Skocz do zawartości

Mała wolnossąca benzyna jako holownik – Suzuki S-Cross


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, maarec napisał:

Najważniejsze aby kolejny samochód był szybszy od poprzedniego, przynajmniej dla mnie.  Stąd ciągoty do VW biturbo i 6.5 do setki

I to jest właśnie najważniejszy powód, dla którego nowy S-Cross będzie ze wszech miar lepszy od dotychczasowego.

A te ponad 2 s. więcej (a nawet więcej) do setki i biturbo to mogłem mieć w tej X1 - gdyby nie była z poprzedniej epoki;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 441
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 minutę temu, Zulos napisał:

Rzeczywiście porównywali silniki z innej bajki, ale przyjęli dość w sumie dobre kryterium - porównywali wersje za mniej więcej te same pieniądze, a tu Suzuki po prostu daje więcej za tą samą kasę...

tu się zgadzam, już chyba wcześniej pisałem, że kaszkaj jest drogi, ale czy za drogi ?

chyba nie, skoro tego tyle jeździ po ulicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Cezarr napisał:

Może w wyścigach na 1/4mili ale w codziennej jeździe raczej chyba nie, tym bardziej że sam napisałeś że przyśpieszenie nie ma znaczenia.

OK, ale elastyczność z cepką też wychodziła ok. 2 sek. na korzyść S-Crossa. Jest to jednak jakaś wartość...

Swoją drogą popatrzcie na QQ z cepką, jaką można by pod niego legalnie podpiąć:

 

towcar-info-QQ_1800.png

S-Cross, ciągnąć cepkę z bliską maksymalnego DMC wartością ma wciąż 5 gwiazdek stabilności, a QQ całe 2...

Dramat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zulos napisał:

OK, ale elastyczność z cepką też wychodziła ok. 2 sek. na korzyść S-Crossa. Jest to jednak jakaś wartość...

Swoją drogą popatrzcie na QQ z cepką, jaką można by pod niego legalnie podpiąć:

 

towcar-info-QQ_1800.png

S-Cross, ciągnąć cepkę z bliską maksymalnego DMC wartością ma wciąż 5 gwiazdek stabilności, a QQ całe 2...

Dramat...

Aż jestem ciekawy na ile to co tam piszą sprawdza się w rzeczywistości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to odpowiada dość dobrze rzeczywistości.

Zresztą wszyscy zgodziliśmy się raczej, że podpinanie 1800 kg cepki pod mającego ok. 1550 MW Kumkwata to nieporozumienie i nieodpowiedzialność - a przecież jego "papiery" na to pozwalają.

Natomiast z pewnością spokojnie można podpiąć maksymalnie ciężką, jaką potrzeba żeby się zmieścić zestawem w 3,5 t., czyli 1400 (czego w S-Crossie już oczywiście zrobić nie można).

Choć wciąż stabilność mniejsza niż w S-Crossie z max. możliwą cepką, bo tylko 4 gwiazdki:

 

towcar-info-QQ_1400.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj już spokój - zarzuciłeś mi w sposób nieco zawoalowany niekulturalne wypowiedzi odnosząc moje do kulturalnej dyskusji i zwróciłeś się do mnie osobiście - nie znając mnie i nie wiedząc co robię na co dzień - że nie jestem w temacie i poruszam się rzekomo na schematach zobaczonych w TV czy w internetach...

Ja nie zwracałem się osobiście do nikogo i nie oceniam osobiście tutaj nikogo, więc proszę Cię nie rób tego wobec mnie - i tyle.

Jest taka bodaj najstarsza i najprostsza definicja partii politycznej. Otóż jest to:

- zorganizowana grupa ludzi,

- dążąca do zdobycia władzy,

- i utrzymania jej.

Nigdzie w tej definicji nie ma mowy o robieniu ludziom dobrze. To jest tylko środek do zdobycia władzy (obietnica) i ewentualnie utrzymania jej (wdrożenie).

Już kiedyś to pisałem - każda władza idzie po władzę żeby kręcić dwoje lody i dopóki robi to nie niszcząc kraju to jest jeszcze ok.

Każdą władzę rozliczam pod tym kątem.

Więc jednak TB rulezzz!!:yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Zulos napisał:

Myślę, że to odpowiada dość dobrze rzeczywistości.

Zresztą wszyscy zgodziliśmy się raczej, że podpinanie 1800 kg cepki pod mającego ok. 1550 MW Kumkwata to nieporozumienie i nieodpowiedzialność - a przecież jego "papiery" na to pozwalają.

Natomiast z pewnością spokojnie można podpiąć maksymalnie ciężką, jaką potrzeba żeby się zmieścić zestawem w 3,5 t., czyli 1400 (czego w S-Crossie już oczywiście zrobić nie można).

Choć wciąż stabilność mniejsza niż w S-Crossie z max. możliwą cepką, bo tylko 4 gwiazdki:

Odczucia co do holowania przyczepy danym modelem auto mogą być dla każdego inne, ja miałem tak że kupiłem kiedyś auto do przyczepy 1200kg DMC 
niby pisali że auto da radę ale ja po pierwszej trasie zrezygnowałem z niego :wacko: to samo może być z takimi stronami gdzie podają teoretyczne możliwości
holowników, no chyba że ja jestem inny i mam za duże wymagania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Cezarr napisał:

Odczucia co do holowania przyczepy danym modelem auto mogą być dla każdego inne, ja miałem tak że kupiłem kiedyś auto do przyczepy 1200kg DMC 
niby pisali że auto da radę ale ja po pierwszej trasie zrezygnowałem z niego :wacko: to samo może być z takimi stronami gdzie podają teoretyczne możliwości
holowników, no chyba że ja jestem inny i mam za duże wymagania ?

Mam wrażenie, że oni tam raczej dobrze liczą. Dane samochodów zawsze mają ok, przyczepy też są dokładnie wprowadzone. Jest to solidne porównanie holowników bez wykładania kasy.

Godzinę temu, Benior napisał:

Hyundai i30n ma 6,1 a kia stinger 5,5 :-]

Tylko to nie auta dla mnie czy rodziny, holowniki też marne. W moim naciągnietym budżecie Tiguan allspace to najmocniejszy holownik, tyle że ciasny a jest perspektywa na 7 osób. 

Stabilniejszy będzie oczywiście bus, tylko frajdy z jazdy mało, już za 3 dni się okaże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że subiektywne odczucia mogą się różnić, ale obiektywne dane na pewno dają dość dobry pogląd na to, jak to w praktyce może być.

Zauważ, że Towcar dokonuje tych obliczeń w oparciu o bardzo dużo zmiennych, więc jest to chyba dość dobre narzędzie.

Do mojej skromnej cepki jest ok, ale jak to ktoś już powiedział - jestem teraz udupiony ze zmianą cepki na najbliższe 3 lata;-)

A to akurat tyle ile potrzebuję, żeby ją spłacić:-)

A pierwszy sezon pokazał, że nie potrzebuję teraz i pewnie długo jeszcze zamieniać na nic większego.

Mam dwie córki 7 i 8 lat, które długo jeszcze będą mogły razem spać na jednym niekoniecznie wielkim łóżku.

Jak bym miał różnopłciowe darmozjady w dodatku z dużą różnicą wieku to pewnie byłaby wojna i może nawet nie byłoby to możliwe i trzeba by rzeczywiście zmieniać na piętrusa, ale póki co nie ma takiej potrzeby.

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maarec napisał:

Mam wrażenie, że oni tam raczej dobrze liczą. Dane samochodów zawsze mają ok, przyczepy też są dokładnie wprowadzone. Jest to solidne porównanie holowników bez wykładania kasy.

Ja absolutnie nie podważam tych wyliczeń, ale tak jak napisałem to chyba raczej coś jest ze mną bo zawsze mi mało mocy w aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cezarr napisał:

Ja absolutnie nie podważam tych wyliczeń, ale tak jak napisałem to chyba raczej coś jest ze mną bo zawsze mi mało mocy w aucie ?

Ależ to absolutnie naturalne - to samo w sumie stwierdził Marek.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia:-)

Ale jak teraz zapoda Biturbo, to następne co będzie - Triturbo?

Ja zresztą też zapewne po jakimś czasie stwierdzę, że ten S-Cross to zdecydowanie za mało;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, maarec napisał:

holowniki też marne

niewiadówkę pociągną ;) .... mało co nie pociągnie niewiadówki :lol:

23 minuty temu, maarec napisał:

Stabilniejszy będzie oczywiście bus, tylko frajdy z jazdy mało

W mercedesie to chyba montowali nawet V12  i takim to byś się nie nudził. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.