Skocz do zawartości

Poszukiwanie pomysłu!


Krzyshake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo ciepło, bardzo serdecznie, Krzysiek z tej strony.

Moim marzeniem jest zbudowanie domku na kółkach, tak by zmieścić się w kategorii B+E. Przeczytałem kilka informacji na ten temat jednak nie do końca wiem jakie jest DMC, w jednych jest że maksymalnie 3500/1,33 =2600, gdzie indzie czytam że auto 4X4 może uciągnąć 150% DMC i już się pogubiłem więc jak ktoś z was ma linka do przepisów, albo wie jak to jest w rzeczywistości to prosze o info.

Kiedy dowiem się jak i czym holowac taką przyczepę, to chciałbym zająć się jej projektowaniem, tzn. planuje postawić własną konstukcje na lawecie/przyczepie 6-8 metrów. I teraz pytanie. Co wybrać, macie jakies rady?

Opcje jakie widze są takie:

1. Kupno starej przyczepy kempingowej i rozebranie jej do gołej ramy na kołach - narazie nie widzę wad tego pomysłu (oprocz rozbiórki), ale nie wiem czy taka rama bedzie miałą wystarczające DMC, wiadomo zależy od modelu

http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-i7345113800.html#thumb/5 - taniocha!


2. Kupno lawety - są dosyć lekkie 900-1000[kg] za 6-8 metrów - problem jest taki że nie widziałem idealnie prostej, tylko każda ma jak to laweta spadek na końcu, czy opłaca sie go jakoś wyrównywać kompensować tak by całosć była prosta, jeżeli jest jakas prosta to kosztuje kilkanaście tys co jest zdecydowanie za dużym kosztem?

np taka, kurcze droga!

https://www.otomoto.pl/oferta/trailor-box-trailer-bt-3500-l-sprawna-jak-nowa-malo-uzywana-ID6AhUxi.html#b9138bbb63


3. Kupno przyczepy - np takiej jak ta i odchudzenie jej, tyle że obecnie ona waży już ok 2000 i nie wiem ile udałoby się odebrać, na pewno stelaż pandeki ale to pewnie nie waży wbyt dużo, najlepiej jakby była aluminiowa.

https://www.otomoto.pl/oferta/stopexim-st4-przyczepa-przestrzenna-wymiary-8-20-x-2-5-x-3-52-ID6zmeoR.html#660f6d23bc
 

Ta też jest ciekawa, co sądzicie?

https://www.otomoto.pl/oferta/boeckmann-przyczepa-towarowa-doornwaard-ID6zY6p6.html#d3c9ba0ffe

 

To mój pierwszy post także jak coś zrobie źle to wybaczcie!

Dzięki za odpowiedzi, jeżeli był juz kiedyś podobny post to znalazłem tylko jeden ale troche na inny temat. Zapraszam do dyskusji!

 

Na zdjęciu przykładowy efekt końcowy!

przyczepa.PNG

Edytowane przez Krzyshake (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Cześć. Rozumiem że normalna fabryczna przyczepa nie może być? Zbudowanie przyczepy od podstaw będzie kosztowało majątek a efekt końcowy może być średni... 

Co do dmc... każda laweta którą kupisz będzie miała ogromne dmc bo jak piszesz sama waży 900 plus auto które ma prawo wziąć na siebie. Wynik prosty.

Kiedyś był przepis ze auto 4x4 może ciągnąć zestaw cięższy od siebie. 

Ja bym kupił fajną budę i korzystał z życia a nie dłubał potworka jak np. ten ze zdjęcia 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, MartiNBR napisał:

Ja bym kupił fajną budę i korzystał z życia a nie dłubał potworka jak np. ten ze zdjęcia 

 

Dzięki za odpowiedź, 

jednak nie posłucham sie na pewno, bo to moze zycie i nie wime po co zawsze ludzie piszą, "wez zrob cos zupełnie innego niz chcesz, bo bedziesz miał wygodniej" no nie tędy droga!

10 minut temu, Cezarr napisał:

I zaraz znowu będzie temat ile i na jakie kategorie można holować przyczepy :pad:

Dasz mi link do poczytania, bo nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz zaspokoić moją ciekawość?

Dlaczego w czasach w których masz tak wielki wybór, możliwości zamówienia wszystkiego, i ilość rodzajów przyczep idący w tysiące sztuk, chcesz budować? Dość nie aerodynamiczną i generująca problemy z poruszaniem się konstrukcje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Krzyshake napisał:

jednak nie posłucham sie na pewno, bo to moze zycie i nie wime po co zawsze ludzie piszą, "wez zrob cos zupełnie innego niz chcesz, bo bedziesz miał wygodniej" no nie tędy droga!

Masz rację . Obojętne jakie będą efekty fajnie jest jeżeli to możliwe nie maszerować na komendę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno uzyskanie niskiej masy przy budowie z ogólno dostępnych materiałów (sklejka, osb, blacha, żywice epoksydowe) będzie awykonalne. Zobacz sobie w katalogach ile waży metr kwadratowy sklejki, blachy a potem przemnóż przez gabaryty jakie chcesz uzyskać. Żeby było lekko, musiałbyś zamawiać specjalne elementy na wymiar z aluminium lub kompozytowe i tu koszty będą szły w dziesiątki a może nawet setki tysięcy zł. Być może łatwiej i taniej przerobić średniej wielkości dostawczaka albo mały autobus.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo iż wydaje się iż wykonanie takiego domku jest skomplikowane to nie jest tak do końca .
Większą część problemu stanowi podwozie , dokumenty , aby wszystko grało w przepisach . 
Kolo mnie jest fabryka przyczep i tam by raczej nie było problemu z tym wszystkim . 
Można zakupić samo podwozie ( lawetę ) , wykonane na wymiar o odpowiedniej nośności  i co ważne legalnie z dokumentami .
Mnie robili przyczepkę towarową na zamówienie pod konkretne DMC takie jakie chciałem . Dopasowali do tego parametry wszystkiego ( chodziło o wytrzymałość) . Dostałem dokumenty ,homologację , fakturę i wydziale komunikacji nie było żadnego problemu . Myślę że z podwoziem do takiej przyczepy też by mogli doradzić .
http://www.stim.pl/pl/2,27/27/   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Krzyshake napisał:

Dasz mi link do poczytania, bo nie znalazłem?

Ale co chcesz wiedzieć  B96 zestaw do 4250kg B+E powyżej 4250g, należy tylko pamiętać o przeliczniku 1.33
czyli DMC auta dzielisz przez 1.33 i wychodzi ile możesz holować, o ile taka wartość będzie wpisana w DR.
Albo DMC przyczepy mnożysz przez 1.33 i wychodzi jakie auto potrzebujesz do holowania przyczepy.
Pamiętaj że przelicznik stosuje się do hamulca najazdowego w przyczepie, jeżeli hamulec będzie inny
to przelicznik ten nie obowiązuje.
To tak najprościej. :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale się nie dziwię, że chce Pan sam zrobić sobie przyczepę wg własnego "obrazu". My mieliśmy 5 przyczep. Po każdym powrocie mieliśmy zapisane ok.50 różnego rodzaju przeróbek. Myślę, że gdyby nie nasz PESEL to na pewno mąż by coś kombinował. Pomysłów nam nigdy nie brakowało. Nie sztuka jest wywalić kupę forsy i udawać, że jesteśmy na wczasach w HILTONIE. Tu na forum są dwie grupy ludzi. Na pewno Pan to spostrzegł. Chyba wszyscy już wiedzą że na międzynarodowych targach kempingowych to właśnie polski kamper zajął 2 razy I-msce. Górą polska myśl i pomysły. Pozdrawiam i do dzieła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno uzyskanie niskiej masy przy budowie z ogólno dostępnych materiałów (sklejka, osb, blacha, żywice epoksydowe)


Ale lekkie kempingowe materiały budowlane są powszechnie dostępne. To nie jest problem.
........My mieliśmy 5 przyczep. Po każdym powrocie mieliśmy zapisane ok.50 różnego rodzaju przeróbek.......


To dziwię się ze od początku nie zbudowaliście sobie budy na wymiar , przy pierwszej to ok, ale przy trzeciej to już trochę dziwne. Po prostu nie chciało się wam


Wysłane z Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: "WAM" piszemy z dużej litery pisząc bezpośrednio do osoby/osób. Drogi Synku! w tamtych latach kiedy my jeżdziliśmy z przyczepami to o takich możliwościach nie było mowy. A tak konkretnie: to jak Pan myśli, kiedy w Polsce zaczął się  bum kamperowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.