Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

To już każdy powinien kupić według własnych potrzeb. Ja mam  starszą Adrię i mam akumulator AGM 105 Ah, bo taki jest w miarę korzystny do mojego solara.

 

IMG_20180415_101602.thumb.jpg.91a7a412ff88e5234d3d94a230067b64.jpg

Opublikowano
17 godzin temu, Ewilela napisał:

Witam wszystkich,

 czy pomożecie w doborze akumulatora do adrii czy żelowy czy tradycyjny jakiej pojemności ? Kielce gdzie można od ręki dostać 

Myślę, że marka i typ przyczepy nie decydują o doborze akumulatora, a najważniejszym  jest bilans mocy pobieranej z niego. Do przyczepy kupiłbym żelowy. Do swojej  (moover, oświetlenie LED, pompki) kupiłem 85 Ah. I oczywiście dobrą ładowarkę Bosch C3.

Opublikowano
23 godziny temu, kalapan napisał:

To już każdy powinien kupić według własnych potrzeb. Ja mam  starszą Adrię i mam akumulator AGM 105 Ah, bo taki jest w miarę korzystny do mojego solara.

 

IMG_20180415_101602.thumb.jpg.91a7a412ff88e5234d3d94a230067b64.jpg

Kolego sympatyczny ;) mam pytanie jaki masz regulator do ładowania aku z panela słonecznego typ,jakie napiecie z panela ? jaka moc panela W.Pozdrawiam 

PS. Kupiłem do swojej przyczepy z żoną akumulator 12V 230Ah firmy VOLT w chwili obecnej zadowolony,lecz jestem w trakcie dobierania panela oraz regulatora  napiecia i przetwornicy na 230V

 

Opublikowano
Godzinę temu, SP3OW napisał:

jaki masz regulator do ładowania aku z panela słonecznego typ,jakie napiecie z panela ? jaka moc panela

Panel ma takie dane:

Moc szczytowa [Pmax]:160Wp

Sprawność ogniwa:21,7%

Sprawność modułu:20,4%

Napięcie mocy maksymalnej [Vmp]:17,8V

Natężenie prądu mocy maksymalnej [Imp]:8,99A

Napięcie obwodu otwartego [Voc]:22,3V

Prąd zwarciowy [Isc]:9,71A

Dane regulatora Tracer MPPT:

  • Dane techniczne: Model Tracer 2210A
  • Nominalne napięcie systemu: 12 V / 24 V
  • Prąd znamionowy ładowania: 20A
  • Prąd znamionowy rozładowania: 20A
  • Zakres napięcia wejściowego akumulatora: 8V~32V
  • Max. napięcie obwodu otwartego PV: 100V
  • Zakres napięcia MPP: VBAT+2V~72V
  • Max. moc wejściowa PV: 260W/12V, 520W/24V
  • Własne zużycie mocy: ≤20mA(12V); ≤16mA(24V)
  • Spadek napięcia rozładowania obwodu: ≤0.18V
  • Współczynnik kompensacji temperatury: -3mV/°C/2V(Wartość Domyślna)
  • Komunikacja: RS485(interfejs RJ45)
  • Uziemienie: Dodatnie uziemienie
  • Parametry Środowiskowe: Model TRACER 2210A
  • Zakres temperatury LCD: -20oC~+70oC
  • Środowisko pracy, Zakres temperatury: -25oC~+45oC
  • Temperatura przechowywania: -35oC~+80oC
  • Zakres wilgotności: ≤95% (N.Z.)
  • Obudowa: IP30
  • Parametry Mechaniczne: Model TRACER 2210A
  • Wymiar: 220mm x154mm x 52mm
  • Średnica otworu montażowego: Φ;5
  • Waga: 1.1kg

Tracer.jpg.ce332d5b4818c4aa8eca8d4b13e3b5c9.jpg

Opublikowano (edytowane)

Dziekuje za odpowiedz ;) Ponieważ mam na oku panel słoneczny  "szarpa" :D 320W (reszta danych jak znajde gdzies w kompie ) do panela .Co do pojemności aku to mam w tej chwili 230Ah 1200A rozruchu hehehe zastanawiam sie na drugim takim akumulatorem aby było 24V i tu mam problem jaki regulator ładowania kupić :( ponieważ napięcie z panela wychodziło jak pamiętam około 40V? czyli 2 razem bedzie około 80V i musze to przemyśleć .Takie dostałem w ofercie wraz z cenami.

 

  1. SHARP NU-SC 360W – 799 zł netto + 23% VAT = 982,77 zł brutto 
  2. BOVIET BVM6610M 300W –599 zł netto + 23% VAT = 736,77 zł brutto
  3. EXE SOLAR A-EXM 300W – 735 zł netto + 23% VAT = 904,05 zł brutto
  4. LG N1C-G4 320W – 840 zł netto + 23% VAT = 1 033,20 zł brutto

BOVIET BVM6610M 300W - KARTA KATALOGOWA PL (1).pdf

SHARP NU-SC 360W - KARTA KATALOGOWA - PL.pdf

EXE SOLAR A-EXM 300W KARTA KATALOGOWA PL.pdf

LG N1C-G4 320W KARTA KATALOGOWA PL.pdf

Edytowane przez SP3OW
uzupełnienie danych (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Dodałem w załącznikach co i jak wygląda ,teraz pytanie jaki regulator aby było OK ? Zakładam iż będę miał 2 aku w szergu . Gdyby ktoś reflektował na panel to pisać :D.

Opublikowano (edytowane)

Radziłbym Tobie zastanowić się przed kupnem podobnych paneli. Ja osobiście nawet nie miałbym  szansy na montaż tak ogromnego panelu na dachu swojej przyczepy. Ledwo swój zmieściłem a jest szerokości 67 cm. Z tego co sprawdziłem to taki panel Sharpa ma wymiary 1956 x 992 x 40 mm. To dużo, sprawdź czy w ogóle wlezie Ci na przyczepę.Mnie przykładowo trzymałoby okienko dachowe, więc nie wszedłby.Na dodatek waga takiego panelu 26 kg! W życiu nie odważyłbym się takiego ciężaru wrzucić na dach. Mój waży  dokładnie 2,45kg, bo jest to panel elastyczny, co prawda "okułem" go w aluminiową ramę i dopiero całość kleiłem do budy.Ale mimo tego na końcu ważył niecałe 6 kg. A gdzie tu do 26 kg? W/g mnie to duża przesada, ale jak kto woli

Dodatkowo zastanów się nad ciężarem akumulatorów. Mój 105 Ah waży około 35 kg, pomyśl ile waży taki 230 AH, a Ty chcesz jeszcze wrzucić do cepki dwa takie :(  Masz zdrowie jednym słowem...

Edytowane przez kalapan (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Witam!

Dwa takie panele i dwa akumulatory, to 200 kg. Resztę osprzętu pomijam. Jedyne wytłumaczenie, to chyba przyczepa stojąca na działce, a nie do podróżowania, zwłaszcza, że instalacja ma być na 24 V. Dla dwóch w/w paneli, to wyłącznie kontroler 30 A i z wejściem na min. 100 V, jeśli panele mają być łączone w szereg. Przy takich założeniach, to minimum np. "Tracer 3210 A". Będzie jednak zdecydowanie nieodpowiedni gdyby jednak akumulatory miały pracować w konfiguracji 12 V. Wtedy, to przynajmniej "Tracer eT6415BND". :hmm:

Opublikowano

Kristofer,panele i aku nie będą ważyć 200Kg ;) Instalacja 24V to tylko z powodu lepszej sprawności (poboru A )niż na 12V .Chodzi mi tylko o to aby przetwornica DC/AC miała mniejszy pobór prądu.Co prawda mam jeszcze w zapasie UPSa od komputera SMART 3000 ale on tylko z 48V na 230V więc sobie go darowałem :D Zasilanie 12V to w zasadzie jest mi nie potrzebne tylko tyle co jest orii instalacja do zasilania pompek do wody oraz zasilania awaryjnego którego jeszcze nie uruchomiłem :( ponieważ nie wiem jak działa (może z  zasilania wtyczki) haka??

Co do resty elektryki to myślę iż dam sobie radę 

Nie wiem do czego mam jeszcze jedno urządzenie i jak powinno być wpięte (jutro zrobie fotkę) i będę prosił o wytłumaczenie.To nasza pierwsza przyczepa i mieliśmy z nią sporo kłopotu na starcie.Zastanawiam się jak zrobić tylko ciepłą wodę ....

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, SP3OW napisał:

Kristofer,panele i aku nie będą ważyć 200Kg ;)

Dobry akumulator musi ważyć, chyba że będą to jakieś wydmuszki jedynie z etykietką 230 Ah
Pierwszy lepszy z brzegu, trochę mniejszej pojemności niż ten accu, o którym pisałeś, a już masa 62 kg

accu.jpg.3fcc3c374be20dc3cce8316667bfea68.jpg

Panel, którego typ podałeś - masa 26 kg

Panel.jpg.e1f878faaa4e006e5dfd88d63fd11404.jpg


2 akumulatory 230 Ah, powiedzmy 2 x 65 kg
2 panele 2 x 26 kg
Do tak ciężkich i dużych paneli, uchwyty ze śrubami będą ważyć ok. 6 kg, to samo dla akumulatorów, jeśli ma być bezpiecznie, do tego kilka metrów przewodów konkretnych rozmiarów, a gdybym chciał być bardzo dokładny, to pewnie jeszcze z kilogram kleju (2 kartusze) i przepusty dachowe - też coś tam ważą.

Tylko dwa panele i dwa akumulatory + do tego komplet uchwytów, to z prostego wyliczenia ok. 195 kg., więc chyba się zbytnio nie pomyliłem.
O kontrolerze, przetwornicy i reszcie osprzętu nie wspominam, chociaż to z pewnością przekroczy 10 kg. ;)

PS

Wady i zalety instalacji 12 V oraz 24 V są mi znane. Zdziwiłem się jedynie tym, co chcesz upakować do przyczepy, czego jedynym wytłumaczeniem byłoby użytkowanie przyczepy stacjonarnie :hmm:

Ciepła woda = bojler gazowy (w Twoim przypadku). To najlepsze, ekonomiczne i najbardziej efektywne wyjście dla ogrzania wody w przyczepie, która jest bez dostępu do sieci ~230 V

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Masz rację Kistofer, dobrzeliczysz i ciesze się iż mam bratnią dusze co sie zna na elektryce (Pan czepialski jesteś) za to cię już lubię :)

W chwili obecnej walcze z montażem orii haka do BMW masakra jakaś .

Opublikowano

Nigdzie przecież się nie "czepiałem". :D Zastanawiała mnie jedynie waga samej "elektryki", którą masz zamiar wrzucić do przyczepy, co wcale nie jest dziwne, chociażby w świetle tego tematu. :]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.