Skocz do zawartości

Oswietlenie do przedsionka


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Kdl napisał:

20210226_142955.jpg

Ja bym zmierzył jakiej szerokości wejdzie mi aluminiowy płaskownik do środka tej lampy ( zamówił, kupił, wyciął ), przykręcił go 2 wkrętami do tej środkowej przegrody i w miejscach po świetlówkach wkleił dobrej jakości taśmy LED.  Jeśli nie zależy Ci na robieniu dnia w nocy. Jeśli chciałbyś trochę więcej światła to coś podobnego jak ja kupiłem ale połowę mniejszej mocy. Naprawdę jak ja demonstruję jasność mojego oświetlenia to często słyszę: " O Kur...wa... jak w dzień". Niby fajnie, tylko po co... ?
Odłączył ( przeciął ścieżkę ) przetwornicę do świetlówek i wykorzystał oryginalny włącznik.
Jeśli chciałbyś "centralne" sterowanie to minimum jeden przewód od lamki do lampki. Jednak wcześniej sprawdziłbym czy przypadkiem nie da się gdzieś wpiąć w instalację tak by móc sterować przynajmniej tymi koło siebie ( np. w "salonie" ).
Nie wiem jaki masz układ szafek/pomieszczeń i jak te lampki są rozmieszczone w Twoim kamperze/przyczepie...

Edytowane przez Paweł7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I no właśnie Panie tak zrobie ☺ już zamówiłem paski po 25cm wkleje je w te miejsca po swietlowkach ☺ to mamy podobne pomysły ? od spodu chce wsadzic jakaś blaszke na calej szerokosci i przykleic do tego te paski. A co do tego sterowania to na razie odpuszcze. Jutro jade do przyczepy i konkretnie porobie zdjecia ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.03.2021 o 20:40, Kdl napisał:

Siema trochę odświeże temat i jak by ktoś miał takie lampy w przyczepie to może to być jedna z propozycji na przerobienie takich lamp ☺ 

 

20210305_092810.jpg

20210305_092751.jpg

20210304_230201.jpg

Dałeś stabilizatory by obniżyć napięcie i obniżyć jasność czy są 12V i mają zabezpieczyć gdy napięcie na akumulatorze wzrasta?
Widzę przełącznik  3 pozycyjny to to chyba zmiana jasności ;)

A i z ciekawości jakiej mocy kupiłeś te listwy LED?

1614959061629.thumb.jpg.01d3c91f4fd23577e2a7a44688fdf144.jpg

1614959061636.jpg

Tak to wygląda u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatory 12V tak by obniżać czy właśnie zabezpieczać w razie wzrostu napięcia. Dokładnie Panie ? przełącznik na jedną taśmę lub na dwie. 

4W na 25cm taśmy także taka podwójna ma 8W jak pełną mocą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kdl napisał:

Stabilizatory 12V tak by obniżać czy właśnie zabezpieczać w razie wzrostu napięcia. Dokładnie Panie ? przełącznik na jedną taśmę lub na dwie. 

4W na 25cm taśmy także taka podwójna ma 8W jak pełną mocą 

Dałeś 7812 czy 7912?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilizatory ujemnego napięcia są nieco inaczej skonstruowane, dzięki temu mają mniejszy powiedzmy "low drop".
I jedne i drugie będą dobrze działać po przekroczeniu minimalnej różnicy napięcia wej-wyj. Stabilizatory z serii79..  mają to napięcie niższe od tych z serii 78..
I jeśli mam na akumulatorze 12,7 to ten spadek napięcia wej-wyj staje się dość istotny.
Chyba że od razu kupiłeś LOW DROP.

Dziś jak będę mieć możliwość to zmierzę i jedne i drugie. Kiedyś to już robiłem ale nie pamiętam jak to napięciowo wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jaka różnica jest w tym ? 

Nie nie użyłem normalnego ze względu na to że z zasilacza w przyczepie mam 14V 

Ale dobrze wiedzieć na przyszłość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LM7812 - napięcie na wejściu po niżej 13,7V powodowało obniżanie się napięcia na wyjściu ( <12V)
                  Przy napięciu 12,6V na wejściu - na wyjściu było 11,1V  

LM7912 - napięcie na wejściu po niżej 12,8V powodowało obniżenie się napięcia na wyjściu ( <12V)
                  Przy napięciu 12,6V na wejściu - na wyjściu było 11,8V

Próby robione pod obciążeniem 0,25A

1615223457541.jpg

Być może inne egzemplarze i poddane większemu obciążeniu będą się zachowywać nieco inaczej ale wielkich różnic bym się nie spodziewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kdl napisał:

No właśnie jaka różnica jest w tym ? 

Nie nie użyłem normalnego ze względu na to że z zasilacza w przyczepie mam 14V 

Ale dobrze wiedzieć na przyszłość ?

Gdy jesteśmy podpięci i napięcie w instalacji mamy około 14V to jest bez znaczenia 79.. czy 78..
Nabiera to znaczenia gdy nie mamy żadnego ładowania i wszystko "idzie" z akumulatora. Akumulator w spoczynku ma 12,6-12,7V ( około ) i tu już ma znaczenie jaki spadek będziemy mieć na stabilizatorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paweł7 napisał:

Nabiera to znaczenia gdy nie mamy żadnego ładowania i wszystko "idzie" z akumulatora. Akumulator w spoczynku ma 12,6-12,7V ( około ) i tu już ma znaczenie jaki spadek będziemy mieć na stabilizatorze. 

No zobaczymy jak to wyjdzie w "praniu" ? no jak będzie już na gotowo cała instalacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca przetwornicy i zestawienie parametrów przy różnych napięciach wejściowych i prądach obciążenia.
Obciążenie to taśmy LED RGB, wszystkie kolory włączone.
Taka przetwornica może być dobrym zabezpieczeniem taśm LED przed zbyt wysokim napięciem np. gdy jesteśmy podpięci do słupka.

 

wejście - 11,1V 840mA   moc 9,324W
wyjście - 11,0V 810mA   moc 8,91W
sprawność = 95%

wejście - 14,4V 970mA   moc 13,97W
wyjście - 12,0V 1.07A   moc 12,84W
sprawność 91,9%

wejście - 12,15V 2,35A  moc 28,55W
wyjście - 11,9V  2,33A  moc 27,73W
sprawność 97,1%

wejście - 14,4V 2,25A   moc 32,4W
wyjście - 12,0V 2,35A   moc 28,2W
sprawność 87%

Przepraszam, że to jakieś takie wielkie...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.