Jump to content
jacekzoo

Podłączenie akumulatora- pomoc dla opornych :)

Recommended Posts

jacekzoo

No to wszystko jasne :ok: zostaje jak jest, myślałem że to jest kwestia dołożenia tylko jakiegoś sterownika.

Co do pytań, lodówa podczas jazdy jest na 12v, żadnej ingerencji w instalacje auta nie przewiduje, jest na gwarancji.

Jeździmy stacjonarnie, w ciągu 3 tyg pobytu zmieniamy camp raz max dwa razy.

 

Po prostu myślałem że niewielkim kosztem dodam jeszcze jedną funkcjonalność, ale widze że gra nie warta świeczki

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Ale co ma piernik do wiatraka? Co Ty niby chcesz przerabiać w aucie skoro masz gniazdo 13pin? ładowanie aku w przyczepie z samochodu to żaden problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

No ibuster napisał o wymianie alternatora na mocniejszy.

To w jaki sposób prosto to zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Przypomnę tylko o jednym: masz accu typu GEL, a ten nie powinien być ładowany, jak zwykły "kwasiak" z płynnym elektrolitem - bezpośrednio z alternatora samochodu.

Oczywiście, jak ktoś się uprze, to tak zrobi, ale na zdrowie żelowemu to nie pójdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Przypomnę tylko o jednym: masz accu typu GEL, a ten nie powinien być ładowany, jak zwykły "kwasiak" z płynnym elektrolitem - bezpośrednio z alternatora samochodu.

Oczywiście, jak ktoś się uprze, to tak zrobi, ale na zdrowie żelowemu to nie pójdzie.

 

O tym zapomniałem. Oczywiście można zastosować jakiś tańszy regulator, ale czy to się opłaca?

 

Co do wymiany alternatora to pisałem, że niektórzy tak robią, jednak to jest świadomy wybór i odpowiedni tryb karawaning'u. 

 

W Twoim przypadku przy stacjonarnym wypoczynku i przy korzystaniu w czasie jazdy z lodówki na 12V nawet bym nie myślał o tym. Dodatkowo, żeby rozłożyć natężenie prądu, to ładowanie AKU puszcza się na stałym + (nie na + od lodówki) - nie pamiętam numerów pinów - a nowe samochody mają o wiele niższy dopuszczalny prąd na tym +. Tak więc 

 

... gra nie warta świeczki

 

:yes:

 

IMHO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

W jakimś temacie, komuś to rysowałem:

 

post-8228-0-13517400-1514674147_thumb.jpg

 

Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że to najprostsza opcja, która nie w każdych warunkach naładuje do pełna akumulator (raczej go tylko w pewnym stopniu doładuje).

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

A takie moje pytanie mój detfleffs nie jest przystosowany do 12V to znaczy tylko zasilacz do pompki, nie znalazłem nigdzie energoblku w szafie są dwa zabezpieczenia ,zamontowałem mover więc posiadanie Aku na pokładzie stało się nieodzowne . Jest możliwe przerobienie instalacji oświetlenie 12V bez energoblku ?

Edited by sebka34 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

 . Jest możliwe przerobienie instalacji oświetlenie 12V bez energoblku ?

 

Zawsze jest możliwość, wystarczy tylko dołożyć zasilacz do ledów, zmienić oświetlenie na ledy i tyle, jeśli tylko o samo oświetlenie chodzi oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebka34

Tak o samo oświetlenie i pompka Rosówka na gaz. Marzą mi się wyjazdy na dzika

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

W jakimś temacie, komuś to rysowałem:

 

 

przykład6.jpg

Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że to najprostsza opcja, która nie w każdych warunkach naładuje do pełna akumulator (raczej go tylko w pewnym stopniu doładuje).

Z tego schematu rozumiem że plus i minus wychodzące w tym momencie z przekaźników idą do energobloku, przepinam do regulatora i dopiero od niego do energobloku? Dobrze kumam?

I wpięcie zadziała w ten sposób że będąc podpięty pod auto zasilanie mam z auta i przy okazji podładuje/naładuje aku. Jak jestem podpięty pod 230v to ładuje z ładowarki a jak naładuje to idzie z sieci. Dobrze ogarniam zasade działania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Niestety, nie tak. Wszystko nie jest jakoś szczególnie skomplikowane, ale należy to zrobić dokładnie i bezbłędnie.

Jeśli już koniecznie chcesz to wszystko zmodyfikować i czujesz się na siłach, aby te wszystkie zmiany wykonać prawidłowo, to np. w ten sposób:

 

post-8228-0-54465600-1514792172_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Jest jakiś postęp, teraz jak patrze na schemat to kumam o co chodzi, jak zaczynałem zabawe miesiąc temu to była czarna magia :)

 

Tak jak pisałem to ładowanie z auta wcale nie jest mi konieczne, taka fanaberia. Na razie chyba jednak nie będę tego robił, pojeżdże troche tak jak mam i zobacze jak się sprawdzi, chociaż wyjeżdżając z domu aku będzie naładowany, zmieniając camp też. Tylko teraz przykukałem że przy aku nie założyłem bezpiecznika, muszę to poprawić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

W każdym bądź razie, jak przyjdzie Ci ochota na zmianę, będziesz już wiedział, do którego posta zajrzeć  :] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...