Skocz do zawartości

jedna oś.


ARCZ

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie.

 

czy długa przyczepa będąca zawieszona na jednej osi nie buja samochodem ?

chodzi mi o to czy przy pokonywaniu nierówności dyszel przyczepy nie unosi tyłu holownika do góry i na dół naprzemiennie?

czy nie stabilniejsze byłyby przyczepy na podwójnej ośce ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Na pewno stabilniej na dwóch osiach. Ale przyczepa nie powinna bujać holownikiem. Chyba że ciągniesz ciężką przyczepkę jakimś cienkim typu 126p, seicento itp. Ale niema prawa. Ja mam co prawda małą przyczepkę ale na dużych nierównościach czuć że cos jest doczepione na haku. Na dziurach to przyczepka dociska tył auta lub lekko podskoczy ( zdarzyło mi sie tylko 1 raz na jazdę już prawie 1000km.) To samochód ciągnie przyczepę a nie przyczepa samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy długa przyczepa będąca zawieszona na jednej osi nie buja samochodem ?

Nawet te krótkie lekko bujają :-].

 

chodzi mi o to czy przy pokonywaniu nierówności dyszel przyczepy nie unosi tyłu holownika do góry i na dół naprzemiennie?

Dlatego tak ważny jest odpowiedni nacisk na hak oraz umieszczanie ciężkich rzeczy nad osią przyczepy.

 

czy nie stabilniejsze byłyby przyczepy na podwójnej ośce ?

Chodzi Ci o oś tandemową? Konstruktorzy zapewne wzięli wszystkie aspekty pod uwagę i jeśli jeździmy zazwyczaj na jednej osi to znaczy że jest to jakoś uzasadnione (ekonomicznie, prawnie ect.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne parametry które brałem pod uwagę kupując przyczepę na osi tandemowej to większy udzwig p-py i jakość polskich dróg. Duże p-py na jednej osi mają niewielką nośność a klamotów zwykle wozimy dużo. Na dziurawych drogach dwuosiowa ma przewagę. Przy prawidłowym rozmieszczeniu maneli jednoosiowa nie ma prawa mocno bujać, łatwiej się ją prowadzi no i auto mniej pali. :-] Pozdrawiam AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nawet nie ma takiego znaczenia dlugosc przyczepy (do pewnego stopnia dlugosci oczywiscie), a bardziej to ze przyczepy kempingowe podchodza pod towarowki i komfort jazdy w przyczepie nie jest brany pod uwage. Widzial ktos dobra konna przyczepe jednoosiowa? a przeciez nie jest dluga :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nad tym dobrze zastanowić, to właśnie przyczepa dwu osiowa bedzie bardziej bujać samochodem, a to dlatego że w momencie gdy pierwsza oś wjeżdza na przeszkode to unosi nam tył auta, a gdy druga to jest odwrotnie. Natomiast dobrze wyważona przyczepa jedno osiowa bedzie sie zachowywac zdecydowanie łagodniej, szczególnie przy lżejszym holowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dwu-osiowkach opony sa tak blisko siebie, ze nie wpada sie jednym kolem a pozniej drugim... tylko wpada przednim a wyjezdza tylnim.

 

no właśnie kolego TOPLINE :piwko:

 

czyli śmiało mogę kupować Hobby 3-4 osobową na jednej ośce, lub N126N, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim autem będziesz holował? Pamiętaj że im krótszy tylni zwis tym moment oddziaływania przyczepy na auto jest mniejszy (mniejsze ramie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ilośc osi wynika tylko z warunków technicznych. jedna os kończy sie na około 1,5-1,7 tony, jesli przyczepa ma wiekszą ładowność to producenci sa zmuszeni dac os podwójną.

Co do prowadzenia na szosie to nie czułem znaczącej róznicy.

Wady osi poodwojnej to wieksze opory toczenia i oczywiscie wieksza awaryjność z racji zdwojonej ilości kół, piast opon itd., trudniejsze manewrowanie (wieksze opory)

Zalety dobrze zaladowana nie potrzebuje przedniego kółka, w razie awarii ogumienia mozna powoli doturlać się do wulkanizacji bez wymiany koła, można zastosować gorsze opory niż w jednosiowej i(ale trzeba więcej) td

sa wady są zalety patrz bardziej na przyczepę niz ilośc osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.