe kupiło Adrie i mocno ją promuje, w Finlandii natomiast produkowany jest ceniony za jakość Solifer. Hymer natomiast jest liderem na rynku kamperów przed Burstnerem i Adrią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.