Skocz do zawartości
Jacik

Poszukuje informacji o starym moverze carver

Rekomendowane odpowiedzi

Jacik

Witam

Kolega kupił okazyjnie mover carver i nie możemy go uruchomić.

Nie wiem po co jest gniazdo zaznaczone czerwona strzałką. Może to jakaś blokada i trzeba zewrzeć styki ?

Obok tego jest chyba reset .Po 5 sekundach od przytrzymania powinna zacząć migać czerwona dioda żeby dało się sparować z pilotem ale niestety jest głucha.

W opisach znalazłem ten sposób parowania z zielona diodą ale takiej nie ma bo jest tylko jedna czerwona.

Ma ktoś taki ?

 

 

Reich-RK-Move-Control-Caravan-Mover-Single-Axle.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Magneto61

To gniazdo służy do podpięcia pilota sterującego za pomocą kabla. Zarzuć jeszcze zdjęcie pilota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacik
Napisano (edytowane)

 

Pilot taki jak ten ale gniazda w nim nie ma.

Rozkminiłem tylko włączanie pilota przez 2 szybkie wciśnięcia czerwonego przycisku.

Jest dostępny schemat doczepianego pilota na przewodzie ?

To by ułatwiło przerobienie go na BT . Jednego zrobiłem właśnie na BT + pilot ale tu jest gotowiec warto by go odpalić.

pilot.jpg

Edytowane przez Jacik (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Witam!
Gniazdo na płycie centralki jest do sterowania przewodowego, czyli jak już kolega tu pisał. Nie wolno tam wkładać / podłączać nic innego, a tym bardziej zwierać.
Ten typ sterowania występował, jako opcja i mimo gniazda na płycie, pilot w prostszych wersjach nie posiadał wejścia na przewód. Poza tym, pilot do tej centralki na ogół wyglądał inaczej,

pilot.jpg.d0be27af2ba25fbd51a4a24561d0883b.jpg

niż ten, który pokazałeś na zdjęciu. Pytanie, czy ten pilot współpracuje z tą centralką. Opcji braku działania jest kilka: uszkodzona centralka i / lub pilot; pilot nie współpracuje z tą centralką (jest od innego modelu napędu); brak synchronizacji centralki z pilotem. Po zachowaniu się diod na pilocie i centralce podczas niżej opisanych procedur, będziesz mógł się wstępnie zorientować, co jest nie tak.

W tej wersji centralki, o ile pamiętam trzeba postępować następująco:

Pierwsza opcja:
* wyłączyć centralkę z zasilania (odpiąć accu) oraz wyłączyć pilota na co najmniej 20 sekund
* po tym czasie włączyć zasilanie centralki
* nacisnąć i przytrzymać przycisk "reset" centralki - zielona dioda LED na centralce zacznie migać (powoli)
* niezwłocznie aktywuj w tym momencie pilota, naciskając bardzo szybko czerwony przycisk "włączenia" - dwa razy w ciągu max jednej sekundy!
* jeśli operacja się powiodła, to zielona dioda LED zacznie migać dużo szybciej - naciśnij wtedy krótko przycisk "reset"

Prawidłową synchronizację potwierdza ciągłe świecenie diody LED na centralce oraz na pilocie.
Czasem bywa potrzebne wyłączenie samego pilota na ok. 15 sek. i ponowne jego uruchomienie, jednak bez wyłączania w tym czasie centralki napędu.
Jeśli pilot nie został jednak sparowany, to operację należy powtórzyć lub spróbować opcji nr 2.

Druga opcja:
* wyłączyć centralkę z zasilania (odpiąć accu) oraz wyłączyć pilota na co najmniej 20 sekund
* po tym czasie włączyć zasilanie centralki
* nacisnąć i cały czas przytrzymywać przycisk "reset" centralki - dioda LED (zielona) na centralce zacznie migać (powoli)
* nie puszczając przycisku "reset", niezwłocznie aktywuj w tym momencie pilota, naciskając bardzo szybko czerwony przycisk "włączenia" - dwa razy w ciągu max jednej sekundy!
* LED pilota i centralki będą się świecić
* naciśnij raz czerwony przycisk "wyłączenia" na pilocie - diody LED zgasną
* zwolnij przytrzymywany przycisk "reset"

Pamiętaj, że podczas procedury synchronizacji w tym typie centralki, każda z operacji musi trwać krócej, niż 2 sekundy, inaczej się nie powiedzie i cały proces trzeba cierpliwie powtarzać dokładnie od samego początku.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacik
Napisano (edytowane)

W manualu też była mowa o zielonej diodzie ale jest tylko jedna  i to czerwona .

Na dodatek nie udało się jej zaświecić przyciskiem reset w żaden z opisanych sposobów.

Nie ma też pokrywy  a być może w niej powinny siedzieć ledy podpinane do złącza szpilkowego. Ale nie mam takiej kompletnej więc to  tylko domysły na podstawie  fotek.

 

 

 

Edytowane przez Jacik (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kristofer

Przywiązałeś się do koloru tej diody, jak do numeru buta, a w praktyce może nie mieć on znaczenia, jeśli jest tylko jedna, a tak właśnie jest. W pokrywach centralek nie montowano żadnych innych LED. Twoja centralka jest już na tyle wiekowym sprzętem, że diodę mógł nawet ktoś zmienić i teraz jest czerwona, ale z tego, co pamiętam, w moim pierwszym napędzie, który posiadał identyczną centralkę, dioda LED również była czerwona, a mimo to, parowało się pilota w sposób, jaki Ci opisałem. Niestety, jeśli dioda w ogóle nie świeci, to parowania na tym etapie nie wykonasz. Sprawdź, czy do centralki dochodzi pełne napięcie zasilające. Jeśli tak, to najprawdopodobniej jest uszkodzona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacik

Na wyciągniętych pinach koło procka ( prawdopodobnie do programowania) jest 5V ale dioda ani drgnie.

Pozostaje dodać swojego procka i wykorzystać  pilota bo jest na 433 MHz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skalnyak

Witam .

Dołączę się do tematu , zakupiłem mover ''reich'' bez pilota (centralka 527-0521) , moje pytanie czy jest jakaś szansa coś podpasowac ? nie mówię o zakupie pilota bo to wydatek około 400 zł , a za 100 zł , można kupić radiolinie cztero kanałową , cztery przekaźniki , obudowę, trochę kabli  i gotowe. Może tak pożyczyć pilota , jeszcze nie wiem od kogo i skopiować ? ,  widziałem na allegro kopiujące  , kod stały , zmienny i dynamiczny .

Co o tym sądzicie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Voku

A nie prościej kupić pilota oryginalnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chris_66

Można zrobić na czterech przyciskach i kablu plus kawałek obudowy, za 30zl . Tak naprawdę wystarczy do pełni szczęścia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skalnyak

Hmm,  płyta zawiera układ miękki start i wiele zabezpieczeń,do tego szereg przekazników bo wartości ''A'' jest wysoki ,dla tego wolał bym ją uruchomić,  pewnie że można dokupić pilota ale przekroczy wartość samego napędu.

Więc jak ktoś wie jak skopiować pilota itp. proszę o informację. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×