Jump to content
Kajetan

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(

Recommended Posts

witus
Gdybyś miał po korek, to i bujania strasznego by nie było. 


Trochę jest, testowałem w tym roku. Mieliśmy jeden transfer ze 100 km, ważyłem nacisk na hak, a i tak nami trzepało, jechałem z 3/4 toalety i połową wody w spłuczce. Powrót do domu 500 km z opróżnioną toaletą i bez wody w bojlerach i pojemnikach, pomimo wiatru równo jak po szynach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

dla mnie też to są teorie z tyłka wzięte ...

przychylam się do opinii Jacka

jeżdżę w różnych konfiguracjach z pustym kotem , pełnym, częściowo zapełnionym (przecież po to mam kibel żeby z niego normalnie korzystać ) ,  to samo zbiornik wody  jak jadę na kemping to leje tylko trochę wody , jak na dziko to na full a jak przemieszczam się pomiędzy kempingami to w zbiorniku jest tyle wody ile jest i nie zaobserwowałem żeby to miało najmniejszy wpływ na tor lotu rakiety ... :rolleyes:

naprawdę myślicie że te 10 czy 15 kg wody w kiblu może rozbujać ponad tonę  :blink:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
5 minut temu, Suzu4x4 napisał:

dla mnie też to są teorie z tyłka wzięte ...

przychylam się do opinii Jacka

jeżdżę w różnych konfiguracjach z pustym kotem , pełnym, częściowo zapełnionym (przecież po to mam kibel żeby z niego normalnie korzystać ) ,  to samo zbiornik wody  jak jadę na kemping to leje tylko trochę wody , jak na dziko to na full a jak przemieszczam się pomiędzy kempingami to w zbiorniku jest tyle wody ile jest i nie zaobserwowałem żeby to miało najmniejszy wpływ na tor lotu rakiety ... :rolleyes:

naprawdę myślicie że te 10 czy 15 kg wody w kiblu może rozbujać ponad tonę  :blink:

 

pewnie, że nie samo nie rozbuja. Jeżeli jednak popsuje nacisk na hak to jak najbardziej. U mnie kaseta jest ok metr za osią, tylko z taką masą u mnie to ani kaseta ani woda ani zapełnione bagażnik na tylnej ścianie robi różnicy.

u mnie wyważenie to 90kg na haku, jak cokolwiek zmienię typu brak rowerów lub jakiś bagaż ponad normę to skacze od 85 do 95kg.

ale jak pogadamy o budce 1200kg, gdzie 2 metry za osią będzie lub nie - 25kg kaseta, to może mieć znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus
dla mnie też to są teorie z tyłka wzięte ...

przychylam się do opinii Jacka

jeżdżę w różnych konfiguracjach z pustym kotem , pełnym, częściowo zapełnionym (przecież po to mam kibel żeby z niego normalnie korzystać ) ,  to samo zbiornik wody  jak jadę na kemping to leje tylko trochę wody , jak na dziko to na full a jak przemieszczam się pomiędzy kempingami to w zbiorniku jest tyle wody ile jest i nie zaobserwowałem żeby to miało najmniejszy wpływ na tor lotu rakiety ... default_rolleyes.gif

naprawdę myślicie że te 10 czy 15 kg wody w kiblu może rozbujać ponad tonę  default_blink.png

 

 

Ja mam kibel na samym końcu. Zdecydowanie lepiej jechało się z pustym i uzupełnianie go po drodze. Jak chodzę go wylać to z 20 kg w nim chlupie - myślę nawet o wózeczku bo jakoś przestało bawić mnie siłowanie się z nim. Stoliki też w tym sezonie opuszczałem, faktycznie fajnie - przestały wędrować po przyczepie.

 

Pewnie w lekkiej przyczepie jest to bardziej odczuwalne w końcu mam ok 60kg nacisku na hak.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Ja kiedyś przy pierwszej budce, mała ok 1000dmc jak wrzuciłem na tylną ścianę dwa rowery razem z ciężką platformą która montuje się na hak i mi nacisk spadł na oko w granice 0 może 5kg 🤣 to myszkowała przy wyższej prędkości, tzn ok 105km/h, ciągałem ją sharanem

 

może lepiej skupić się na holowniku, żeby był odpowiednio ciężki w stosunku do budy a nie na g... w kasecie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus
Ja kiedyś przy pierwszej budce, mała ok 1000dmc jak wrzuciłem na tylną ścianę dwa rowery razem z ciężką platformą która montuje się na hak i mi nacisk spadł na oko w granice 0 może 5kg to myszkowała przy wyższej prędkości, tzn ok 105km/h, ciągałem ją sharanem
 
może lepiej skupić się na holowniku, żeby był odpowiednio ciężki w stosunku do budy a nie na g... w kasecie. 


:) ale ja biegam po to żeby obniżać masę w holowniku, żona też, a córka ma dwa obozu sportowe i ją wiatr potrafi zdmuchnąć ... będzie trudno

0f50667d1365e1d2260f03a75ec16f6f.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

To nawrzucaj bloczków betonowych do bagażnika 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
2 godziny temu, jacekzoo napisał:

może lepiej skupić się na holowniku, żeby był odpowiednio ciężki w stosunku do budy a nie na g... w kasecie. 

wiadomo że im cięższy holownik tym lepiej i problemy się zaczynają gdy masy zaczynają się zbliżać

zaczynałem od c-max'a, MW miał 1450kg, więc załadowany RMC z 1800kg, buda 1000kg, niech miała RMC 1100kg i nigdy problemów nie było

tak samo teraz auto ma RMC na pewno ponad 2000kg, buda ta sama RMC z 1100kg

kibel mam na środku, kuchnie tak samo, nigdy nie przejmowałem się naciskiem na hak, ot jak ciężko jest dźwignąć, ale jeszcze daję radę to OK

ale jak ktoś holuje autem które ma masy na granicy, to już może być inaczej i każda pierdoła wpływa na prowadzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan
19 godzin temu, maarec napisał:

Kajetan, ten schowek pod tylnym łóżkiem wozisz prawie pusty? Twój układ wnętrza jest bardzo niebezpieczny jak się źle zapakuje.

Masz rację. Układ sprzyja nieprzemyślanemu rozkładowi. W schowku jadą możliwie najlżejsze rzeczy: krzesła, stolik szafka do przedsionka - to przy końcowej ścianie. Bliżej osi jedzie dach z przedsionka, równoważony ściankami i podłogą w przedniej części przyczepy. Andrzej przesunął zbiornik z czystą wodą prawie na oś. W pólkach z tyłu jada kaski na rowery. Najcięższą rzeczą tam są ręczniki :)

10 godzin temu, filipert napisał:

jaka pojemność zbiornika?

czyli ile kg mogłeś się pozbyć i jakie masz MW i DMC przyczepy?

Zakładam, że nie rozpinałeś zestawu po tej operacji i nie ważyłeś nacisku na hak ale na pewno się zwiększył.

Powiem Ci, że nie wiem.... Standardowa kaseta z kibla. Ile tam wejdzie? 15-20 litrów? Tyle, że to cięższe niż woda, bo i papier i kupa się czasem trafi :) Czyli w przybliżeniu z 15, może 20  kg.

Nie, nie rozpinałem, choć był taki plan. Jednak zaczęło tak lać, że przeszła mi ochota.....

 

 

IMG_20190707_161240415.jpg

IMG_20190707_163147427_HDR.jpg

9 godzin temu, Exen napisał:

uderz w stół a nożyce...


ja jestem ciekaw przy jakiej prędkości to bujanie występuje? no raczej nie przy 90km/h ?

jeśli grubo ponad 90, to nie się co dziwić... duże znaczenie ma też sam holownik i jego masa.

 

Nie wiem, czy to jakiś przytyk, do mojej osoby? Ledwo coś zajrzałem na Forum, po dłuższej przerwie, spowodowanej właśnie takimi sytuacjami i od razu dostaję prztyczka w nos?

Bujanie, jeśli występuje to zaczyna się przy ok 90 km/h i wyżej oczywiście. Rzadko kiedy przekraczam 100 km/h, jedynie w sytuacji kiedy muszę wyprzedzić TIR-a. Czasem idzie to jak po sznurku, a jako że holownik ma zapasy mocy to i czasem 110 km/h sie zdarzy. Oczywiście zaraz potem zwalniam. Ale zdarzają się też przypadki, że zestaw się rozbuja, tak ja na którymś z powyższych filmów. Wtedy potrafię zwolnić nawet w czasie wyprzedzania. W tyłku mam to co sobie o mnie pomyślą z tyłu. Nie potrafię wyjaśnić czemu czasem idzie jak jak po sznurku, a czasem buja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan
7 godzin temu, Walt napisał:

Gdybyś miał po korek, to i bujania strasznego by nie było. 

Też mi to przyszło do głowy. Czy czasem bujanie nie jest powodowane niepełnymi zbiornikami wody? Kibel mam dokładnie na końcu budy. Czystą wodę prawie na osi, ale jej przelewanie się, np 30l w niepełnym zbiorniku, też może mieć wpływ na zachowanie budy.... :hmm:

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

może lepiej skupić się na holowniku, żeby był odpowiednio ciężki w stosunku do budy a nie na g... w kasecie. 

Sugerujesz, że GVII z DMC ok 2 ton (pustą raczej nie ciągnę przyczepy) jest za lekka do budy DMC 1300 kg? Przyjmijmy nawet przeciążenie o 100 g.... :hmm:

A jak może przeczytałeś powyżej kilka postów, g.... w kasecie innym też sprawia problem :lol:

Wszystko zależy od lokalizacji tego g....a :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
25 minut temu, Kajetan napisał:

Sugerujesz, że GVII z DMC ok 2 ton (pustą raczej nie ciągnę przyczepy) jest za lekka do budy DMC 1300 kg? Przyjmijmy nawet przeciążenie o 100 g.... :hmm:

A jak może przeczytałeś powyżej kilka postów, g.... w kasecie innym też sprawia problem :lol:

Wszystko zależy od lokalizacji tego g....a :hmm:

Ciągniesz 3D czy 5D ? Może długość auta ?

a próbowałeś bez rowerów jeździć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan
Teraz, konrad_b napisał:

Ciągniesz 3D czy 5D ? Może długość auta ?

Od tego roku 5D.

Próbowałem bez rowerów, oczywiście wiem, że to niezły zamach z tyłu. Ale nie bardzo mam wyjście, bo dyszelek bardzo krótki....

Pewnie, bez rowerów lepiej, niemniej zawsze staram się o porządne zrównoważenie tych rowerów. Mam teraz hak z Westfalii, nick może być ok 85 kg, więc czasem i 100kg mu przyłożę dla pewności. Na pewno dużo zależy  tez od opon, a te które mam na aucie wydaja się być dość miękkie. No i w stosunku do 3D, podniosła mi sie do góry buda, bo hak mam wyżej i wydaje mi się, że to też może mieć znaczenie. W 3D przód trochę nurkował i w zasadzie rzadko kiedy coś mi bujało, pomimo, że auto mniejsze. Teraz budę wyprostowało, prawie poziom. Może to tez ma jakiś wpływ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
7 minut temu, Kajetan napisał:

Od tego roku 5D.

:yes:

to fajny holownik

7 minut temu, Kajetan napisał:

Próbowałem bez rowerów, oczywiście wiem, że to niezły zamach z tyłu. Ale nie bardzo mam wyjście, bo dyszelek bardzo krótki.....

a dlaczego nie wrzucisz rowerów na dach ?

da ci to możliwość odciążenia tyłu i automatycznie przodu, żeby zachować nacisk na hak

wiem że na wysokie auto źle się wkłada, bo sam takie mam, ale nie lepiej raz się pomęczyć niż kilkanaście godzin jazdy pilnować ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Exen

 

Godzinę temu, Kajetan napisał:

Nie zgodzę się. Uwierz mi, że po swoim zdarzeniu, latam z wagą i pilnuję rozłożenia gratów. Mam NOWY stabilizator (no już trzyletni) z zapasem, bo do przyczep o masie chyba do 2,5 tony i naprawdę zawsze, przy każdym wyjeździe, z różnych przyczyn musi mnie pobujać.

Nie wiem, czy to jakiś przytyk, do mojej osoby? Ledwo coś zajrzałem na Forum, po dłuższej przerwie, spowodowanej właśnie takimi sytuacjami i od razu dostaję prztyczka w nos? 

Nic osobistego, nie traktuj tego tak proszę...

Moją ciężką przyczepę długo holowałem Astrą H kombi 1.9 i ten zestaw przy 90km/h nawet nie mrugnął a to była najniższa autostradowa prędkość.
Wiadomo, że wiatr się odczuje na ogonie stosunkowo mocniej jeśli prędkość zestawu jest większa. Podobnie wciąga lekko przy wyprzedzaniu TIRa.
Teraz cięższą AJ jeździ się jeszcze pewniej i pełna kontrola jest.

Nie wiem co się tam u Ciebie dzieje ale chyba coś jest nie tak z przyczepą...

ps.
kibelek też mam z tyłu, schowek pod łóżkiem z tyłu, rowery z przodu lub na dachu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan
Posted (edited)
Godzinę temu, konrad_b napisał:

a dlaczego nie wrzucisz rowerów na dach ?

da ci to możliwość odciążenia tyłu i automatycznie przodu, żeby zachować nacisk na hak

wiem że na wysokie auto źle się wkłada, bo sam takie mam, ale nie lepiej raz się pomęczyć niż kilkanaście godzin jazdy pilnować ?

Czasami się nad tym zastanawiam. Jednak rowery powodują znaczny wzrost oporu powietrza, a tym samym znaczny wzrost zużycia paliwa. Przekonał się o tym mój towarzysz wyjazdów. on też przerzucił rowery z dachu na budę. Tyle, że jemu się udało dać do tyłu dwa rowery. a jeden na dyszel. Poza tym, to nie jest tak, że ona buja cały czas. Potrafi przejechać setki kilometrów bez bujnięcia, po czym nagle stwierdzi, że "o kuwa, zapomniałam się bujać" 😂

 

Rzecz jeszcze jedna. Mam za duże opony w stosunku do fabrycznych. Powinny być 175R14 a ja mam 185R14. Czyli i trochę za wysokie i trochę za szerokie....

Edited by Kajetan (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...