Jump to content
zoltar1

Współczynnik 1,33 zestawu

Recommended Posts

jacek00



To producent jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pojazdu jaki wyprodukował a nie urzędnik za biurkiem. Jeżeli w dowodzie masz wpisane, że możesz ciągnąć przyczepę DMC 1400 a samochód ma 1500 DMC to widocznie jest to bezpieczne, ponieważ samochód został dopuszczony do ruchu. Ten przelicznik 1.33 to jest najgłupszy przepis jaki można było wymyślić i nie ma nic związane z bezpieczeństwem.


Skoro producent jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo, skoro wyprodukował bezpieczny pojazd, który rozpędza sie do 200 km/h to dlaczego jakoś głupi urzędnik zza biurkiem wprowadził jakieś głupie ograniczenia prędkości. I po co? Komu przeszkadza jeździć na przykład po mieście 200 km/h? Skoro producent tak wymyślił to musi być bezpiecznie prawda?

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Do czasu, do czasu... Ciągle wałkowane to samo, zdrowy rozsądek to nie to samo co chłopskim rozum. Niech ogony merdają psami, a nie psy ogonami, co mi tam, jaka różnica.  

Jeżeli masz Vmax 232 km/h, i skoro producent produkuje taki pojazd oraz określa taką max prędkość, a ktoś taki samochód dopuścił do ruchu, to jest to równoznaczne z tym, że poruszanie się z Vmax określoną przez producenta - który wie lepiej - tam gdzie przed szkołą urzędnik postanowił postawić ograniczenie do 30km/h jest bezpieczne? (i rozsądne?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregPower
13 godzin temu, jacek00 napisał:

Skoro producent jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo, skoro wyprodukował bezpieczny pojazd, który rozpędza sie do 200 km/h to dlaczego jakoś głupi urzędnik zza biurkiem wprowadził jakieś głupie ograniczenia prędkości. I po co? Komu przeszkadza jeździć na przykład po mieście 200 km/h? Skoro producent tak wymyślił to musi być bezpiecznie prawda?

W dowodzie rejestracyjnym nie masz wpisane, że możesz jechać tym samochodem 200km/h ale jaką możesz ciągnąć przyczepę już masz, czyż nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
W dowodzie rejestracyjnym nie masz wpisane, że możesz jechać tym samochodem 200km/h

Ale dowód to są tylko dane techniczne i nic poza tym. Dowód to nie jest wyznacznik przepisów. Owszem masz np. wpisana moc silnika, ale nie znaczy że zawsze z maksymalna mocą możesz się poruszać.

 

ale jaką możesz ciągnąć przyczepę już masz, czyż nie tak?

Masz wpisane dane dotyczące przyczepy z hamulcem i z taką przyczepa przecież możesz się poruszać czyż nie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregPower
18 minut temu, jacek00 napisał:

Masz wpisane dane dotyczące przyczepy z hamulcem i z taką przyczepa przecież możesz się poruszać czyż nie?

 

19 minut temu, jacek00 napisał:

Masz wpisane dane dotyczące przyczepy z hamulcem i z taką przyczepa przecież możesz się poruszać czyż nie?

Na tak powinno być. Mam wpisane np. 1400 DMC i powinienem móc poruszać się z przyczepą 1400 DMC, a nie przeliczać 1.33, chyba że w dowodzie nie ma wpisane DMC przyczepy to wtedy jest to uzasadnione, że można do tego podejść w ten sposób, czyli zastosować 1.33, ale nie w przypadku kiedy mamy taką informację w dowodzie.

 

24 minuty temu, jacek00 napisał:

Owszem masz np. wpisana moc silnika, ale nie znaczy że zawsze z maksymalna mocą możesz się poruszać

Możesz, kto Ci zabroni. Moc silnika nie ma nic związane z przepisami i żaden przepis nie mówi ci o tym, że nie możesz na pierwszym biegu jechać na autostradzie 90 km/h przy 9 tys. obrotów. Każdy może trzymać się swojej racji, jednak ja dalej podtrzymuje swoje zdanie, że przepis 1.33 jest bez sensu i że to producent ma większą wiedzę konstrukcyjną, budując samochód, niż Pan/Pani zza biurka. Pozdrawiam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Czytaj ze zrozumieniem, masz wpisaną przyczepę z hamulcem. A czy wg przepisów hamulec najazdowy jest hamulcem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
43 minuty temu, GregPower napisał:

Na tak powinno być.

I tak przecież jest

43 minuty temu, GregPower napisał:

Mam wpisane np. 1400 DMC i powinienem móc poruszać się z przyczepą 1400 DMC,

Przecież możesz

43 minuty temu, GregPower napisał:

a nie przeliczać 1.33, chyba że w dowodzie nie ma wpisane DMC przyczepy to wtedy jest to uzasadnione, że można do tego podejść w ten sposób, czyli zastosować 1.33, ale nie w przypadku kiedy mamy taką informację w dowodzie.

W DR masz wpisane MMC przyczepy z hamulcem. Jeśli masz przyczepę o DMC 1400 z hamulcem to taką możesz ciągnąć i niczego nie musisz przeliczać. Proste

 

43 minuty temu, GregPower napisał:

 podtrzymuje swoje zdanie, że przepis 1.33 jest bez sensu i że to producent ma większą wiedzę konstrukcyjną, budując samochód, niż Pan/Pani zza biurka. Pozdrawiam :)

A jesteś pewien, że tylko w naszym kraju są takie uregulowania? Znasz prawo każdego kraju w UE? Ja nie znam, ale słyszałem ,że w przynajmniej dwóch krajach jest podobnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
automaciek

Może i ma, ale KRD jest nadrzędny. Urządzenie najazdowe nie jest układem hamulcowym w pełnym tego słowa znaczeniu, oczywiscie w świetle obowiązujących w naszym kraju przepisów.

I wszelkie dalsze dewagacje w tym kierunku nie mają sensu.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jerzy i Beata
2 godziny temu, automaciek napisał:

Może i ma, ale KRD jest nadrzędny. Urządzenie najazdowe nie jest układem hamulcowym w pełnym tego słowa znaczeniu, oczywiscie w świetle obowiązujących w naszym kraju przepisów.

I wszelkie dalsze dewagacje w tym kierunku nie mają sensu.

Tak, ale GregPower  dalej będzie się wywnętrzał i winił chyba nas o ten przepis. 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregPower
2 minuty temu, Jerzy i Beata napisał:

Tak, ale GregPower  dalej będzie się wywnętrzał i winił chyba nas o ten przepis.

Ja nikogo nie winie, tylko pisałem, że ten przepis jest bez sensu, a jak ty uważasz, że jest OK, to masz do tego pełne prawo. Jest forum, na którym można podyskutować i wypowiedzieć swoje zdanie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jerzy i Beata
1 minutę temu, GregPower napisał:

Ja nikogo nie winie, tylko pisałem, że ten przepis jest bez sensu, a jak ty uważasz, że jest OK, to masz do tego pełne prawo. Jest forum, na którym można podyskutować i wypowiedzieć swoje zdanie..

Nie jesteś pierwszym i nie ostatnim który się z tym przepisem nie zgadza, tylko po co to bez końca wałkować, skoro nie mamy na to wpływu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
4 godziny temu, GregPower napisał:
5 godzin temu, jacek00 napisał:

Owszem masz np. wpisana moc silnika, ale nie znaczy że zawsze z maksymalna mocą możesz się poruszać

Możesz, kto Ci zabroni. Moc silnika nie ma nic związane z przepisami i żaden przepis nie mówi ci o tym, że nie możesz na pierwszym biegu jechać na autostradzie 90 km/h przy 9 tys. obrotów.

Tak offtop , miałem okazję jechać kiedyś z takim kierownikiem, po mieście używał tylko 1 i 2, sporadycznie na 3 przerzucał. 🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
automaciek
Ja nikogo nie winie, tylko pisałem, że ten przepis jest bez sensu, a jak ty uważasz, że jest OK, to masz do tego pełne prawo. Jest forum, na którym można podyskutować i wypowiedzieć swoje zdanie..

Bez sensu jest do czasu, gdy poczujesz że to przyczepa rządzi samochodem, a nie samochód przyczepą. Gdy w Niemczech jest remont autostrad to ograniczają do 80, w Polsce stoi wtedy 40, czyli bezpieczniej, ale my Polacy wiemy lepiej.

#GregPower ile przejechałeś km z przyczepą kempingową? Doświadczyłeś "wężykowania"? Bo ja tak, i dziękować Bogu i przepisom mój holownik spełniał 1.33, i dał radę.

Aha, i pamietaj z fizyki, bezwładność rośnie do kwadratu (potęga druga) zarówno masy, jak i prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregPower
1 minutę temu, automaciek napisał:

Bez sensu jest do czasu, gdy poczujesz że to przyczepa rządzi samochodem, a nie samochód przyczepą. Gdy w Niemczech jest remont autostrad to ograniczają do 80, w Polsce stoi wtedy 40, czyli bezpieczniej, ale my Polacy wiemy lepiej.
#GregPower ile przejechałeś km z przyczepą kempingową? Doświadczyłeś "wężykowania"? Bo ja tak, i dziękować Bogu i przepisom mój holownik spełniał 1.33, i dał radę.

Mieszkam w Norwegii i często jeżdżę na trasie Lublin - Stavanger. W tym roku zrobiłem 14 tysięcy  po Skandynawii jak i Europie. Przyczepa ma 6.8 m, DMC 1300 a holownik to Mitsubish Space Star 122KM, DMC 1790.  A ile ty zrobiłeś w tym roku?

13 minut temu, automaciek napisał:

Aha, i pamietaj z fizyki, bezwładność rośnie do kwadratu (potęga druga) zarówno masy, jak i prędkości.

Będę pamiętał, dziękuję za lekcję fizyki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76

Bo w tym kraju są chore przepisy, kierowca można powiedzieć bez uprawnień jak ma auto 2t może ciągnąć przyczepę ciężką przykładowo 1t, a jak ja mam uprawnienia to nie mogę ciągnąć zestawu bo jakiś współczynnik, kto to wymyślił na całym świecie hamulec najazdowy jest Hamulcem tylko nie w tym kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...