Skocz do zawartości

GDZIE PODŁĄCZYĆ ???


Chateau

Rekomendowane odpowiedzi

Pompki do wody zasilane są stałym napięciem 12V. Nie widziałem w sklepach innych niż na 12V.

W przyczepie masz transformator i prostownik. Więc żeby pompka działała musisz mieć podłączoną przyczepę do 220V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można podłączyćkabel z akumulatora 12V bezpośrednio do kabla na wyjściu z transformatora w przyczepce chateau 330. A może ktoś wie do czego są wtyczki w szafie szafce nad spaniem i pod zlewem poniewaz sa wolne (nie podłączone)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki do wody zasilane są stałym napięciem 12V. Nie widziałem w sklepach innych niż na 12V.

W przyczepie masz transformator i prostownik. Więc żeby pompka działała musisz mieć podłączoną przyczepę do 220V

 

:niewiem:

 

cyt. "Więc żeby pompka działała musisz mieć podłączoną przyczepę do 220V"koniec cytatu!-czy aby na pewno kolega nie wprowadza w błąd?

U mnie pompka wody działa już po podłączeniu tylko akumulatora i to w którejś z kolei przyczepie,a transformator,czy tam przetwornica jest potrzebna po podłączeniu do 220V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki do wody zasilane są stałym napięciem 12V. Nie widziałem w sklepach innych niż na 12V.

W przyczepie masz transformator i prostownik. Więc żeby pompka działała musisz mieć podłączoną przyczepę do 220V

 

:niewiem:

 

cyt. "Więc żeby pompka działała musisz mieć podłączoną przyczepę do 220V"koniec cytatu!-czy aby na pewno kolega nie wprowadza w błąd?

U mnie pompka wody działa już po podłączeniu tylko akumulatora i to w którejś z kolei przyczepie,a transformator,czy tam przetwornica jest potrzebna po podłączeniu do 220V.

 

Masz rację Tygrysie jeżeli masz w przyczepie akumulator i jest podłączony do instalacji to

pompka będzie działać. Instalacje w przyczepach są tak pomyślane, aby pompki i oświetlenie dwunastowoltowe działały przy zasilaniu z akumulatora. Gdy włączysz 220 wtedy pompki i oświetlenia przechodzą na zasilanie z prostownika zasilanego z sieci 220V. w niektórych przyczepach ładowany jest wtedy akumulator. Można go też ładowąc ale trzeba zastosować osobny prostownik (ten w Przyczepie ma za małą wydajność prądową) i podłączyć go do akumulatora oraz 220V.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można podłączyćkabel z akumulatora 12V bezpośrednio do kabla na wyjściu z transformatora w przyczepce chateau 330. A może ktoś wie do czego są wtyczki w szafie szafce nad spaniem i pod zlewem poniewaz sa wolne (nie podłączone)...
.

 

NIE możesz wykonać takiego połączenia, bo transformator zewrze akumulator i masz mały pożar lub kupę smrodu. Możesz natomiast podłączyć Twój akumulator do wyjścia prostownika odpowiednio + do + i td.Układ prostowniczy oddzieli Ci Twój akumulator od uzwojenia transformatora. Jeżeli chcesz narysuję Ci jak to połączyć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ed mam pytanie ... zrobiłem coś podobnego jak na Twoim rysunku ale ... prostownik na stałe zabudowany w przyczepie i podłączony do akumulatora - rozładowuje go !!! To jest problem bo spadek w skali tygodnia jest znaczny po sezonie zimowym może dojść do "0". Można to jakoś rozwiązać jakiś przekaźnik na 220V ???? Dałem chwilowo wyłącznik ale nie lubię manualnych rozwiązań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko czy inny prostownik podłączony do akumulatora, a odłączony od prądu nie zachowa się podobnie ... w końcu wtedy prąd płynie w przeciwnym kierunku (CZYLI AKUMULATOR ZASILA PROSTOWNIK) ... próbowałem z diodą ale podczas ładowania bardzo się grzała wieć ją wywaliłem i zastąpiłem wyłącznikiem .. muszę to jakoś sprytniej rozwiązać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ed mam pytanie ... zrobiłem coś podobnego jak na Twoim rysunku ale ... prostownik na stałe zabudowany w przyczepie i podłączony do akumulatora - rozładowuje go !!! To jest problem bo spadek w skali tygodnia jest znaczny po sezonie zimowym może dojść do "0". Można to jakoś rozwiązać jakiś przekaźnik na 220V ???? Dałem chwilowo wyłącznik ale nie lubię manualnych rozwiązań :)

Jeżeli prostownik rozładowuje Ci akumulator to jest z prostownikiem coś nie tak. Trudno na odległość postawić diagnozę może masz jego schemat -prześlij go to coś się zaradzi, lub tak jak zrobiłeś z diodą tyle tylko, że ona musi być na znaczny prąd przynajmniej 10A i musi być umieszczona na radiatorze. Będzie się trochę grzała, ale nie może być gorąca. Radiator kupisz w sklepie elektronicznym, lub zrób go z kilku kawałków blachy aluminiowej. W razie wątpliwości pisz.

Życzę powodzenia

Ed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko czy inny prostownik podłączony do akumulatora, a odłączony od prądu nie zachowa się podobnie ... w końcu wtedy prąd płynie w przeciwnym kierunku (CZYLI AKUMULATOR ZASILA PROSTOWNIK) ... próbowałem z diodą ale podczas ładowania bardzo się grzała wieć ją wywaliłem i zastąpiłem wyłącznikiem .. muszę to jakoś sprytniej rozwiązać ...

Tak może się dziać gdy masz bardzo stary prostownik i działa w oparciu o płyty selenowe chociaż mało prawdopodobne. Chyba jak pisałem w poprzednim poście coś jest w samym prostowniku, czasami są to prymitywne urządzenia, które mogą rozładowywać akumulator, choć nie powinny, bo elementy prostownicze samego prostownika nie puszczają prądu z akumulatora do prostownika. Wszystko zależy od konstrukcji samego prostownika.

Pozdrawiam ed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nowy prostownik za 50 zł z norauto albo feuverta ... najtańszy jaki był. Generalnie pewnie większość tak się zachwuje ... zwykle ładujemy akumulator, odpinamy prostownik i tyle.

A u mnie po naładowaniu odpinam od prostownika 220 V, a zasilanie wtórne pozostaje na klemach. Rozwiążę to chyba inaczej. Poszukam przekaźnika takiego jak samochodowy żeby po odłączeniu 220V "odpiął" sie prostownik od klem.

Nie mogę wykorzystać przekaźnika na 12V bo jak zrobiłem próbę z mogo prostonika po wpięciu przekażnika pozostało z 10V wiec akku by się nie ładował :).

Nie wiem tylko czy są przekażniki samochodowe z cewką na 220V ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie po naładowaniu odpinam od prostownika 220 V, a zasilanie wtórne pozostaje na klemach. Rozwiążę to chyba inaczej. Poszukam przekaźnika takiego jak samochodowy żeby po odłączeniu 220V "odpiął" sie prostownik od klem.

Najprostrzym rozwiązaniem i najtańszym a zarazem najpewniejszym jest wspomniana dioda włączona między prostownik a klemę do plusa akumulatora. Strzałka symbol diody musi być skierowana do akumulatora. Z przekaźnikiem też można tylko styki przekaźnika muszą mieć prąd co najmniej 15A . Są takie z cewką na 220 zmiennego i styki 15 A Ich symbol to R15. Do nich są podstawki.

Pozdrawiam ed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.