Skocz do zawartości

Skoda Karoq


mac

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem jak u ciebie jest zestrojony tryb sport, ale w superbie z budka to męczarnia. Potrafi trzymać cały czas pod 3 tys obrotów ;)

dla każdego coś fajnego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, niby podobna technika a zupełnie inna. W trybie sport potrafi przy 80km/h wrzucac 7 bieg. Przewaznie z budką na "S" trzyma 1700-2200 obr. Pod tylko przy pedał-decha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak działa na trybie normal. Generalnie 6 wrzuca w momencie jazdy z górki lub na idealnie płaskim. Jak pojawia soę obciążenie, od razu redukcja na 5 bieg. Generalnie jest spora różnica między jazdą w trybie normal z przyczepką i bez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku 2 tdi z 6 DSG z przyczepą 1400 jeżdżę na sport w mieście i też na trójce do 60-70 ciągnie na wysokich obrotach, tryb D włączam na trasie i 6 bieg pracuje ładnie (obroty) przy prędkości powyżej 90. Pytałem w ASO i u speców od programowania kompów i podobno się nic nie programuje dodatkowo w moim modelu, moduł i hak mam oryginalny, ale zakładany dodatkowo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszcie, komentujcie. Żywo interesują mnie wszystkie opinie o holowaniu automatem, 4x4 z dieslem z tej grupy pojazdów :).

Atecę porównywać trzeba z karoqu bo kodiaq to rozmiar tiguana allspace i nowego suva seata na 2018, którego nazwę jak zwykle zapomniałem.

Mnie ogólnie męczy jazda automatem w trybie D silnikiem diesla. Jak skrzynia trzyma obroty poniżej 2000 obrotów to mnie boli. Zawszę jadę na S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na S na dłuższą metę nie jest przyjemnie. Bardziej wyczuwalne są redukcje i czasem niepotrzebnie ciągnie za wysoko. Bez przyczepy z S w zasadzie nigdy nie korzystam, przestałem zwracać uwagę na trzymanie niskich obrotów przy powolnej jeździe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakoś targam budkę w D lub ewentualnie półautomacie... Niestety na 6 mam przyzwoite obroty, tj. 1750 gdzie dostępny jest już moment obrotowy, przy 110 km/h a to troszkę za szybko dla budki, z kolei na 5 1750 obrotów przy 90 jak dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dudek_t napisał:

Na S na dłuższą metę nie jest przyjemnie. Bardziej wyczuwalne są redukcje i czasem niepotrzebnie ciągnie za wysoko. Bez przyczepy z S w zasadzie nigdy nie korzystam, przestałem zwracać uwagę na trzymanie niskich obrotów przy powolnej jeździe. 

a czy są jakieś uboczne skutki trzymania takich niskich obrotów? Przy manualu dwumasa obrywa po tyłku, w automacie tego nie ma. A jak silnik to znosi? Mogą być jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, jestem pewien że nie jest to korzystne dla silnika, skrzyni i dwumasy (jest). Jednak gwarancja jest - nie przejmuje się.

Teraz, Cezarr napisał:

Automat jak będzie miał za ciężko to sam sobie dobierze odpowiedni bieg, jeżeli są niskie obroty
a auto jedzie normalnie to nie ma co kombinować.

Może kiedyś tak było. Teraz normy emisji spalin dobierają biegi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dudek_t napisał:

Jacek, jestem pewien że nie jest to korzystne dla silnika, skrzyni i dwumasy (jest). Jednak gwarancja jest - nie przejmuje się.

Może kiedyś tak było. Teraz normy emisji spalin dobierają biegi....

Dobrze zrozumiałem że dla dwumasy są korzystne niskie obroty? 

Wg mojej wiedzy właśnie wtedy dostaje najbardziej

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, dudek_t napisał:

Może kiedyś tak było. Teraz normy emisji spalin dobierają biegi....

No czyli i tak nie ma co kombinować, po to jest automat aby jechał sam, chyba :niewiem:

8 minut temu, jacekzoo napisał:

Przy manualu dwumasa obrywa po tyłku, w automacie tego nie ma

Ale w tych skrzyniach DSG są tarcze sprzęgłowe, nie tak jak w starych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Cezarr napisał:

le w tych skrzyniach DSG są tarcze sprzęgłowe, nie tak jak w starych.

Bo DSG to nie jest prawdziwy automat przecież. To skrzynia manualna zautomatyzowana z dwiema tarczami sprzęgła. Z prawdziwym automatem ma tyle wspólnego, że same się biegi zmieniają i chyba to wszystko. Trwałość też zależy od eksploatacji. Ale takie auto 150-200k km powinno zrobić bez remontu. Jak ktoś mało jeździ to wg mnie taka skrzynia jest jak znalazł. Ale jak ktoś lata sporo, to się może okazać, że to zły wybór.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.