Jump to content
ddarko112

Dla bezpieczeństwa jazdy

Recommended Posts

ddarko112

No ale czego mam se trzymac wkońcu tego DMC w dowodzie czy tego przelicznika,czyli DMC 1203max.??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
19 minut temu, ddarko112 napisał:

No ale czego mam se trzymac wkońcu tego DMC w dowodzie czy tego przelicznika,czyli DMC 1203max.??

 

przelicznika w polsce bo teoretycznie musi się zgadzać jako pierwszy a potem inne paramertry, DMC za granicą bo tam nikt nie przelicza tego 🤩

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112

Mam jeszcze jedno pytanie.Ten nacisk na hak to jest napisany w przyczepie czy chodzi o samochód. Bo w danych samochodu mam Maksymalny nacisk na hak 60kg

Dzieki wielkie za szybką odpowedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
automaciek

Kumaty policjant weźmie 1.33. Chodzi o to że w wyniku różnic w przepisach auta homologowane w PL mają DMC przyczepy podane zgodnie z naszymi przepisami, a importowane zgodnie z przepisami kraju gdzie były homologowane, a nie zgodne z naszymi (urzednik przepisał z papierów, diagnosta na pierwszym przegladzie wykazał się niewiedzą). Skoro auto na polskich numerach, ma być zgodnie z naszymi przepisami, a nie wpisem w DR.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
5 minut temu, ddarko112 napisał:

Mam jeszcze jedno pytanie.Ten nacisk na hak to jest napisany w przyczepie czy chodzi o samochód. Bo w danych samochodu mam Maksymalny nacisk na hak 60kg

Dzieki wielkie za szybką odpowedz.

bierzesz mniejszy nacisk (słabszy element) i według niego żyjesz długo i szczęśliwie

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
25 minut temu, automaciek napisał:

Kumaty policjant weźmie 1.33. Chodzi o to że w wyniku różnic w przepisach auta homologowane w PL mają DMC przyczepy podane zgodnie z naszymi przepisami, a importowane zgodnie z przepisami kraju gdzie były homologowane, a nie zgodne z naszymi (urzednik przepisał z papierów, diagnosta na pierwszym przegladzie wykazał się niewiedzą). Skoro auto na polskich numerach, ma być zgodnie z naszymi przepisami, a nie wpisem w DR.

 

 

Niekoniecznie :) dużo nowych aut ma wpisane wyższe w dowodzie niż wymaga 1,33 to raz a dwa z jakieo powodu mieliby tak robić? Jak ktoś ma przyczepe z hamulcem innym niŻ najazdowy to wtedy byłby ,,pokrzywdzony,, jakby było wpisane po 1.33 a nie tyle co producent przewidział

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
1 godzinę temu, ddarko112 napisał:

Znalazlem taki wpis w internecie na strone onetmoto :Zgodnie z przepisami, stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy musi wynosić 1,33:1.

Czy jest naprawde tak przepis?? To znaczy ze jesli mam samochod  DMC1600 to moge max przyczepe o DMC 1070 chodz w dowodzie rejestracyjnym ma wpisane DMC przyczepy1260?

Prosze powiedzcie bo już wkoncu niewem jakej mam szukać.

Pozdrawiam

Sorki żle policzyłem 1600 podzelic 1,33 to jest 1203, ale w dowodzie mam DMC 1260.

Co to za auto o DMC 1600 kg? To jakie ma MW? 

Godzinę temu, automaciek napisał:

Kumaty policjant weźmie 1.33. Chodzi o to że w wyniku różnic w przepisach auta homologowane w PL mają DMC przyczepy podane zgodnie z naszymi przepisami,

Nie. Auta homologowane w PL mają DMC zgodne z homologacją. Wpis w DR nie ma żadnego związku z przelicznikiem, bo dotyczy przyczepy z HAMULCEM, a nie hamulcem najazdowym. A przelicznik dotyczy właśnie hamulca najazdowego, który jest typem hamulca dopuszczonym warunkowo pod warunkiem, że stosujesz właśnie przelicznik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112

Ja mam c4 picasso 1,6 disel. Z tym Dmc samochodu niejestem pewien do końca bo niemam przy sobie DR ale mi swta cos około DMC 1600,sprawdze jeszcze dokladne 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
9 minut temu, ddarko112 napisał:

Ja mam c4 picasso 1,6 disel. Z tym Dmc samochodu niejestem pewien do końca bo niemam przy sobie DR ale mi swta cos około DMC 1600,sprawdze jeszcze dokladne 

To jest MW. DMC masz na poziomie 2160 kg jak dobrze pamiętam. Przy aucie o DMC 1600 ( w ogóle nie czy są takie) to głupotą byłoby podpinać przyczepę o DMC 1200 kg, nawet jeśli byłoby to zgodne z przepisami.

W ogóle to wydaje mi się, że masz nieprawidłową wartość przyczepy z hamulcem wpisaną w DR. Nie przypominam sobie aby był jakikolwiek C4P, które miałby w O1 1260 kg. 

Jaką masz dokładnie wersję? Tzn, który rok, jaki dokładnie silnik i jaka skrzynia?

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112
14 godzin temu, jacek00 napisał:

To jest MW. DMC masz na poziomie 2160 kg jak dobrze pamiętam. Przy aucie o DMC 1600 ( w ogóle nie czy są takie) to głupotą byłoby podpinać przyczepę o DMC 1200 kg, nawet jeśli byłoby to zgodne z przepisami.

W ogóle to wydaje mi się, że masz nieprawidłową wartość przyczepy z hamulcem wpisaną w DR. Nie przypominam sobie aby był jakikolwiek C4P, które miałby w O1 1260 kg. 

Jaką masz dokładnie wersję? Tzn, który rok, jaki dokładnie silnik i jaka skrzynia?

Masz racje moja pomyłka.Dane z DR samochodu MW 1681 DMC2060  pozycja F3 3000. Dmc  przyczepy 1240. C4 Picasso 1,6  82KW disel rok 2012.A skrzynia to jest ta sterowana automatycznie

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
Godzinę temu, ddarko112 napisał:

Masz racje moja pomyłka.Dane z DR samochodu MW 1681 DMC2060  pozycja F3 3000. Dmc  przyczepy 1240. C4 Picasso 1,6  82KW disel rok 2012.A skrzynia to jest ta sterowana automatycznie

I tak masz dane wpisane z kosmosu. MW masz wpisane od wersji silnikowej 2.0 163 KM. F3 w żadnej wersji C4P nie było na poziomie 3000 kg. Takie DMC przyczepy występowało owszem dla silnika 9HR-8/PS.  Przy tej skrzyni i przy tym silniku dla tego rocznika powinieneś mieć MW na poziomie 1430 kg, DMC pojazdu 2060 kg (mowa o krótkim C4P), DMC zestawu 3130 kg, masa przyczepy 1240 kg.

To auto z importu tak?

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112
3 godziny temu, jacek00 napisał:

I tak masz dane wpisane z kosmosu. MW masz wpisane od wersji silnikowej 2.0 163 KM. F3 w żadnej wersji C4P nie było na poziomie 3000 kg. Takie DMC przyczepy występowało owszem dla silnika 9HR-8/PS.  Przy tej skrzyni i przy tym silniku dla tego rocznika powinieneś mieć MW na poziomie 1430 kg, DMC pojazdu 2060 kg (mowa o krótkim C4P), DMC zestawu 3130 kg, masa przyczepy 1240 kg.

To auto z importu tak?

Tak z Holandii ile pamiętam. A da się to jakoś w urzędzie sprecyzować? To jaką byś przyczepę polecił do tego samochodu?

Aż pojadę chyba na wagę i sprawdzę jaka jest MW.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
4 minuty temu, ddarko112 napisał:

Tak z Holandii ile pamiętam.

Czyli diagnosta sobie wpisał co uznał za stosowne :)

4 minuty temu, ddarko112 napisał:

A da się to jakoś w urzędzie sprecyzować?

Powinno się dać. Ale obawiam się że musiałbyś mieć jakieś pismo od producenta/dystrybutora. Pisz do Citroen Polska. Po VIN ustalą Ci wszystkie prawidłowe dane techniczne pojazdu.

 

4 minuty temu, ddarko112 napisał:

To jaką byś przyczepę polecił do tego samochodu?

Jak już wspominałem, to tym samym autem z tym samym silnikiem, tylko manualną skrzynią ciągnąłem przyczepę o DMC 1300 kg - realna waga jakieś 1200 kg. Z taką przyczepą podróżowało się całkiem komfortowo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Chyba się przejadę do serwisu i sprawdzę to wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ddarko112
W dniu 14.08.2018 o 11:27, jacek00 napisał:

I tak masz dane wpisane z kosmosu. MW masz wpisane od wersji silnikowej 2.0 163 KM. F3 w żadnej wersji C4P nie było na poziomie 3000 kg. Takie DMC przyczepy występowało owszem dla silnika 9HR-8/PS.  Przy tej skrzyni i przy tym silniku dla tego rocznika powinieneś mieć MW na poziomie 1430 kg, DMC pojazdu 2060 kg (mowa o krótkim C4P), DMC zestawu 3130 kg, masa przyczepy 1240 kg.

To auto z importu tak?

odświeże  troche temat. miales racje Jacku.Gupoty wpisane w DR. Ważylem i na pusto z paliwem waga 1540.Pisałem do citroena i po Vin powinno byc mw cos niecale 1500 DMC taka jaka mam ale już O1 1360 a F3 3130 tak jak napisales.Ale te zmiany by mnie kosztowaly 1000zl:(:( niewiem czy warto o te 130kg bo chyba tylko oto f3 mi chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...