Skocz do zawartości

Sterckeman 390 CP Starlett obnizenie DMC do 750kg


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chcialbym przy rejestracji na polskie numery obnizyc DMC kempingu marki Sterckeman 390 CP do 750kg.

Robil ktos z Was takie cos ?

Z gory dzieki za info

WhatsApp Image 2018-04-18 at 12.08.35(1).jpeg

 

 

Dla przykladu tu jest taka przyczepa wlasnie 750kg:

https://www.caravaningk2.es/listings/sterckeman-starlett-390-cp

 

Edytowane przez Arecky69 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Arecky69 napisał:

Witam

Chcialbym przy rejestracji na polskie numery obnizyc DMC kempingu marki Sterckeman 390 CP do 750kg.

Robil ktos z Was takie cos ?

Z gory dzieki za info

 

Jakim cudem skoro MW tej przyczepy to chyba 755 kg? DMC natomiast to koło 970 kg. Zgodnie z prawem nie ma możliwości obniżenia DMC do takiej wartości. Jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami to piszesz do Sterckeman zapytanie do jakiej najniższej wagi możesz opuścić DMC przyczepy, oni Ci na to wystawiają papier, dają nową tabliczkę i w ten sposób dokonujesz zmiany. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz miał pecha i spotka ciebie kontrola drogowa:policja: przykładowo w Niemczech lub Holandii  przy której wklepią numer nadwozia podczas kontroli a będziesz miał wpisane w polskim  DR przez nasz WK - 750 kg. MW tej przyczepy  to dostaniesz w ramach "solidarności" :D wyrównanie do zapłaty  które pokryje zaoszczędzony twój przegląd na 20 lat z góry:lol:.  Jeżeli skończy się tylko tak, to super bo byłoby gorzej jak będzie koniec jazdy. Aby uniknąć takiej sytuacji nie mogą widnieć numery nadwozia tej przyczepy w systemie ewidencji kraju w którym jesteś kontrolowany a tego nie unikniesz ( przepraszam unikniesz w Rosji, Ukrainie, Maroku itp. krajach ).

Edytowane przez Helmut (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tym sposobem ominie VIA haracz to nie widzę w takim rozwiązaniu nic dziwnego

Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka


Czyli popierasz łamanie prawa, począwszy na wałku u diagnosty, poprzez posługiwanie się sfałszowanymi dokumentami, a skończywszy na oszukiwaniu z DMC? A wszystko w imię kilkunastu złotych oszczędności?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dokumentach niemieckich jest 690kg a DMC obecne to 900kg

WhatsApp Image 2018-05-18 at 21.46.06.jpeg

3 godziny temu, jacekzoo napisał:

80zł rocznie, warto :D 

80zl plus coroczny przymusowy przyjazd do PL jakies min.750km do granicy polskiej ;)

1 godzinę temu, szwedki napisał:

Nie mogę zrozumieć jak ktoś na tym forum dopytuje się jak można złamać obowiązujące prawo i dlaczego toczy się powyższa dyskusja .

Nie chce lamac prawa .

Chce zrobic wszystko zgodnie z dokumentacja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Arecky69 napisał:

W dokumentach niemieckich jest 690kg a DMC obecne to 900kg

WhatsApp Image 2018-05-18 at 21.46.06.jpeg

Nie chce lamac prawa .

Chce zrobic wszystko zgodnie z dokumentacja 

690 to jest masa własna gołego pojazdu. 750 kg to jest masa pojazdu gotowego do jazdy, i taką wartość wpisuje się do DR jako masę własną. 

 

Tak jak pisałem. Wal do producenta. Jeśli Ci wystawi papier na DMC 750 kg to nic nie stoi na przeszkodzie abyś z takim DMC zarejestrował.

 

Cytat

80zl plus coroczny przymusowy przyjazd do PL jakies min.750km do granicy polskiej ;)

Nie rozumiem w takim razie dlaczego pojazdu nie zarejestrujesz w DE? 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał:

 

Nie rozumiem w takim razie dlaczego pojazdu nie zarejestrujesz w DE? 

 

Obecnie jest na DE zameldowany natomiast szukam oszczednosci ;)

Jesli sie nie uda tego zrobic oficjalnie nic nie naginam i zostaje jak jest ;)

Kto pyta nie bladzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2018 o 20:27, jacek00 napisał:
W dniu 18.05.2018 o 20:09, Wodnik Szuwarek napisał:
Jeśli tym sposobem ominie VIA haracz to nie widzę w takim rozwiązaniu nic dziwnego

Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka

 

Czyli popierasz łamanie prawa, począwszy na wałku u diagnosty, poprzez posługiwanie się sfałszowanymi dokumentami, a skończywszy na oszukiwaniu z DMC? A wszystko w imię kilkunastu złotych oszczędności?

Czemu łamanie prawa. Wszystko dla ludzi.byle z głową. Sam kiedyś chciałem kupić towarówkę N1400 o masie własnej 400kg i ładowności 1000kg, mój holownik miał ograniczenie do 1300kg, to według Ciebie złamałbym prawo gdybym wystąpił do producenta o homologacje itd potrzebne do zmniejszenia ładowności o te 100kg by móc LEGALNIE ciągać tą przyczepę ? Jeśli DMC zostanie zmniejszone w granicach normy tzm maxymalnie do wartości masy własnej z zerową ładownością to osobiście nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.