Skocz do zawartości

Masy samochodów i przyczep


dmowik1234

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, swrx napisał:

Za granicą większością dużych 4x4 i pick-up'ów ... w Polsce nie ma szans ;/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

8 godzin temu, swrx napisał:

chyba pomyliła im się 3 z 2 z przodu, Disco III ma DMC poniżej 3,5 tony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Misio napisał:
Hummer H1 też był chyba z DMC 4200kg...
A przyczepa - taka wielka i bez prysznica?...dziwne to dla mnie...

Ma prysznic. Oddzielną kabinę

54 minuty temu, PLopaPL napisał:
Rozmawiałem w procampie i twierdzą, że rozmawiali z producentem - homologacja na model qs co 100 kg, inaczej nie da rady 

Spytaj bezpośrednio w Knausie jednak. Tak bym zrobił :-)

24 minuty temu, cosik3 napisał:
chyba pomyliła im się 3 z 2 z przodu, Disco III ma DMC poniżej 3,5 tony

Chyba nie. Wikipedia podaje że MW tego pojazdu jest na poziomie 2.5t. Więc DMC faktycznie może mieć tonę więcej.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzę dzisiaj do Knausa i się dowiem co i jak :P. Najlepiej jakby zrobili 1687 i wtedy jeżdżę z maks dmc bez obaw. Technologicznie zamówiłem mocniejszą oś i felgi (wymagania producenta) do 1900 dmc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, PLopaPL napisał:

Uderzę dzisiaj do Knausa i się dowiem co i jak :P. Najlepiej jakby zrobili 1687 i wtedy jeżdżę z maks dmc bez obaw. Technologicznie zamówiłem mocniejszą oś i felgi (wymagania producenta) do 1900 dmc

Jak coś to walcz o 1650 dmc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PLopaPL napisał:

Rozmawiałem w procampie i twierdzą, że rozmawiali z producentem - homologacja na model qs co 100 kg, inaczej nie da rady 

nie pytaj prokampu tylko napisz bezpośrednio do producenta

 

Godzinę temu, PLopaPL napisał:

Przy okazji, ktoś kiedyś do nich pisał? Na jakiego maila kierować pytania?

ja pisałem pod adres : aftersales@knaustabbert.de

i bardzo szybko dostałem odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cenniku dla Sport 500 też nie występuje obniżenie wagi do 1250, a jedynie co 100. To samo w górę. A jednak sam Procamp sprzedaje przyczepy z DMC 1250 kg, czyli z obniżeniem o 50 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze apropo tej przyczepy i jej dmc...oraz samochodu powyżej 3,5t...

Nie znam się na tym i wątpię by mi się to przydało kiedyś...

Ale czy nie było jakiegoś przepisu który ściągał te 1,33 z aut "terenowych"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze apropo tej przyczepy i jej dmc...oraz samochodu powyżej 3,5t...
Nie znam się na tym i wątpię by mi się to przydało kiedyś...
Ale czy nie było jakiegoś przepisu który ściągał te 1,33 z aut "terenowych"?
1.33 dotyczy hamulca zastosowanego w przyczepie. W ogóle nie ma nic wspólnego z holownikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może coś mi się pomyliło
Bo jest informacja na temat samochodu terenowego ciągnący przyczepę, iż masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej.
ale nie dotyczy to hamulca najazdowego bezwładnościowego tylko uruchamianego z miejsca kierowcy.
Cytat.

"4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
B) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,
z tym że w  przypadku samochodu terenowego, zgodnie z  definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia
Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U.
z 2004 r. poz. 30)11), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządze-
nia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków."

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2018 o 09:22, jacek00 napisał:

Chyba nie. Wikipedia podaje że MW tego pojazdu jest na poziomie 2.5t. Więc DMC faktycznie może mieć tonę więcej.

Disco 3 ma MW na poziomie 2,5t i ładowność 0,7t co daje nam DMC w okolicy 3,2t (na pewno nie przekracza 3,5t  i można go prowadzić z PJ kat. B )

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.