Skocz do zawartości

Masy samochodów i przyczep


dmowik1234

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tolerancja dotyczy wyłącznie rzeczywistej masy a nie różnych wartości w dokumentach.

To mniej więcej tak, jakby sobie tłumaczyć przy viatolu - przekraczam o 10 czy 20 kg te 3,5t to jest poniżej 1% więc mogę jeździć bez. Niestety to bardzo mylne rozumowanie.

Masy w dokumentach muszą się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

38 minut temu, dmowik1234 napisał:

Pewnie po sprzęgle w tym citroeniku :D

Kaczka miała zdaje się max. do 27 KM więc to nie pojedzie. Może gość przestawiał tylko cepę na placu albo dla jaj zrobili filmik. Maluch też by tak pojechał.

Ja przepychałem kiedyś ręcznie towarowy wagon kolejowy. To wcale nie znaczy, że mogę go ciągnąć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na zachodzie ile mogę ciągać? 2200?

Wiem, że w Niemczech mozna przekroczyć dmc o 2% - w przypadku ciężarówek i nikt się nie czepia ;)

w przypadku przyczepki, mam przekroczenie o 12,1 kg - po 1,33

12,1 przez 1687,9 = 0,7%... 

nie mam przekroczeń wg dowodów auta i przyczepki, tylko przekroczenie wg przelicznika 1,33

Edytowane przez PLopaPL (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że przelicznik 1.33 z tego co wiem tyczy się polski. Na zachodzie możesz holować tyle ile masz w dowodzie. Jeśli się mylę to mnie poprawcie...
Mylisz się. W tej kwestii obowiązują Cię polskie regulacje. Ale oczywiście za granicą nikt o tym przeliczniku raczej wiedzieć nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, Cezarr napisał:

Po co tak kombinować, coś liczyć dzielić uda się albo się nie uda nie lepiej dostosować zestaw tak
aby wszystko było ok.

No tak, ale model przyczepy który sobie upatrzyłem ma możliwość dmc 1600 lub 1700. Niestety nie bardzo da się ogarnąć 1687/8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie auto masz super do holowania ale nasze przepisy do masakra :no:  niestety liczą sie
papiery i tam musi się zgadzać, jeżeli chodzi Ci o te procenty to weź przyczepę 1600 kg
i ładują  więcej do 1700kg.

W papierach będzie wszystko ok, a najwyżej  powiesz że  przeholowałeś podczas ładowania
przyczepki i przewalisz graty do auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załadować to będę mógł nawet do 1900 - takie jest technologiczne ograniczenie. 

Cezar wydaje mi się, ze twoja propozycja jest gorsza. Niestety w razie jakiegoś zdarzenia, przywala mi współudział za przeładowanie o 100 kg. Przy dmc mam jedynie 0,7%. Odkąd ogólnie ciągnam przyczepki, tylko raz sprawdzano przelicznik... jeżeli itd miałoby się czepiać to w pierwszej kolejności zajęłoby się laweciarzami, bo ci to zawsze mają za ciężkie przyczepki w stosunku do holowników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale przeładowanie przyczepy to co innego niż holowanie przyczepy o DMC większym  jak pozwalają przepisy.
Mając przyczepę o DMC 1600kg jedziesz wszędzie  na prawie, a raczej na prawie u nas, natomiast
mając przyczepę o DMC 1700kg u nas jesteś już poza tym nieszczęsnym przelicznikiem, natomiast
jak ją załadujesz o 100kg więcej najwyżej każą Ci ją rozładować, a mając przyczepę 1700kg DMC co zrobisz
masz dalej zakaz jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. Jednak jak obserwuję ilu laweciarzy jeździ np z lawetą dmc 2500 i ciągną passatem lub touranem ;)

mnie kiedyś zatrzymali koledzy w zielonym jak wiozłem sobie auto ciągnąc je porównywalnym wagowo modelem. Laweta 2500 dmc po przeliczniku wychodziło ok 1600, w DR 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i teraz jest pytanie czy pozostajemy przy przepisach czy nie :hmm: sam je łamałem niejednokrotnie
chodzi o ten nasz przelicznik. Powiem Ci że nie wiem co mam Ci powiedzieć, to jak czas pracy kierowców
zawodowych niby są przepisy ale czasami robi się inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak, jedno i drugie wyjście jest złe, jak nie kijem to pałą :/ ale moim zdaniem, mniejszym złem jest nagięcie 1.33 o te 13kg niż jazda przeładowanym o 100kg. Ale wiesz, wszystko dobrze póki jest dobrze, w przypadku jakiejść kolizji albo wypadku to nie przewidzisz jakie będą konsekwencje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przelicznik 1,33 jeżeli taki istnieje to powinien to przeliczac WK i wpisywać w odpowiednią rubryke w DW rej. auta. Nie powinien nas ani policjanta czy też ITD obchodzić jakiś tam przelicznik skoro organ do tego powołany wpisal tak jak jest to tak musi byc i basta. My mamy poprawiać WK  żeby policjant czy ITD się nie przyczepił  coś tu jest nie halo moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.