Skocz do zawartości

Podłączenie akumulatora- pomoc dla opornych :)


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

Kristofer pomijając podłączenie z lampkami sygnalizacyjnymi. Coś jest nie tak tzn

Podłączam Aku i działa prąd się nie cofa na auto ani na trafo.

Podłączam trafo słychać klik przekaźnika działa ,prąd się nie cofa na Aku ani auto.

Lecz jak podłącze auto całkowicie odetnie prąd. Robiłem pod ten schemat

 

Jeszcze jedno: czy zrobiłeś pełny układ i wszystkie przewody, połączenia, zasilacz i akumulator przyczepowy są podłączone, czy sprawdzasz to jakoś etapami?

Sprawdź, czy P1 ma zmostkowane wyprowadzenia 86 i 87

Sprawdź, czy P1 jest faktycznie przekaźnikiem przełączającym, czyli gdy jest niepodłączony, to ma zwarte wyprowadzenia 30 i 87a, natomiast gdy jest podłączony pod zasilanie, to zwarte są wyprowadzenia 30 i 87

Podobny chyba problem był opisany przez Marka (kalapan):

http://forum.karawaning.pl/topic/16030-burstner-champion-przeróbka-12v-pod-akumulator/?p=563456

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przepraszam za zamieszanie, przejrzałem jeszcze raz wszystkie połączenia przewodów i znalazłem złe połączenie. Dołożyłem czwarty przekaźnik do sterowania lampkami sygnalizacyjnymi i wszystko śmiga super. Jeszcze raz Dziękuję za opracowanie rysunku dla 'mnie' Nas pewnie przyda się jeszcze wielu osobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem pytanie, o wartość „R” z rysunku. Faktycznie zapomniałem ją podać.
Zakładając, że diody LED będą barwy zielonej, a możliwy zakres napięć w granicach ok. 12 V - 14,8 V, to wartość rezystora "R" powinna wynosić ok. 0,7 KΩ. Wybierając wartość z szeregu, może to być standardowy rezystor metalizowany, np. 680 Ω/min. 0,25 W

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam serdecznie prace nad przerobieniem instalacji z 230V na 12V uważam za na tę chwilę zakończone. Tzn

Zostały mi się dwa przewody które nie wiem za Boga do czego prowadzą. Odpięcie ich nic nie powoduje jak i podłączenie do nich napięcia, również zero reakcji. A druga sprawa to zrobienie zasilania z auta ,w chwili obecnej brak ,ale zrobię to wiosną.

Przyszedł zasilacz z za wielkiego oceanu kupiłem za całe 60zł 20A 

Kristofera układ sprawdza się znakomicie . A tak to wygląda 

IMG_20180210_115554.jpg

IMG_20180210_115546.jpg

Edytowane przez sebka34 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat ze swoim pytaniem , posiadam w przyczepie ładowarkę CTEK MXS 5.0 i akumulator ZAP MARINE C20

w opisie akumulatora jest napisane :

Cytat

Konstrukcja:

  • technologia hybrydowa
  • grubsze i specjalnej konstrukcji płyty (specjalny stop ołowiu i pasty )
  • separator z włókniną „GlassMat ”

pytanie który program ładowarki będzie lepszy dla tego typu akumulatora ? normalny czy AGM ?

program normalny :

Cytat

Program dla zwykłego akumulatora
14,4V/5A
Stosować do akumulatorów typu
MOKREGO, Ca/Ca, MF, żelowych
oraz wielu innych akumulatorów AGM

program AGM:

Cytat

Funkcja AGM 14,7V/5A
Stosować do ładowania większości
akumulatorów zasilających, takich jak
Optima i Odyssey.

5a7f389264fc6_Beztytuu.thumb.png.1ef60652a45135fc16e9b730d1736bdf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebka34 napisał:

Witam serdecznie prace nad przerobieniem instalacji z 230V na 12V uważam za na tę chwilę zakończone. Tzn

Zostały mi się dwa przewody które nie wiem za Boga do czego prowadzą. Odpięcie ich nic nie powoduje jak i podłączenie do nich napięcia, również zero reakcji. A druga sprawa to zrobienie zasilania z auta ,w chwili obecnej brak ,ale zrobię to wiosną.

Przyszedł zasilacz z za wielkiego oceanu kupiłem za całe 60zł 20A 

Kristofera układ sprawdza się znakomicie . A tak to wygląda 

IMG_20180210_115554.jpg

IMG_20180210_115546.jpg

Wow!!! Szacun wielki dla projektanta i wykonawcy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Suzu4x4 napisał:

podepnę się pod temat ze swoim pytaniem , posiadam w przyczepie ładowarkę CTEK MXS 5.0 i akumulator ZAP MARINE C20

w opisie akumulatora jest napisane :

pytanie który program ładowarki będzie lepszy dla tego typu akumulatora ? normalny czy AGM ?

program normalny :

program AGM:

5a7f389264fc6_Beztytuu.thumb.png.1ef60652a45135fc16e9b730d1736bdf.png

Brakuje mi informacji o pojemności akumulatora aczkolwiek przy parametrach tego prostownika i pojemnościach 75-100 Ah nie ma to zbyt wielkiego znaczenia. Z własnego doświadczenia i "studiów" w tym zakresie, w normalnych warunkach (temperatury na plusie) uważam, że każdy program do 14,4 V będzie ok. Różnica może być tylko w czasie ładowania. Poniżej 0 polecam programy do 14,7 V. Z racji tego, że ładowarka ma ładowanie podtrzymujące wystarczy RECOND autko, a RECOND motorek nie zaszkodzi - będzie lepiej ale dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

podepnę się pod temat ze swoim pytaniem , posiadam w przyczepie ładowarkę CTEK MXS 5.0 i akumulator ZAP MARINE C20 w opisie akumulatora jest napisane : pytanie który program ładowarki będzie lepszy dla tego typu akumulatora ? normalny czy AGM ?

ZAP, to "dziwna" firma (moim zdaniem), akumulatory również, ale jeśli masz w swoim akumulatorze wskaźnik „magic-eye”, to z całą pewnością nie ustawiasz w ładowarce programu "AGM" lub innego z napięciem końcowym 14,7 V. Ustaw program pierwszy:

P1.thumb.jpg.e898b76088838c519644361b8eff9f78.jpg

3 godziny temu, sebka34 napisał:

Witam serdecznie prace nad przerobieniem instalacji z 230V na 12V uważam za na tę chwilę zakończone.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów tak jestem oporny w temacie elektryki :o i moje pytanie brzmi czy jestem w stanie do starej przyczepy Tabbert Regent 440 rocznik 1988r. podpiąć akumulator tylko do pompy wody i sporadycznie światło czy któryś z kolegów podpowiedział  jak to zrobić z góry dziękuję Mariusz :dzieki:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jasne że jesteś w stanie i to bez większych trudności lecz tak jak napisał mój przedmówca musisz zapoznać się z zasadą działania układy ciśnieniowego lud na mikrostykach. Nikomu nie chce się opisywać zasad działania tylko dla tego że Tobie się nie chcę poszukać i poczytać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.