Jump to content
Kajetan

Ostrzeżenie - tak się kończy wężykowanie przyczepy i wymarzony urlop :(

Recommended Posts

maarec

No to mamy ustalone.

Filmiki też od 3-5lat te same.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Ja uważam że pierwszy grzech to prędkość...

Share this post


Link to post
Share on other sites
enej
Teraz, maarec napisał:

No to mamy ustalone.

Filmiki też od 3-5lat te same.

Filmiki stare, tak samo jak prawa fizyki. 

Wyżej ktoś pisal, ze ma dobry holownik i dużą cepke, to mu nic nie grozi. Na filmiku widac dwuosiówkę i bach, trach. 

Zmierzam ku temu, że panuje jakieś dziwne przekonanie w społeczeństwie karawingowcow, ze jak mam wielkie duze i za duzo kasy, to nic mi nie grozi. A prawa fizyki lubią to weryfikować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Akurat osoby od lat piszące na forum to rozsądni ludzie mogący prowadzić wykłady z prawidłowej  obsługi i załadunku przyczep oraz jazdą z nimi. Dlatego rozważania te są ... niepotrzebne.

Piszesz o spłuczce... którą ja zawsze napelniam przed wyjazdem do pełna. Tylko jak się to ma do 4 rowerów na tylnej ścianie? Hmm?

Share this post


Link to post
Share on other sites
enej
19 minut temu, Commander napisał:

Ja uważam że pierwszy grzech to prędkość...

Rozsiewasz tylko mity. 

Nieodpowiednie rozłożenie ciężaru dotyczy wszystkich dziedzin komunikacji. Jest wiele filmików w sieci, jak bylo to przyczyna wielu katastrof lotniczych, lądowych czy morskich. A przy odpowiednim, logistycznym, rozlozeniu materialu jakos samoloty latają cargo z prędkością 850km/h,jakos tankowce pływają, kolej jeździ. 

Nie pisz bzdur ludziom. 

Prędkość, przy odpowiednim wyważeniu zestawu, może być uznana za brawurę, przyczynek do tego, że nie dasz rady w odpowiednim, na czas, momencie wyhamować. Ominąć przeszkodę. 

Edited by enej (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Ile jechały te auta z filmików 70 ? Nie sądzę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b
W dniu 28.05.2018 o 07:30, Voku napisał:

Tu coś z mniejszym DMC pewnie rowery zrobiły swoje. Holownik też nie za masywny. Myslę że trzeba przed wszystkim pamiętać o nacisku na hak, i nie sugerować się tym że jak dam więcej na tył przyczepy to zawieszenie w samochodzie będzie miało lżej :P Bo tez słyszałem takie opinie.

taka eriba dmc 1000-1100kg min jak nie 1200kg, a masa własna holownika pewnie podobna

to jest chyba soul - 1300mw, 1300dmc przyczepy

całkiem możliwe że rmc przyczepy było zbliżone z rmc holownika, albo nie wiele mniejsze,

i 30kg na tylnej ścianie 

to tak pod rozwagę osób dobierających zestaw "na styk" bo buda musi być jak największa 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Enej, daj juz luz chłopie. To wszystko było wałkowane po 100 razy na forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
misio72

Dwa dni temu miałem wężyka dokładnie w tym samym miejscu, są tam silne uderzenia bocznego wiatru. Na szczęście opanowałem. Stabilizator, nowe szczęki i około 90 na liczniku

tak więc to niebezpieczne miejsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
W dniu 11.08.2018 o 18:28, misio72 napisał:

Dwa dni temu miałem wężyka dokładnie w tym samym miejscu, są tam silne uderzenia bocznego wiatru. 

tak więc to niebezpieczne miejsce.

A możesz napisać, do którego konkretnie miejsca się odnosisz, bo było ostatnio parę filmików wrzucanych i wiele postów je przykryło, a warto może wiedzieć konkretnie jakie to miejsce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut

akcja od 2:20 - opanował zestaw 😓

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Udało się :brawo:

Strzelam za monitora :) przeładowana lub źle zapakowana przyczepa  dwa to  odjął gaz bo było z górki i się zaczęło.

A może coś innego ?

 

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajetan
11 godzin temu, Maras napisał:

Udało się :brawo:

Strzelam za monitora :) przeładowana lub źle zapakowana przyczepa  dwa to  odjął gaz bo było z górki i się zaczęło.

A może coś innego ?

 

Jakiś ruch kierownicą, może się nachylał po coś, może palił papierosa, może smyrał dziewczynę po kolanie :P

I potem już poszło. Nie widzę to innych czynników, o wiatr tu trudno... A jeśli do tego doszło złe rozłożenie masy, to i tak dobrze, że wyszedł z tego tak szybko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Tak sobie myślę (tylko myślę bo praktyki nie mam) że na tym filmie mamy wzorową reakcje. Delikatne hamowanie i brak kontrowania kierownicą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut
9 godzin temu, dudek_t napisał:

Tak sobie myślę (tylko myślę bo praktyki nie mam) że na tym filmie mamy wzorową reakcje. Delikatne hamowanie i brak kontrowania kierownicą. 

A ja myślę, że ty masz rację. Sytuacja kierującego zaskoczyła i zapewne siedzenie kierowcy mogło się "splamić".😅. Ale wyszedł z tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...