Jump to content
Sign in to follow this  
Zbyszek

moduł haka holowniczego Volvo

Recommended Posts

Zbyszek

czy ma ktoś doświadczeniem - opinię  z tego typu modułem w instalacji elektrycznej haka - samochodu w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.

Podobno poprzez  moduł  komputer  samochodu wykrywa  podpięcie przyczepy i  "ustawia"  automatyczną skrzynię biegów do  pracy w trudnych warunkach

http://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-491010/2017

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoltanno

Ja tam widzę, że to akcesorium do xc60 17r. Co Ty masz?

Może być tak, że podłaczenie modułu coś zmienia, jednak zależy to od tego, co jest w kompie wozu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej7777

W praktyce nie odczujesz różnicy że skrzynia przeszła w inny tryb pracy ani nie bedzie żadnej informacji na desce rozdzielczej, Volvo ma słabe skrzynie automatyczne i jak będziesz holował przyczepe bez tego modułu to ryzykujesz uszkodzeniem skrzyni.

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmtaxi

Jeżeli jest opcja przełączania na przycisku w tryb zimowy (ja tak mam w mercedesie przy lewarku), to nic się nie uszkodzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
trade
5 godzin temu, Andrzej7777 napisał:

W praktyce nie odczujesz różnicy że skrzynia przeszła w inny tryb pracy ani nie bedzie żadnej informacji na desce rozdzielczej, Volvo ma słabe skrzynie automatyczne i jak będziesz holował przyczepe bez tego modułu to ryzykujesz uszkodzeniem skrzyni.

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
 

co rozumiesz przez pojęcie "słabe skrzynie automatyczne" - zastanawiam się nad kupnem xc 60 w automacie - na co zwrócić uwagę bo jadę dziś wstępnie zobaczyć taki wóz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

Volvo nie ma swoich skrzyń, podejrzewam ,że w większości modeli są skrzynie japońskie Aw, ja w V70 mam taką skrzynie i w prawie dwudziestoletni m aucie nie ma z nią żadnych problem w jeździe z budą, co do trybu zimowego to bym z tym uważał, u mnie tryb zimowy to ruszenie z drugiego biegu, w nowszych modelach to chyba nawet trzeci bieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzy_
20 godzin temu, Zbyszek napisał:

czy ma ktoś doświadczeniem - opinię  z tego typu modułem w instalacji elektrycznej haka - samochodu w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.

Podobno poprzez  moduł  komputer  samochodu wykrywa  podpięcie przyczepy i  "ustawia"  automatyczną skrzynię biegów do  pracy w trudnych warunkach

http://accessories.volvocars.com/pl-pl/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-491010/2017

Z podpisu wynika, że masz XC70. Pytanie tylko która to wersja?

Edited by krzy_ (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34
Z podpisu wynika, że masz V70. Pytanie tylko która to wersja?
Po wieku wychodzi ,że jedynka ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzy_

W jedynce chyba nie było 210 KM, tylko 193.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

2.5Tdi 140km, 278Nm

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzy_

maciejek34 - pytałem Zbyszka :D.

Miałem kiedyś V70 I, tylko w benzynie. Zacne  auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34
maciejek34 - pytałem Zbyszka .
Miałem kiedyś V70 I, tylko w benzynie. Zacne  auto.
Ok ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoltanno

AW to jedne z lepszych skrzyń.

Podpięcie przyczepy może zmieniać, co najwyżej, punkty zmiany biegu, choć i w to wątpie. Info idzie do kompa, by obsługiwał kontrole żarówek też w przyczepie

Moduł nie ma nic do rzeczy. można podpiąć zupelnie bez niczego i najwyżej się bedzie swiecił bład, albo zwykły prosty moduł uniwersalny, który mozna kupić za 80zł lub zrobić samemu.

Zasilanie przyczepy/ładowanie akumulatora i tak jest do ogarnięcia samemu, by zrobić porządnie, bądź wcale, jak ktoś nie potrzebuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbyszek

chyba ponownie odchodzimy od tematu, a pytanie brzmiało : Podobno poprzez  moduł  komputer  samochodu wykrywa  podpięcie przyczepy i  "ustawia"  automatyczną skrzynię biegów do  pracy w trudnych warunkach

Mam XC70 z 2004 roku  210KM  Pb + LPG.

a link www  załączyłem tylko dlatego, że po polsku odnalazłem tylko dla XC60 - jednak jak widzę na ALL................ są oferty modułów   dla różnych modeli Volvo.

Mnie jednak głownie zależy na odpowiedzi, jak powyżej !   bo inne funkcje są ważne, ale w moim przekonaniu drugorzędne, np. informacja o spalonej żarówce w przyczepie (nie bagatelizuję, ale .........)

Kierowca jest informowany o awariach kierunkowskazów i świateł hamowania przyczepy.

Stabilizacja samochodu podczas holowania przyczepy (TSA)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zoltanno

W Twoim samochodzie nic się nie zmieni, nie ma potrzeby montowania tego urządzenia.

Praca w trudnych warunkach, to ciekawe określenie. Marketingowe bym powiedzial. 

W automacie ważny jest olej i jego chłodzenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...