Skocz do zawartości

Zasilacz Schaudt CSV 300 podłaczenie akumulatora


maciej1977

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli generalnie lepszym rozwiązaniem jest akumulator w przyczepie . I jak tu czytałem kiedy odłączy się ją od 230V przełączy się na aku . 
 

dobrze kombinuje ??

Ok, ale czy w przyczepie jest fabrycznie rozdzielona instalacja na zasilanie 9-10 pin? Z tego co wiem to nie . W mojej poprzedniej na 9pin (stałe) pracowała lodówka, WC oraz oświetlenie wnętrza. Teraz zmieniłem przyczepę i widzę że całość jest podłączona pod 10pin ,a jako że nie mam fabrycznie wyprowadzanego zasilania po włączeniu stacyjki to nic nie działa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dodi napisał:

Mam pytanie , jak masz rozwiązane fabrycznie zasilanie przyczepy po podłączeniu samochodu ? Czy masz stałe zasilanie czy dopiero po włączeniu stacyjki ?

Szczerze mówiąc to nie pamiętam, AKU pokładowe daje ten komfort że obojętnie gdzie jesteś podpięty (auto czy zewnętrzne 220) to w razie awarii czy odłączenia Ty zawsze masz źródełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 26.04.2018 o 02:33, Kristofer napisał(a):

W takim przypadku: zasilacz powinien posiadać 12 wyprowadzeń dla konektorów. Wyprowadzenia są "podwójne" (jedno pod drugim), czyli pod każde można podłączyć dwa konektory (patrz rysunek). Licząc wyprowadzenia od lewej strony zasilacza, od 11-go i 12-go (dwa ostatnie) odłącz przewód (przewody) i dobrze zaizoluj. Akumulator podłącz w/g rysunku. "Minus" akumulatora podłącz do dowolnego wyprowadzenia 1 do 5, licząc od lewej strony zasilacza. Ładowarka powinna być odpowiednia dla zastosowanego akumulatora (procesorowa i najlepiej z pamięcią ustawień po zaniku zasilania).
Jeśli tak połączysz, to po podłączeniu przyczepy do sieci ~230 V, akumulator zostanie odłączony od instalacji i rozpocznie się jego ładowanie, a odbiorniki przyczepy będą zasilane z zasilacza. Gdy odłączysz przyczepę od sieci ~230 V, do instalacji automatycznie zostanie podłączony akumulator, aby zasilać odbiorniki w przyczepie.

5ae11e4215465_Podczenieaccu.thumb.jpg.1e1158073061f189c46274a83c8a57db.jpg

Dziękuje za ten wpis, pomoże mi w doposażeniu przyczepy w  akumulator. Chciałbym zapytać :

A/czy przekrój przewodu 4mm2 będzie wystarczający przy długości przewodu 5-6mb? 
B/czy zabezpieczenie 15A jest tu przykładowe czy może  jest to standard w przyczepach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam !
pisze w sprawie podłączenia akumulatora do zasilacza schadut csv 300.3
w przyczepie. Mam pytanie co do podłączenia :

 Chciałbym aby w trakcie jazdy lodówka i inne odbiorniki 12v działały z zasilania samochodu a akumulator w przyczepie nie był ładowany przez samochód tylko przez zewnętrzna ładowarkę tylko w momencie podłączenia 230v. Czy mógłby ktoś  podpowiedzieć jak podłączyć ? 
zastanawiam się czy na wejściu zasilania z auta nie zastosować przekaźnika ze jeśli pojawi się plus z auta  to odcina akumulator w przyczepie. Chciałbym uniknąć ładowania akumulatora z przyczepy samochodem. 

Pozdrawiam

7C7C2A49-B015-4EA7-8821-C8F00E0F4FA3.jpeg

CD49CAF0-0B61-478E-88BB-39687D5B5B2C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przecież wystarczy że wyprowadzisz sobie 230V koło Aku, do którego podłączysz ładowarkę i tyle. Nic więcej kombinować nie musisz. A z tego co widzę to Adria to ona fabrycznie powinna mieć zasilanie 12V przyczepy i lodówki z auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałeś mnie, 230v będę lądował akumulator w przyczepie niezależna ładowarka. Nie chciał bym aby akumulator w przyczepie był połączony z tym w samochodzie aby go samochód nie lądował w trakcie jazdy . Chciałbym aby odbiorniki podczas połączenia samochodu z przyczepa korzystały z prądu samochodu. Tak to Adria Altea nie miała nigdy wcześniej akumulatora. Może schadut przełącza to automatycznie. 
czy jeśli podepnę akumulator w przyczepie do tych skrajnych akumulatorów to uzyskam :

1. 12v przy zasilaniu z sieci 230v, odłączenie akumulatora przyczepy. 

2. 12v przy podpieciu samochodu, odłączenie akumulatora przyczepy ? 

3. 12v nie podłączając sieci 230v i samochodu korzysta z akumulatora przyczepy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Nie zrozumiałeś mnie, 230v będę lądował akumulator w przyczepie niezależna ładowarka.


Przecież dokładnie o tym napisałem. Ładowarkę podłączasz do 230V i co więcej potrzebujesz robić? Jeśli masz fabryczną instalacje w tej Adrii to niczego nie musisz robić poza podłączeniem ładowarki do 230V



Nie chciał bym aby akumulator w przyczepie był połączony z tym w samochodzie aby go samochód nie lądował w trakcie jazdy


A teraz masz ładowanie z auta? Sam to robiłeś? Bo fabryczny energoblok nie ma funkcji prostownika i nie naładuje Ci akumulatora


. . Tak to Adria Altea nie miała nigdy wcześniej akumulatora. Może schadut przełącza to automatycznie. 
czy jeśli podepnę akumulator w przyczepie do tych skrajnych akumulatorów to uzyskam :


Jakich skrajnych akumulatorów?


1. 12v przy zasilaniu z sieci 230v, odłączenie akumulatora przyczepy. 


Czemu chcesz odłączać aku przy podpięciu 230V?


2. 12v przy podpieciu samochodu, odłączenie akumulatora przyczepy ? 


Ten Twój energoblok sam tym steruje. Przy podpięciu auta priorytet ma zasilanie z auta a nie z akumulatora


3. 12v nie podłączając sieci 230v i samochodu korzysta z akumulatora przyczepy 


Tak to działa fabrycznie w Adrii. Więc jeśli instalacja fabryczna nie była ruszania to robisz tak jak napisałem na początku. Z 12V energoblok fabrycznie nie będzie Ci lądował AKU. Jedynie będziesz miał zasilanie budy i lodówki.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli  wychodzi ze tylko podłączyć kabel z akumulatora do skrajnych konektorów s energobloku i nie odłączać żadnych kabli od niego ?  
Tak, w energobloku masz miejsce do wpięcia Aku. Resztę zostawiasz tak jak jest. Na przewodzie plusowym daj bezpiecznik tylko z 20-25A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, 

Jeśli można to rozwinę temat...

mam bustnera z 2015r, blok CSV300,

z powyższych postów wiemy już jak dołączyć akumulator, natomiast jeśli chciałbym dodatkowo podłączyć fotowoltaikę to jak to najlepiej zrobić? w jakim miejscu wpiąć przewody?

Pytanie 2. jaki akumulator zalecacie do fotowoltaiki? 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 26.04.2018 o 02:33, Kristofer napisał(a):

W takim przypadku: zasilacz powinien posiadać 12 wyprowadzeń dla konektorów. Wyprowadzenia są "podwójne" (jedno pod drugim), czyli pod każde można podłączyć dwa konektory (patrz rysunek). Licząc wyprowadzenia od lewej strony zasilacza, od 11-go i 12-go (dwa ostatnie) odłącz przewód (przewody) i dobrze zaizoluj. Akumulator podłącz w/g rysunku. "Minus" akumulatora podłącz do dowolnego wyprowadzenia 1 do 5, licząc od lewej strony zasilacza. Ładowarka powinna być odpowiednia dla zastosowanego akumulatora (procesorowa i najlepiej z pamięcią ustawień po zaniku zasilania).
Jeśli tak połączysz, to po podłączeniu przyczepy do sieci ~230 V, akumulator zostanie odłączony od instalacji i rozpocznie się jego ładowanie, a odbiorniki przyczepy będą zasilane z zasilacza. Gdy odłączysz przyczepę od sieci ~230 V, do instalacji automatycznie zostanie podłączony akumulator, aby zasilać odbiorniki w przyczepie.

5ae11e4215465_Podczenieaccu.thumb.jpg.1e1158073061f189c46274a83c8a57db.jpg

Troszkę stary post, ale obecnie ogarniam dokładnie ten sam przykład. Świetny rysunek i serdeczne dzięki za niego! Dopytam jeszcze o jedna rzecz, czy włącznik 12V umieścić miedzy klemą +, a bezpiecznikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Dzakart napisał(a):

Troszkę stary post, ale obecnie ogarniam dokładnie ten sam przykład. Świetny rysunek i serdeczne dzięki za niego! Dopytam jeszcze o jedna rzecz, czy włącznik 12V umieścić miedzy klemą +, a bezpiecznikiem?

Bezpiecznik musi być możliwe najbliżej klemy , za nim równie możliwe najbliżej włącznik (hebel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Sudwind napisał(a):

Bezpiecznik musi być możliwe najbliżej klemy , za nim równie możliwe najbliżej włącznik (hebel)

Ok. Przewód z ładowarki + przewód do zasilacza pod bezpiecznik, sam przewód do zasilacza zaraz za bezpiecznikiem do hebla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.