Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam pytanie na które próbowałem znaleźć odpowiedź, lecz czym więcej czytam i szukam tym mniej wiem.

Mam przyczepę od niedawana 1600 dmc. Jeszcze na żadnym kempingu z nią nie byłem, jedynie taka jazda wokół komina.

Planuje sprzedać mój samochód Ford- Smax 2,0 140 KM manual 2010 r. po lift i kupić coś zdecydowanie nowszego i w automacie.

Pytanie brzmi - czy lepiej kupić np. prawie nowy lub nowy samochód z napędem na jedną oś, czy ze względu na przyczepę (ciągniętą okazjonalnie ) kupić ciut starsze auto z napędem 4x4.

Czy faktycznie napęd 4x4 daję dużo większy komfort w czasie podróży z przyczepą. (Kupując przyczepę przywoziłem ją z sąsiadem Audi Q7 - nie czułem, że coś ciągniemy, a w S-max czuć i to znacznie- kwestia napędu czy masy samochodu?)

z góry dzięki za podpowiedź

 

Opublikowano

Na pewno mocy auta, q7 na pewno był mocniejszy niż 140KM. Ja ostatnio jestem zdania że wolę gorsze a nowe niż fajniejsze a używane. Co do ośki i 4x4, mam teraz ośke i do normalnego ciągania w zupełności wystarczy, 4x4 przydałoby się np na zime, jak byliśmy z budą w czechach i utknąłem pod górę. Albo na kampie jak popada żeby z rozpływającego trawnika się wydostać. A jak piszesz o okazjonalnym ciąganiu to wydaje mi się że ośka Cie zadowoli. A jaki holownik rozważasz nowy a jaki używany?

Opublikowano

Ja z kolei do nowszych aut podchodzę z rezerwą...im nowsze tym mniej trwałe (szybciej coś się zacznie psuć). Gdybym miał do wydania 30-40 tys pewnie wziąłbym Outbacka III, oczywiscie w benzynie (Diesle Subaru to porażka do kwadratu). Zresztą w nowe diesle w ogóle bym się nie pchał. Ewentualnie ropniak Hondy.

Opublikowano

rozważam nowego

55 minut temu, jacekzoo napisał:

Na pewno mocy auta, q7 na pewno był mocniejszy niż 140KM. Ja ostatnio jestem zdania że wolę gorsze a nowe niż fajniejsze a używane. Co do ośki i 4x4, mam teraz ośke i do normalnego ciągania w zupełności wystarczy, 4x4 przydałoby się np na zime, jak byliśmy z budą w czechach i utknąłem pod górę. Albo na kampie jak popada żeby z rozpływającego trawnika się wydostać. A jak piszesz o okazjonalnym ciąganiu to wydaje mi się że ośka Cie zadowoli. A jaki holownik rozważasz nowy a jaki używany?

myślę nad S-max w nowej budzie 180 KM - są do kupienia po wynajmie długoterminowym, roczne z niewielkim przebiegiem 4x4 w automacie. Tyle że trzeba wydać grubo ponad 100

myślę nad Outlander  2,2 diesel 150 KM w 4x4, tyle ze w środku nie do końca mi pasuje

Ew. Audi A6 lub Q5 quattro tyle, że już oczywiście rocznik starszy i przebieg dużo większy.

Za 4x4 trzeba niestety dużo dopłacić i nie wiem czy warto.

Opublikowano
Godzinę temu, jacekzoo napisał:

Ja ostatnio jestem zdania że wolę gorsze a nowe niż fajniejsze a używane.

Ja też jestem tego samego zdania, niestety mam i gorsze i starsze  :lol:
Co do 4x4 to na normalnej drodze żadna różnica w holowaniu w porównaniu do jednej osi napędowej,  4x4 to góry zimą
mokra trawa itd. gdzie brak jest przyczepności, no może jakieś ostre podjazdy gdzie  przód jest mało dociążony.

Opublikowano
16 minut temu, Cezarr napisał:

Na 1600kg DMC to już trzeba by było 160-180KM w dieslu, benzyna to juz trochę więcej.

też tak myślę, więc w grę wchodzi tylko diesel

Opublikowano
29 minut temu, trade napisał:

rozważam nowego

myślę nad S-max w nowej budzie 180 KM - są do kupienia po wynajmie długoterminowym, roczne z niewielkim przebiegiem 4x4 w automacie. Tyle że trzeba wydać grubo ponad 100

myślę nad Outlander  2,2 diesel 150 KM w 4x4, tyle ze w środku nie do końca mi pasuje

Ew. Audi A6 lub Q5 quattro tyle, że już oczywiście rocznik starszy i przebieg dużo większy.

Za 4x4 trzeba niestety dużo dopłacić i nie wiem czy warto.

No za takiego smaxa to dużo ponad 100 trzeba dać. Ale taki z budą poradzi sobie wyśmienicie

A q5 za 100k to już będzie miał nalatane że hoho, nie odwazyłbym się raczej

Opublikowano

Bardziej skup się w smaxie na skrzyni. Automat lepiej sobie poradzi. Jak trafi się 4x4 to też fajnie. Na 6 sezonów jakieś 5 razy żałowałem, że napęd tylko na przód. 

Opublikowano
też tak myślę, więc w grę wchodzi tylko diesel
To zależy jaką benzyna. Nowoczesny silnik charakterystyką już bardzo przypomina diesla. Wysoki moment i moc dostępna w szerokim zakresie obrotów.
Opublikowano

No teraz bedzie bardzo duzo okazji na taniego diesla.  NIemieckie miasta dostaly zgode na wprowadzenie zakazu wjazdu samochodow z emisja spalin inna niz euro 6.

Niemcy beda pozbywac sie diesli.

( ja mam euro 5:unsure:)

Opublikowano
Godzinę temu, wydra napisał:

No teraz bedzie bardzo duzo okazji na taniego diesla.  NIemieckie miasta dostaly zgode na wprowadzenie zakazu wjazdu samochodow z emisja spalin inna niz euro 6.

Niemcy beda pozbywac sie diesli.

( ja mam euro 5:unsure:)

Tu jest duży problem. :( Wiemy, że nawet zieloną plakietkę Niemcy lekceważyli. Teraz ma być niebieska plakietka na dieslach? :o  Są dwa miasta które mają problem z powietrzem i grupa ekologów żądna jak zawsze "szmalu". To Niemcy, a nie Polska więc dla Stuttgartu i Dusseldorfu które takie nakazy wprowadziły w 2014 roku ( zablokowane przez parlament )wejdą w życie najwcześniej w 2019 roku zaś pozostałe miasta dadzą kierowcom  2 lata. Zresztą wszyscy wiedzieliśmy o tym już od 2 lat tylko czekaliśmy na decyzje sądu. 

Wygląda na to, że holownikiem z dieslem poniżej Euro 6 nie pojedziesz nawet autostradą tranzytową która biegnie w granicach tych miast. Nie ma innego wyjścia , jak tylko powoli wymiana holowników i swoich aut miejskich na te z silnikami benzynowymi. Diesle tak szybko nie znikną. Czekam na ofertę państwa ile mi dołoży jak zdecyduje się wymienić? Wszystko od kasy zależy :D.

Powoli staniemy w Polsce przed tym samym problemem.

Poniżej ranking najbardziej "zasy...fio...nych" miast UE :o. Jakoś ciężko znaleźć Stuttgart :lol:.

 

z20072613Q,Zanieczyszczenie-powietrza-w-miastach-UE.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, wydra napisał:

NIemieckie miasta dostaly zgode na wprowadzenie zakazu wjazdu samochodow z emisja spalin inna niz euro 6.

I że niby wszystkie benzyny spełniają normę euro 6 :hmm: że tak diesli się pozbywają :niewiem:

Opublikowano
22 minuty temu, Cezarr napisał:

I że niby wszystkie benzyny spełniają normę euro 6 :hmm: że tak diesli się pozbywają :niewiem:

Prawie wszystkie.

Euro 3 i 4 pojada na wschod . Euro 5 bedze mozna przerobic na 6 ale nie wszystkie. Koszt jakies 2000 euro. 

Helmut  zerknij  na mobil.de.  Ja wczoraj prawie spadlam z krzesla jak sprawdzilam swoje auto. W maju bylo warte 18000 a teraz zaczynaja sie od 11000

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.