Skocz do zawartości

Masy samochodów i przyczep


dmowik1234

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, jacekzoo napisał:

Tzn tak, jedno i drugie wyjście jest złe, jak nie kijem to pałą :/ ale moim zdaniem, mniejszym złem jest nagięcie 1.33 o te 13kg niż jazda przeładowanym o 100kg. Ale wiesz, wszystko dobrze póki jest dobrze, w przypadku jakiejść kolizji albo wypadku to nie przewidzisz jakie będą konsekwencje

Nie wiem, czy te 0,7 % robi znaczącą różnice w ustaleniu sprawcy zdarzenia... przy realnej wadze skody (ok. 1950 kg) te 12,1 kg to raptem 0,33% masy całego zestawu.

Kolega irek ma rację. Powinna być jakaś adnotacja w dowodzie, wtedy naród mialby jasność. Teraz jest tak, że nawet na stacjach diagnostycznych są rozbieżne zdania...

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak się nie da, bo:

- po pierwsze - dlaczego miałby być poszkodowany ktoś, kto jakimś cudem będzie miał hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy

- po drugie - dlaczego masz za granicą podczepiać przyczepę lżejszą niż przewiduje homologacja pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się nie da, bo:
- po pierwsze - dlaczego miałby być poszkodowany ktoś, kto jakimś cudem będzie miał hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy
- po drugie - dlaczego masz za granicą podczepiać przyczepę lżejszą niż przewiduje homologacja pojazdu
Dokładnie. To nie warunki techniczne pojazdu o tym mówią, tylko warunki techniczne hamulca przyczepy. Czyli hamulc najazdowy został warunkowo dopuszczony. Ale jeżeli będziesz miał przyczepę której hamulce uruchamiane są z miejsca kierowcy jednocześnie z pojazdem to już Max z DR. Dla tego w dowodzie jest masa z homologacji pojazdu.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Walt napisał:

Tak się nie da, bo:

- po pierwsze - dlaczego miałby być poszkodowany ktoś, kto jakimś cudem będzie miał hamulec uruchamiany z miejsca kierowcy

- po drugie - dlaczego masz za granicą podczepiać przyczepę lżejszą niż przewiduje homologacja pojazdu

Też prawda. Chodzi mi tylko, że powinien być dodatkowy zapis, np w uwagach - coś w tym stylu.

Czy w jakiś innym kraju najazdowy jest warunkowo dopuszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapisu nie na, prawo jest jakie jakie jest i nic nie zrobisz :/
Cezar dobrze mówi lepiej mieć lekko przeładowaną przyczepę a w papierach wszystko OK niż przekroczona DMC w papierach. Ja bym zrobił na razie 1.6t a jak kupisz właściwy holownik to sobie podniesiesz .Ponadto napisz bezpośrednio do fabryki Knausa czy nie może być dmc np.1650 bo z tym "co 100 kg" do mnie nie przemawia skoro ja mam w swoim Knausie 1250 ;)



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnym :-) Musiałbyś obniżyć DMC przyczepy do 2600 :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekko przekroczysz 3.5t ale powinieneś być zadowolony z jazdy. Tylko polecam przerobić na gaz ;-)ed352efcc631b5f8e0894f7f6f65c536.jpg

Nie ważne gdzie, byle z uśmiechem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, swrx napisał:

Ford Focus. :D

1 godzinę temu, swrx napisał:

Wychodzi że DMC jest powyżej 3.5t :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, swrx napisał:

Jeśli prawdą jest, że to auto ma DMC ponad 3,5t to tym możesz ciągnąć jeśli masz C+E.

 

A z takich ciekawostek, to pamiętam, że ktoś w PL kupił taką przyczepę od dealera w Szczecinie. Chwalili się kiedyś na FB zdjęciem :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

Zapisu nie na, prawo jest jakie jakie jest i nic nie zrobisz :/
Cezar dobrze mówi lepiej mieć lekko przeładowaną przyczepę a w papierach wszystko OK niż przekroczona DMC w papierach. Ja bym zrobił na razie 1.6t a jak kupisz właściwy holownik to sobie podniesiesz .Ponadto napisz bezpośrednio do fabryki Knausa czy nie może być dmc np.1650 bo z tym "co 100 kg" do mnie nie przemawia skoro ja mam w swoim Knausie 1250 ;)



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Rozmawiałem w procampie i twierdzą, że rozmawiali z producentem - homologacja na model qs co 100 kg, inaczej nie da rady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.