Jump to content
kacperek1

Wspólna droga do Grecji i z Grecji - bezpiecznie

Recommended Posts

konrad_b
42 minuty temu, szwedki napisał:

 

A w którym to było roku zielona karta od wielu lat dotyczy tylko Macedonii a wcześniej 

Serbii .

Grecja była w UE wcześniej jak my, więc ...

Zapytał, miałem to pokazałem, po co było dyskutować 

 

Podobna sytuację miałem rok temu w Chorwacji, 20km za granicą zgarniali wszystkich i sprawdzali papiery

Więc różnie bywa

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
W dniu 9.05.2019 o 22:00, kacperek1 napisał:

A jak z uprawnieniami w pozostałych krajach w drodze go Grecji. Macedonia, Serbia, Wegry, Słowacja ? Ja często mijając tylko Polska granicę wymieniam się za kółkiem z żoną. Chyba ryzykuję a mój zestaw grubo przekracza 3,5 T.

 

rozumiem, że to taki wpis na poprawę humoru ? Jeżeli ma tylko kat B i przekraczasz 3,5t to ryzykujesz wypadek z kierowcą bez uprawnień ? za granicą ? chyba chcesz ją wpakować za kratki.

Odnośnie zielonej Karty, nie jestem w stanie jasno określić czy jest potrzebna w Grecji, profilaktycznie skoro mamy ją w samochodzie aby pokonać Macedonie to po dojechaniu miejmy ją  dalej w samochodzie. Jest na ZK symbol Grecji, jak i Polski :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
gusia-s
W dniu 9.05.2019 o 19:23, ufolz napisał:

Pamiętajcie aby było bezpiecznie i przyjemnie to w Grecji prawo jazdy kat. B uprawnia tylko i wyłącznie do kierowania pojazdem do 3,5t i przyczepą lekką czyli do 750kg.

:look:

W dniu 9.05.2019 o 20:26, jacek00 napisał:

konsul mija się z prawdą i wprowadził Cię niestety w błąd

Dokładnie.

W dniu 9.05.2019 o 20:56, ufolz napisał:

Jak widać podpisał się konsul z imienia i nazwiska, co więcej pisał maila z ambasady Athen wiec małe szanse że się mylił zwłaszcza że musiał zaczerpnąć opinii organów odpowiedzialnych za Kodeks Drogowy. 

🤣 Maciek, przecież wiesz dokładnie, że i nasze organy :policja: niejednokrotnie nie potrafią interpretować zapisów kodeksu. Przecież mi osobiście powiedział nasz policjant w czasie kontroli, że na B można ciągnąć przyczepę taką nooo metr na metr ... dosłownie jego słowa.

Pan konsul zacytował fragment przepisu nie patrząc na dalszą część, której nie zrozumiał zwyczajnie :D.

Tak jak Jacek pisze, nie ma innej opcji w tym zakresie, w całej Europie  te przepisy muszą się pokrywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
W dniu 9.05.2019 o 20:56, ufolz napisał:

Jak widać podpisał się konsul z imienia i nazwiska, co więcej pisał maila z ambasady Athen wiec małe szanse że się mylił zwłaszcza że musiał zaczerpnąć opinii organów odpowiedzialnych za Kodeks Drogowy. 

Dostałem odpowiedź wiec dziele się informacją (czy warto?) na forum.

Przelicznik 1.33 działa tylko u nas a jesteśmy w UE - czyli co? wybieramy co nam pasuje?.. :) 

Każdy może napisać do Ambasady i się dowiedzieć i złożyć pytania lub wątpliwości. :)

1. Dobrze, że się podzieliłeś - warto.

2. Konsul oczywiście się myli. Zresztą mieliśmy już na tym forum dowody na to, że nie on jeden (np. opinia KGP).

3. 1.33 działa u nas ale dla kierowców, którzy mają NASZE uprawnienia (czyli dla nas) - wszystko jest OK i nie ma tu wybierania, co pasuje. Natomiast my mamy honorować uprawnienia nadane przez inne kraje członkowskie ich kierowcom. Analogicznie - jeśli Grecy mają rzeczywiście takie przepisy, które zezwalają na kat. B holowanie wyłącznie przyczepy lekkiej, to mogą sobie to egzekwować wobec swoich obywateli.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

 

 

 

1. Dobrze, że się podzieliłeś - warto.

2. Konsul oczywiście się myli. Zresztą mieliśmy już na tym forum dowody na to, że nie on jeden (np. opinia KGP).

3. 1.33 działa u nas ale dla kierowców, którzy mają NASZE uprawnienia (czyli dla nas) - wszystko jest OK i nie ma tu wybierania, co pasuje. Natomiast my mamy honorować uprawnienia nadane przez inne kraje członkowskie ich kierowcom. Analogicznie - jeśli Grecy mają rzeczywiście takie przepisy, które zezwalają na kat. B holowanie wyłącznie przyczepy lekkiej, to mogą sobie to egzekwować wobec swoich obywateli.

 

 

Co do pkt 3. To działa to u nas i wszędzie tam gdzie poruszamy się zespołem pojazdów. Taki zespół musi być zgodny z naszymi krajowymi przepisami. Jeśli zaś będziesz poruszać się zestawem zarejestrowanym w DE to obowiązywać będą przepisy dotyczące hamulca najazdowego z DE. Tak samo z wyposażeniem pojazdów itp.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos
5 minut temu, jacek00 napisał:

Co do pkt 3. To działa to u nas i wszędzie tam gdzie poruszamy się zespołem pojazdów. Taki zespół musi być zgodny z naszymi krajowymi przepisami. Jeśli zaś będziesz poruszać się zestawem zarejestrowanym w DE to obowiązywać będą przepisy dotyczące hamulca najazdowego z DE. Tak samo z wyposażeniem pojazdów itp.

No tak - tylko akurat na ograniczające kierowców nasze przepisy to raczej nie będziemy się powoływać podczas zagranicznej kontroli;-)

Już widzę, jak Austriak nas przetrzepie i miło pożegna, a ja mu na to: Ale panie policmajster, mój zestaw przekracza współczynnik 1,33 - proszę tysiacz ojro pokutu!!:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...