Skocz do zawartości

DMC holownika i przyczepy = DMC zestawu ?


fotogreg

Rekomendowane odpowiedzi

Chce kupić przyczepę o DMC 1200 holownik to renault scenic z DMC 1840 ale w dowodzie mam wpisane DMC zestawu 2800 czyli mniej niż suma masy całkowitej przyczepy i holownika. Czy to jest dozwolone pod warunkiem ze nie przekrocze razem z ładunkiem DMC zestawu ? Masa wlasna przyczepy to 900kg a masa własna auta 1365kg. Czy dobrze rozumiem ze maksymalnie będę mógł mieć ładunek ok. 535kg łącznie w samochodzie i przyczepie (oczywiście razem z pasażerami i kierowcą ). Poniżej zdjęcie DR holownika. Czy ktoś ma podobną sytuację?
Co w razie kontroli drogowej ? bab068695940a969991ed686a4a53d63.jpg&key=f73831a94853f38fbd128abfd01350f8968d2ab123bb370a4edda98da261a343
 
Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
 
 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt.

https://www.google.pl/amp/s/www.autodna.pl/blog/holowanie-przyczepy/amp/


1.DMC przyczepy (F.2) musi być mniejsze niż wartość z pola O.1 lub O.2 dowodu rejestracyjnego auta (w zależności czy nasza przyczepa posiada hamulec najazdowy, czy nie).

2.Suma wartości DMC przyczepy (F.2) i DMC pojazdu (F.2) musi być mniejsza niż wartość z pola F.3 dowodu rejestracyjnego auta.

3.Stosunek DMC pojazdu (F.2) do DMC przyczepy (F.2) musi wynosić co najmniej 1,33, jeżeli przyczepa posiada hamulec najazdowy.

4.DMC pojazdu (F.2) musi być większe od DMC przyczepy (F.2)


Czyli maksymalnie możesz holować dmc 960.


Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wątek dot. tematu i pojawiła się wątpliwość. Koledzy wyjaśniał temat w stacjach diagnostycznych.

https://forum.karawaning.pl/topic/10944-dmc-a-max-masa-całkowita/?page=4

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MichuP napisał:

Czyli maksymalnie możesz holować dmc 960.

No nie do końca, tzn prawda jeśli auto bedzie załadowane na full DMC aut czyli 1840kg to wtedy tak 960DMC przyczepy, jeśli będzie mniej i będzie auto np. 1800DMC to przyczepa wtedy 1000DMC i tak dalej. Tak to już jest zwykle we francuzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, MichuP napisał:

W Internecie można napisać wszystko. Znajdź teraz podstawy prawne tego co tam zostało napisane.

Cytat

1.DMC przyczepy (F.2) musi być mniejsze niż wartość z pola O.1 lub O.2 dowodu rejestracyjnego auta (w zależności czy nasza przyczepa posiada hamulec najazdowy, czy nie).

Podaj podstawę prawną

Cytat


2.Suma wartości DMC przyczepy (F.2) i DMC pojazdu (F.2) musi być mniejsza niż wartość z pola F.3 dowodu rejestracyjnego auta.

Podaj podstawę prawną

Cytat

3.Stosunek DMC pojazdu (F.2) do DMC przyczepy (F.2) musi wynosić co najmniej 1,33, jeżeli przyczepa posiada hamulec najazdowy.

Tak to prawda, i wynika to z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Cytat

Czyli maksymalnie możesz holować dmc 960.

Nieprawda. Wytłumaczę CI to na podstawie obowiązujących przepisów i na przykładzie powyższego DR gdzie F2 (DMC holownika) wynosi 1840 kg, F3 (DMC zestawu) wynosi 2800 kg, a O2 (MMC przyczepy) wynosi 1300 kg, czyli:

  • Auto poruszając się solo obciążone osobami i ładunkiem nie może ważyć więcej niż pozycja F2 w DR - w naszym wypadku maksymalna waga wynosi 1840 kg.
  • Auto złączone z przyczepą staje się w myśl przepisów zespołem pojazdów i stanowi jedną nierozłączną całość w momencie poruszania się po drodze. Taki zespół pojazdów,  obciążony osobami i ładunkiem nie może ważyć niż pozycja F3 w DR - w naszym wypadku maksymalna waga wynosi 2800 kg. 
  • W naszym omawianym przypadku auto zgodnie z przepisami może ciągnąć przyczepę ważącą nie więcej niż pozycja O1 w DR, jeśli ma hamulec najazdowy należy uwzględnić przelicznik 1.33 - w naszym wypadku maksymalna waga przyczepy wynosi 1300 kg

Reasumując, zespół pojazdów nie może ważyć ŁĄCZNIE więcej niż 2800 kg, nawet jak podepniesz do pojazdu przyczepę o RMC 1300 kg. Wtedy auto będzie mogło ważyć nie więcej niż 1500 kg.

Czyli jeszcze bardziej łopatologicznie - jeśli zatrzyma Cię policja i postanowi zważyć to:

  • Zważony zespół pojazdów nie może przekroczyć wagi 2800 kg
  • Zważone auto solo nie może przekroczyć wagi 1840 kg
  • Zważona przyczepa solo (o DMC 1300 kg) nie może przekroczyć wagi 1300 kg.
     
22 minuty temu, MichuP napisał:

Znalazłem wątek dot. tematu i pojawiła się wątpliwość. Koledzy wyjaśniał temat w stacjach diagnostycznych.

Od kiedy to stacja diagnostyczna stanowi prawo w Polsce? ?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wskazanym wątku są podane podstawy prawne i dlatego pojawiają się wątpliwości...

Nie przechodziłem kontroli policyjnej ani ważenia przejeżdżając zestawem przez kilka krajów jednak generalnie wszędzie jest tak samo - z policją lepiej nie dyskutować. I dlatego lepiej mieć spełnione te 4 warunki wspomniane wyżej.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, MichuP napisał:

We wskazanym wątku są podane podstawy prawne i dlatego pojawiają się wątpliwości...

Wskazany wątek dotyczy większego DMC niż pozycja w O1 Natomiast w podanym przez Ciebie temacie nie ma nic co potwierdza prawdziwość pkt 1 i 2 z tego artykułu: https://www.google.pl/amp/s/www.autodna.pl/blog/holowanie-przyczepy/amp/ Ten artykuł po prostu wprowadza w błąd. 


Żeby było śmieszniej to temacie, na który się powołujesz zostało nawet napisane dokładnie to co napisałem powyżej :D

 

Cytat

Nie przechodziłem kontroli policyjnej ani ważenia przejeżdżając zestawem przez kilka krajów jednak generalnie wszędzie jest tak samo - z policją lepiej nie dyskutować. I dlatego lepiej mieć spełnione te 4 warunki wspomniane wyżej.

Co znaczy lepiej nie dyskutować? Jak policjant Ci zacznie wmawiać, że na B to tylko przyczepa lekka i wystawi Ci mandat za brak uprawnień to też bez dyskusji go przyjmiesz? Policjant to nie żadna wyrocznia. Ty masz jechać zgodnie z przepisami. Wykładnia, którą podałem powyżej jest zgodna z przepisami właśnie. F3 to nie jest suma F2 i O1 i nigdy sumą taką nie była. Jeśli policjant nie ma racji to trzeba go uświadomić. On może skonsultować się z przełożonym itp i się douczyć. Ma możliwość też spojrzenia w ustawę i rozporządzenie i sprawdzić na miejscu jak ma braki w przepisach.

PS. Takie sytuacje, że F3 jest różne niż suma F2 i O1 jest normą w przypadku ciągników siodłowych. Mnóstwo ich tak właśnie jeździ, bo kluczowa dla F3 jest właśnie masa całego zestawu obciążona osobami i ładunkiem.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacek00 napisał:

Co znaczy lepiej nie dyskutować? Jak policjant Ci zacznie wmawiać, że na B to tylko przyczepa lekka i wystawi Ci mandat za brak uprawnień to też bez dyskusji go przyjmiesz? Policjant to nie żadna wyrocznia.

Dokładnie, pisałem już o tym, że mnie ostatnio zatrzymali i właśnie tak mi wmawiali, że na B to tylko przyczepa lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

........ generalnie wszędzie jest tak samo - z policją lepiej nie dyskutować........

 

Chyba na Ukrainie , chociaż też nie do końca

Wszędzie można przedstawić swoje argumenty i polemizować z , chyba że każdy język jest nam obcy i nie ma jak

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cytrynie mam to samo, tylko że mam 700kg ładowności w aucie i przy pełnym załadunku, zarankowany do pełna, z pasażerami zostaje mi 250kg. Ale przy mniejszej ładowności auta robi się ciasno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Tomiy napisał:

W Lagunie jest tak samo. Tu kierowca decyduje czy holować 1500 kg ale kosztem mniejszej DMC samochodu, czy cięższy samochód a lżejsza przyczepa. Tak samo masz w Sceniku

Wszystkie Francuzy tak mają. Miałem tak w Citroenie, mam tak samo obecnie w Renault :) 

2 minuty temu, jacekzoo napisał:

W cytrynie mam to samo, tylko że mam 700kg ładowności w aucie i przy pełnym załadunku, zarankowany do pełna, z pasażerami zostaje mi 250kg. Ale przy mniejszej ładowności auta robi się ciasno

Bo to jest często domeną właśnie francuzów. Duża ładowność auta. Myślę, że stąd właśnie to ograniczenie F3. Oecnie w Sceniku mam niemal 600 kg ładowności. W C4P też miałem coś koło tego. A to przecież auta 5 osobowe.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.