patryk konin Posted June 14, 2018 Witam Stoję przed zakupem przyczepy kempingowej z Anglii W zwiazku z tym że w Anglii nie ma potrzeby rejestracji, ubezpieczania przyczep itp. liczba dokumentów podczas zakupu sprowadza się chyba tylko do spisania umowy. Pytanie co jest wymagane aby zarejestrować takowa przyczepę w Polsce Jeżeli ktoś przerabiał temat albo ma sprawdzona wiedzę będę wdzięczny za objaśnienie tematu (szukałem odpowiedzi ale nie mogę nic znaleźć a nawet gdyby to chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby troche podyskutować na nowo ) Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Malinki Posted June 14, 2018 Do zarejestrowania przyczepy w PL potrzeba mieć umowę kupna i zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym (z okręgówki w PL). Podczas badania ustalacie Masy, czyli TY podajesz jaką chcesz mieć Ładowność i tak wychodzi żądane DMC. Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted June 14, 2018 To nawet nie najgorzej wyglada a jak z tymi masami sprawa się ma do ilu kg nie jest wymagany co roczny przeglad techniczny i co jest brane pod uwagę masa własna (czyli to co wyjdzie na wadze podczas przegladu) czy DMC (dopuszczalna masa całkowita), a propo to DMC jest brana z jakiejś specyfikacji technicznej danej przyczepy czy tak jak napisałeś z tego co ja powiem (ewentualnie pokaże panu na stacji jakieś dane techniczne z np internetu) ?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
RadekNet Posted June 14, 2018 Przecież każda przyczepa ma tabliczkę znamionowa, a na niej masy. To niby jak chcesz podawać DMC wg swojego uznania? Radek Wrodarczyk Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 14, 2018 43 minuty temu, patryk konin napisał: To nawet nie najgorzej wyglada a jak z tymi masami sprawa się ma do ilu kg nie jest wymagany co roczny przeglad techniczny i co jest brane pod uwagę masa własna (czyli to co wyjdzie na wadze podczas przegladu) czy DMC (dopuszczalna masa całkowita), a propo to DMC jest brana z jakiejś specyfikacji technicznej danej przyczepy czy tak jak napisałeś z tego co ja powiem (ewentualnie pokaże panu na stacji jakieś dane techniczne z np internetu) ?? Przegląd bezterminowy dotyczy tylko przyczep lekkich, czyli takich o DMC do 750 kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
infer Posted June 14, 2018 Witam Stoję przed zakupem przyczepy kempingowej z Anglii W zwiazku z tym że w Anglii nie ma potrzeby rejestracji, ubezpieczania przyczep itp. liczba dokumentów podczas zakupu sprowadza się chyba tylko do spisania umowy. Pytanie co jest wymagane aby zarejestrować takowa przyczepę w Polsce Jeżeli ktoś przerabiał temat albo ma sprawdzona wiedzę będę wdzięczny za objaśnienie tematu (szukałem odpowiedzi ale nie mogę nic znaleźć a nawet gdyby to chyba nic nie stoi na przeszkodzie żeby troche podyskutować na nowo ) Pozdrawiam Kupujesz bezpośrednio w UK? Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted June 17, 2018 W dniu 14.06.2018 o 13:53, RadekNet napisał: Przecież każda przyczepa ma tabliczkę znamionowa, a na niej masy. To niby jak chcesz podawać DMC wg swojego uznania? Radek Wrodarczyk Nie wiem nie znam się, pytam... infer Tak bezpośrednio, aktualnie przebywam w UK. Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted July 29, 2018 W dniu 14.06.2018 o 14:53, RadekNet napisał: Nie wiem nie znam się, pytam... infer Tak bezpośrednio, aktualnie przebywam w UK. edit odswierze trochę temat poniewaz pojawiły sie nowe watki, mianowicie przyczepa jest juz w Polsce byliśmy na wakacjach wszystko ładnie pięknie aż tu nagle dzisiaj zapukał pan do drzwi i zapytał czy mu nie sprzedam kempingu zgodziłem sie spisaliśmy umowę przed wstępna i teraz musze na szybko przygotować ja do rejestracji w zwiazku z tym mam pare pytań 1. rozumiem ze przeglad musze zrobić w okręgowej stacji kontroli pojazdów nie w takiej zwykłej? 2. czy kupujacemu wystarczy badanie techniczne umowa kupna sprzedazy pomiedzy mna a nim + umowa k/s pomiędzy mna a pania od której kupiłem kemping w UK czy ta umowa z UK jest zbędna?? 3. jak wyglada sprawa akcyzy różnorakich opłat urzedów celnych itp itd?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
infer Posted July 29, 2018 O ile dobrze zrozumiałem, kupiłeś w Anglii przyczepę, która przycisganales do Polski. Na jakiej zasadzie poruszałes się takim zestawem w kraju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted July 30, 2018 Tak kolego, porszałem sie i poruszam na zasadach UK o ile takie sformułowanie jest prawidłowe. na przyczepce numery rejestracyjne auta zarejestrowanego w Anglii (czyli jak by angol przyjechał sobie na wakacje do Polski) W taki sam sposób chce teraz udać sie na przeglad Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted July 30, 2018 Szukam numeru ramy który to może być? Ta kartka to odkalkowane oznaczenia wybite na stałe na ramie Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted July 30, 2018 Byłem dzisiaj w 4 stacjach diagnostycznych (na temat jakości obsługi w tego typu miejscach ksiażkę by można napisać) nigdzie nie umieli mi udzielić konkretnej odpowiedzi co potrzebuje do zarejestrowania. Usłyszałem że potrzebuje tłumaczenie dowodu rejestracyjnego ale przecież w UK przyczepki nie maja mam nadzieje że wystarcza dane z katalogów technicznych tabliczki znamionowe itp. Na jednej stacji pan powiedział mi że powinienem iść do Wydziału Komunikacji i pobrać tablice próbne, na to ja że mogę się poruszać na zasadach UK czyli tablice rejestracyjne od auta na przyczepce na to on że musi coś mieć żeby wpisać ale pewien do końca nie był Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś udzieli mi informacji jak cała procedura powinna wygladać żeby nie przepłacać i załatwić to szybko Pozdrawiam ps. numer ramy znalazłem od wewnętrznej strony ramy z lewej strony przyczepki tuż za kołem (mam nadzieje że to jest to) Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted July 30, 2018 W taki sposób możesz się poruszać tylko pojazdem zarejestrowanym w UK. Polskim autem nie możesz ciągnąć takiej przyczepy, bo wg polskich przepisów przyczepa taka nie jest dopuszczona w Polsce do ruchu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
patryk konin Posted July 31, 2018 11 godzin temu, jacek00 napisał: W taki sposób możesz się poruszać tylko pojazdem zarejestrowanym w UK. Polskim autem nie możesz ciągnąć takiej przyczepy, bo wg polskich przepisów przyczepa taka nie jest dopuszczona w Polsce do ruchu. Oczywista sprawa dla tego chce wykorzystać to że jestem w Polsce wraz z samochodem który jest zarejestrowany w Anglii, chce w ten sposób załatwić przeglad i zawieść przyczepę do klienta pod dom a później niech on sobie rejestruje normalnie na siebie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Astrah Posted July 31, 2018 13 godzin temu, patryk konin napisał: Byłem dzisiaj w 4 stacjach diagnostycznych (na temat jakości obsługi w tego typu miejscach ksiażkę by można napisać) nigdzie nie umieli mi udzielić konkretnej odpowiedzi co potrzebuje do zarejestrowania. Usłyszałem że potrzebuje tłumaczenie dowodu rejestracyjnego ale przecież w UK przyczepki nie maja mam nadzieje że wystarcza dane z katalogów technicznych tabliczki znamionowe itp. Na jednej stacji pan powiedział mi że powinienem iść do Wydziału Komunikacji i pobrać tablice próbne, na to ja że mogę się poruszać na zasadach UK czyli tablice rejestracyjne od auta na przyczepce na to on że musi coś mieć żeby wpisać ale pewien do końca nie był Będę bardzo wdzięczny jeżeli ktoś udzieli mi informacji jak cała procedura powinna wygladać żeby nie przepłacać i załatwić to szybko Pozdrawiam ps. numer ramy znalazłem od wewnętrznej strony ramy z lewej strony przyczepki tuż za kołem (mam nadzieje że to jest to) Jeżeli przyczepa nie ma dowodu rej. to na podstawie jakiego dokumentu diagnosta ma wykonać przegląd ? Wydział komunikacji , miękki dowód, czerwone tablice i problem rozwiązany. Quote Share this post Link to post Share on other sites