Skocz do zawartości

Który napęd - mover wybrać?


Jurek J-Z

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, jacek00 napisał:

Na ostatnim filmiku kikiego widać jak sobie radzi P1 przy dwóch osiach. To nieporozumienie

Obejrzałem i faktycznie 

5 godzin temu, vrs napisał:

O ile do jednej osi P1 jest super o tyle do dwóch osi mover na jedną oś jest... lepszy niż brak movera...

 

5 godzin temu, vrs napisał:

Tak mam teraz mover 4wd,

Jakie to są koszty względem jednoosiowych?

Nie mogę nic znaleźć w sieci...  wszyscy podają, że jednoosiowe są do 2 osi (liczy się moc).

Pytałem w kilku miejscach, przy okazji dzwonienia za przyczepą i albo nie słyszeli o 4WD albo traktowali to jako ekscentryczny pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jakie to są koszty względem jednoosiowych?

Nie mogę nic znaleźć w sieci...  wszyscy podają, że jednoosiowe są do 2 osi (liczy się moc).

Pytałem w kilku miejscach, przy okazji dzwonienia za przyczepą i albo nie słyszeli o 4WD albo traktowali to jako ekscentryczny pomysł.

4wd to po prostu dwa zestawy movera dla przyczep dwuosiowych wpięte w jedną centralkę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Obejrzałem i faktycznie 

 

Jakie to są koszty względem jednoosiowych?

Nie mogę nic znaleźć w sieci...  wszyscy podają, że jednoosiowe są do 2 osi (liczy się moc).

Pytałem w kilku miejscach, przy okazji dzwonienia za przyczepą i albo nie słyszeli o 4WD albo traktowali to jako ekscentryczny pomysł.

Napisz gdzie dzwoniłeś, będzie jakaś informacja dla innych żeby tam nie dzwonić...

Movery 4wd dostępne są od dawna.

Koszty możesz porównać np na tej stronie: https://caravanmovershop.nl

 

2 godziny temu, jacek00 napisał:

4wd to po prostu dwa zestawy movera dla przyczep dwuosiowych wpięte w jedną centralkę

 

W pewnym uproszczeniu tak to wyglada. Całe know how oczywiście jest w centralce. O ile w przepadku movera 2wd sterowanie silnikami jest banalnie proste o tyle w przypadku 4wd tak łatwo już nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, vrs napisał:

Napisz gdzie dzwoniłeś

Ostatnio Auto-Caravan Wysogotowo i Kampi Mosty.

Dopytuję o 4WD zawsze jak jest mover przy 2 osiach i jak na razie jesteś jedyną osobą o której wiem, że stosuje to rozwiązanie.

Z tego co rozumiem, to 4WD przy przyczepie jest trochę jak 4WD w aucie -dobrze mieć, bo w niektórych sytuacjach jest łatwiej a czasem na 2WD nie wyjedziesz (np. śliska nawierzchnia)

A koszty w dużym uproszczeniu to 2xkoszt 2WD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, filipert napisał:

Z tego co rozumiem, to 4WD przy przyczepie jest trochę jak 4WD w aucie -dobrze mieć, bo w niektórych sytuacjach jest łatwiej a czasem na 2WD nie wyjedziesz (np. śliska nawierzchnia)

A koszty w dużym uproszczeniu to 2xkoszt 2WD

Bardziej chodzi o promień skręcania i płynność tego manewru.

Wrzuć sobie w YT filmiki Trumy XT2 vs XT4 w przyczepie 2 osiowej tam fajnie to widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, vrs napisał:

Bardziej chodzi o promień skręcania i płynność tego manewru.

Wrzuć sobie w YT filmiki Trumy XT2 vs XT4 w przyczepie 2 osiowej tam fajnie to widać. 

Dzięki za nakierowanie:

Teraz rozumiem róznice.

Czyli wynika z tego, że Kiki źle używał, bo próbował zrobić obrót w miejscu a powinien jechać po łuku. Niemniej i tak dziwią mnie te skoki u niego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, filipert napisał:

powinien jechać po łuku

Przy dwuośce tylko tak, jakby zawracał w miejscu to na asfalcie darłby strasznie opony a na trawie zostawiłby zorany trawnik jakby dziki przeleciały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki powinien podnieść przyczepę na kółku do góry tak żeby przednie koła tylko tylko dotykały podłoża, a jak się uda to nawet były w powietrzu, i wtedy na tylnych kołach manewrować, widziałem w Osieku jak przyjechali z dwuośką i tak zrobili, nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, peja76 napisał:

Kiki powinien podnieść przyczepę na kółku do góry tak żeby przednie koła tylko tylko dotykały podłoża, a jak się uda to nawet były w powietrzu, i wtedy na tylnych kołach manewrować, widziałem w Osieku jak przyjechali z dwuośką i tak zrobili, nie było problemu.

Tylko wtedy będzie olbrzymi nacisk na kółko manewrowe i łatwo o zniszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gdzieś na YT filmy jak działa P1 w wersji na 2 osie. Widziałem coś z Holandii.

Tak jak napisałem. Lepsze to niż nic. Tyle.

Jak ktoś mało jeździ albo wydał na przyczepę ostatnie pieniądze to ma to co ma i to musi wystarczyć.  

Truma to jest marka premium jeżeli chodzi o movery więc nawet napęd na jedną os jest dużo powyżej średniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Tylko wtedy będzie olbrzymi nacisk na kółko manewrowe i łatwo o zniszczenie

Tak jak napisałeś, ale manewrować będzie lżej, sam tak robiłem przy mojej dwu ośce, z wiadomych powodów tylko na utwardzonej powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastanawiam się nad montażem movera Obelink Excellent Automatic II. Pytanie dla tych co posiadaj jak sie sprawuje?

Czy da radę z przyczepa o wadze ok. 1600 kg, czy raczej przy tej wadze celowac w coś mocniejszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zeng napisał:

Zastanawiam się nad montażem movera Obelink Excellent Automatic II. Pytanie dla tych co posiadaj jak sie sprawuje?

Czy da radę z przyczepa o wadze ok. 1600 kg, czy raczej przy tej wadze celowac w coś mocniejszego?

Ten mover to dokładnie to samo co Enduro EN303A tylko w innym opakowaniu. Możesz szukać na jego temat opinii. Z przyczepą o wadze 1600 kg sobie poradzi bez problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2020 o 22:10, filipert napisał:

Ostatnio Auto-Caravan Wysogotowo i Kampi Mosty.

Dopytuję o 4WD zawsze jak jest mover przy 2 osiach i jak na razie jesteś jedyną osobą o której wiem, że stosuje to rozwiązanie.

Z tego co rozumiem, to 4WD przy przyczepie jest trochę jak 4WD w aucie -dobrze mieć, bo w niektórych sytuacjach jest łatwiej a czasem na 2WD nie wyjedziesz (np. śliska nawierzchnia)

A koszty w dużym uproszczeniu to 2xkoszt 2WD

No to ja jestem drugi .... też mam 4 silnikowego movera (reich 4wd, manualnego czyli docisk kluczem a w zasadzie zakrętarką) i nie wyobrażam sobie przy 4 kołowej napędu na dwa koła ... to działa tylko na asfalcie i/lub równym polbruku w normalnych warunkach generalnie słabo się sprawdza. Wada to promień skrętu .... buda robi łagodne łuki i trzeba się czasami nabrandzlować pilotem żeby dobrze się ustawić. Ale przy średniej przyczepie mover to konieczność bo zazwyczaj nie wyłamiesz się na uliczkach na kampingach bo normalnie nie ma miejsca a ręcznie 4 kołowej nie wepchniesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pozwolę się dołączyć do tematu i proszę o radę.

Planuję zakup movera i na ten moment rozważam 3 opcje:

1. Obelink Prestige II (manualny) - ~3200PLN (z przesyłką)
zalety: cena
wady: przeniesienie napędu poprzez łańcuch (bazuje na Enduro EM203 o ile dobrze kojarzę)

2. ENDURO 2 - EM 4446 (manualny) - ~3650PLN (z przesyłką)
zalety: przeniesienie napędu przez zębatki (poprawione w stosunku do poprzednika i zapewne bardziej trwałe)
wady: ?
W Allcampie mają teraz promocję i podana cena jest o 200PLN niższa od standardowej.
Niestety, ze względu na promocję, zniżek dla forumowiczów brak.
Piotr z Allcampu mówił, że rolki w tym modelu mają większą średnicę niż te obelinkowe i dzięki temu mechanizm jest lepszy.

3. Obelink Excellent Automatic II (automatyczny) - ~4100PLN (z przesyłką)
zalety: przeniesienie napędu przez zębatki, brak konieczności kręcenia korbką
wady: ?
Jak wspomniano wcześniej w temacie, ten mover to Enduro EM303 w innym opakowaniu.

Osobiście skłaniałbym się ku opcji nr 1, a różnicę między 3 dołożył do akumulatora.
Pytanie jednak, na ile problematyczny będzie z czasem łańcuch?
Wiadomo, że się rozciągnie, ale po jakim czasie się ujawni i na ile będzie to upierdliwe?
No i nie widziałem łańcucha jako części zamiennej.

DMC przyczepy to 1600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.