Skocz do zawartości

Podłączenie akumulatora- pomoc dla opornych :)


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Po różnych konsultacjach, porównywań dokumentacji itd...

Kupowałem specjalnie nie zwykłe AGM - a AGM start-stop... one pracują (ładuje się i zasila) niemalże idealnie jak akumulator kwasowy - klasyczny, rozruchowy... a napięcie ładowania rzędu 14,5-14,7V nie powinna mu szkodzić... A mój regulator alternatora najczęściej kończy jego ładowanie na poziomie 14,49V - chyba że przy włączonym silniku uruchomię coś "prądożernego" w zabudowie...

Na pewno było by fajniej zarządzać mu prądem i napięciem ładowania "nowocześniej" (tak mam w regulatorze solara i ładowarce sieciowej) - ale wydaje mi się że nie da to wielkiego efektu, a tak naprawdę potrzebował bym kontrolera na poziomie 120A (wystarczyło by nawet PWM)...co było by równoznaczne z kolosalnymi kosztami...myślałem też by dać "diodę"...lub zamontować separator półprzewodnikowy, ale troszkę mnie boli to że kupowałem specjalnie fajny separator by teraz ładować tam "diodę" - no i wóczas nie miał bym możliwości spięcia odwrotnego akumulatorów, a to może być czasem korzystne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wracam do tematu podłączenia aku, w LMC mam aku podłączone do energobloku, tylko załączanie odbywa się przez taki przełącznik20180914_133955.thumb.jpg.02697ada1446c320a9e9c94df4a7707b.jpg

Pytanie moze glupie... czy można podłączyć auto jak zasilanie idzie z aku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na poprzednie pytanie znam odpowiedź, nie można razem aku o auta :) tylko teraz kwestia jak przerobić to co jest żeby było automatycznie z aku jak odłącze holownik i żeby przeskakiwało na holownik jak go podłącze. 

Energoblok tak wygląda

F4D1F52C-BAF4-4165-85DE-0375C1C3D78A.thumb.jpeg.b178fb9bda51f7fad4d96f0346a647fb.jpeg

aku jest podłączone to pinów po lewej ,,+BAT,,  nie wiem co dodatkowego jest podłączone pod piny ,,+3,,. Nie wiem też które kable mogą iść z wtyczki przy holowniku, proszę o pomoc. Z dalszej perspektywy tak to wygląda 2B55730E-9984-46EC-9543-5D38AC8992D4.thumb.jpeg.2b860979c71fed5d83784c422e06f132.jpeg

i też nie wiem do czego służy to urządzenie na górze firmy teleco

053A2EC5-918F-4043-B8A4-B936F863FD80.thumb.jpeg.054f2d9ebb88b9bd2408a7958399c018.jpeg

To jest raczej coś związanego z tv, bo tej samej firmy jest maszt to wysuwania anteny. Ale to nie jest sterownik do satelity bo antena zwykła druciana. Co to może być? Nie jest podłączone, wtyczka od tego wisi luźno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jacekzoo napisał:

Już na poprzednie pytanie znam odpowiedź, nie można razem aku o auta :) tylko teraz kwestia jak przerobić to co jest żeby było automatycznie z aku jak odłącze holownik i żeby przeskakiwało na holownik jak go podłącze. 

Energoblok tak wygląda

F4D1F52C-BAF4-4165-85DE-0375C1C3D78A.thumb.jpeg.b178fb9bda51f7fad4d96f0346a647fb.jpeg

aku jest podłączone to pinów po lewej ,,+BAT,,  nie wiem co dodatkowego jest podłączone pod piny ,,+3,,. Nie wiem też które kable mogą iść z wtyczki przy holowniku, proszę o pomoc. Z dalszej perspektywy tak to wygląda 2B55730E-9984-46EC-9543-5D38AC8992D4.thumb.jpeg.2b860979c71fed5d83784c422e06f132.jpeg

Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja poproszę o pomoc bardziej ogarniętych w temacie. Mam zamiar wyposażyć przyczepę Fendt 590 Diamant 2008r. w zestaw połączony tak jak na załączonym schemacie. Rozumiem, że schemat jest poprawny, ale nie wiem jak to się zachowa po podłączeniu do holownika.  Jutro holownik idzie na montaż gniazda 13pin z modułem, więc wszystko będzie nowe i chciałbym, żeby obyło się bez fajerwerków, bo przyczepa pojutrze rusza w trasę. Mam wątpliwości co do połączenia akumulatorów w przyczepie i holowniku oraz ich ładowania. Czy przy takim podłączeniu, solar będzie ładował aku holownika, a alternator w trakcie jazdy aku w przyczepie? Czy pojawienie się napięcia z alternatora na aku przyczepy nie uszkodzi regulatora? Chyba lepiej byłoby to odseparować, ale nie wiem jak się do tego zabrać. 

 

Tak to wygląda:

 

instalacja-solar.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2018 o 22:39, jacekzoo napisał:

i też nie wiem do czego służy to urządzenie na górze firmy teleco

053A2EC5-918F-4043-B8A4-B936F863FD80.thumb.jpeg.054f2d9ebb88b9bd2408a7958399c018.jpeg

To jest raczej coś związanego z tv, bo tej samej firmy jest maszt to wysuwania anteny. Ale to nie jest sterownik do satelity bo antena zwykła druciana. Co to może być? Nie jest podłączone, wtyczka od tego wisi luźno

Wzmacniacz antenowy, ale chyba błędnie zakładasz, że nie jest podłączony. Wtyczka na 230V może i nie jest połączona, ale zasilanie 12V (po lewej stronie) wygląda na podłączone - musisz sprawdzić, czy przewody idące w dół z tej czarnej kostki są podłączone do zasilania 12V. Jak zdejmiesz dolną część obudowy (tą ze strzałką i +) to masz dostęp do regulacji wzmocnienia.

Co do zasilania automatycznego aku-auto ja zrobiłem u siebie za pomocą dwóch przekaźników - jak wrócę do domu to mogę Ci zrobić zdjęcie. Po podłączeniu auta przekaźniki dostają napięcie i zwierają styki od strony przyczepy zwierane są ze stykami idącymi od wtyczki auta. Po odłączeniu auta przekaźniki przechodzą w stan spoczynkowy i wówczas styki od strony przyczepy zwarte są ze stykami od akumulatora. Nie jest ładowany akumulator w przyczepie podczas jazdy i muszę jeszcze dorobić jakiś wyłącznik, żeby nie trzeba było na np. postoju nocnym odpinać wtyczki przyczepy od auta i nie pobierać prądu z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzy_ chyba faktycznie wzmacniacz jest podłączony bo zauważyłem że jakaś dioda w nim świeci. Co do podłączenia przekaźników to wiem jak to zrobić, w obecnej hobby to robiłem, tylko miałem rozszyfrowane które piny w energobloku do czego, a tu nie wiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacekzoo napisał:

miałem rozszyfrowane które piny w energobloku do czego, a tu nie wiem ?

Piny Bat+ to podłączenie baterii, pozostałe to wyjścia. Najprościej sprawdzić to odpinając kabelki Bat+ i podłączając przyczepę do auta - nie powinno zadziałać nic na 12V. Potem to już z górki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.