Jump to content
jacekzoo

Podłączenie akumulatora- pomoc dla opornych :)

Recommended Posts

kalapan

Czyli nie pomyliłem się  :] tylko ja tak bardziej jak chłop pisałem, bo nie umiem ładnych obrazków wklejać  :]

Edited by kalapan (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Ale oba opisy są bardzo, bardzo pomocne :) jakoś nadzieja wzrasta na poskładanie i niczego nie spalenie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Dostałem dzisiaj 3 akumulatory żelowe, do sprawdzenia jak będzie działał to do movera

1) 26ah używany długo leżał teraz napięcie 12,88

2) 26ah używany długo leżał teraz napięcie 9,88

3) 42ah nowy długo leżał, teraz napięcie 11,77

Myślicie że coś z nich będzię?

 

Dwójka chyba śmietnik

Trójka naładowała się do 13,2, teraz podłączyłem jedynke. Dzisiaj kupie żarówke i podłàcze pod trójke i zobacze jak trzyma

Po15 min spadło do 13,02. Nie znam się ale chyba nie wróży to dobrze :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Po 5 godzinach spadło do 12,95 :/

Na jedynce po naładowaniu 13,66, zobaczymy czy tu też będzie spadać

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

Po 5 godzinach spadło do 12,95 :/

Na jedynce po naładowaniu 13,66, zobaczymy czy tu też będzie spadać

 

Jeżeli te 12.95 V się utrzyma, to akumulator   będzie  dobry.

A z tego 13,66V to spadnie i to sporo, ale to normalne.

Edited by kalapan (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

A no chyba że tak, nie wiedziałem że tak to działa. Ale za to dwójka to chyba padaka, dzisiaj pokazuje 7,2. Po podłączeniu po paru minutach pokazuje że jest naładowany, a jest 7.2. Mam nadzieje że ten 42ah będzie dobry i będę mógł go wykorzystać

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

A czym ładujesz tą "2"? Nie przypadkiem jakąś ładowarką inteligętną (w sensie tą z Lidla, Biedry czy Juli?)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

No tak, podłączyć pod zwykły prl-owski prostownik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

No pewnie.

Jak ma 7,2V to ta ładowarka myśli że ma do czynienia z 100% naładowanym akku 6V.

 

Daj go do ładowarki zwykłej, mały prąd i podciagnij chociaż na 10-11V i dopiero przełącz na ta inteligentną.

Wtedy podejmie dzialanie dla akku 12V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
:ok: dlatego przełączała się na 6 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Dokładnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Mam pytanko, aku podłączone, wygląda na to że dobrze bo wszystko działa :) ale jak pali się lampka i podłącze pod 230, czyli napięcię idzie z transformatora nie z aku to lampka troche bardziej zaczyna świecić, to normalne zjawisko?

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Jaka lampka?

Zmiwrz czy czasem trafo 230->12 nie daje powiedzmy 15V a z akku masz tylko 12,7 i mniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Pytanko, czy do tego mojego układu żeby podłączyć jeszcze ładowaniu aku z holownika to skomplikowana i kosztowna sprawa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Pytanko, czy do tego mojego układu żeby podłączyć jeszcze ładowaniu aku z holownika to skomplikowana i kosztowna sprawa?

 

Jeżeli zrobiłeś podłączenia zgodnie z powyższymi schematami, to teraz masz inny model zasilania przyczepy z samochodu. Aktualnie jest tak, że jeżeli padnie Ci AKU w przyczepie to możesz podłączyć samochód i przez noc/dobę z niego rozsądnie korzystać (AKU z cepki zostanie odłączony). Jeżeli miałbyś mieć ładowanie w czasie jazdy, to raczej musiałbyś zrezygnować z powyższej funkcjonalności. Ja też się nad tym zastanawiałem i zrezygnowałem z ładowania AKU w czasie jazdy.

 

Według mnie musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań:

 

- czy jeździsz stacjonarnie czy często się przemieszczasz? W pierwszej opcji nawet o tym nie myśl, przy drugiej opcji zależy ile czasu będziesz jeździł pomiędzy polami.

- czy podczas przemieszczania chłodzisz lodówkę z AKU samochodu? Jeżeli tak, to ja bym raczej nie ładował przy okazji akumulatora - instalacja elektryczna samochodu może tego nie wytrzymać, tym bardziej przy bardzo rozładowanym AKU z cepki (niektórzy montują większe alternatory, musisz mieć pewność co do przewodów, wtyczek itp)

 

Dla mnie instalacja samochodu powinna być odseparowana od cepki (lepiej stracić prąd w cepce niż nie móc odpalić samochodu jak zapomnisz go odłączyć) a sfajczenie się instalacji w drodze na wczasy to niezbyt miła niespodzianka. Ja miałem taką sytuację, że + od zasilania lodówki tak mi się nagrzał, że stopiła się instalacja i zwarła z + od wstecznego, przez co w czasie jazdy cały czas palił mi się wsteczny. Jakbym mógł odłączyć plus lodówki od samochodu to tak bym zrobił, jednak zależy mi na zimnym piwku po przyjechaniu na miejsce docelowe  :drink:

 

Nie wiem, czy Ci pomogłem, ale się starałem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...