Jump to content

Recommended Posts

Kristofer

Prawidłowe napięcie akumulatora w spoczynku nie powinno spadać poniżej 12,5 - 12.6 V

Gdy jest to accu STD i jakiś czas już eksploatowany.

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Jak sprawdzić kondycje aku? Bo kolega chce mi dać 2szt żelowych 26ah używane. Jakby były dobre to żal nie wziàć

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058
Witam!

W wielu miejscach na forum, co jakiś czas przewija się temat dotyczący kilku modeli/typów niedrogich, ale całkiem dobrych ładowarek.

 

 

 

Kristofer szacun. Pięknie opisane. Miałem dylemat jaki kupić teraz już wszystkie wątpliwości rozwiane. Jeszcze raz szacun.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Drobiazg, nie ma o czym mówić. Cieszy mnie to, że rozwiałem różne wątpliwości i mogłem w jakiś sposób pomóc.


Jak sprawdzić kondycje aku? Bo kolega chce mi dać 2szt żelowych 26ah używane. Jakby były dobre to żal nie wziàć

 

Najlepiej naładować do pełna. Kilka godzin po odłączeniu ładowarki, zmierzyć napięcie.

Potem obciążyć np. żarówką 15 W, zapisać dokładny czas i co godzinę zapisywać napięcie (godzina/wartość nap.)

Gdy napięcie obniży się do 11 V, przerywasz ładowanie, podliczasz dokładnie, ile czasu to trwało i wyliczasz realnie dostępną pojemność w Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
michal_k

Wg mnie ten droższy lepszy - ma brzęczyk do sprawdzania ciągłości obwodu/przewodu. W tańszym nie widzę brzęczyka. No i możesz pobór prądu w droższym zmierzyć max 10A a w tym tańszym jakieś 200 mA.

 

Poza tym różnica w cenie jest praktycznie nieodczuwalna, Ja bym kupił droższy, żeby po zakupie tańszego nie kupować drugiego :)

Edited by michal_k (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
:ok: dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
kalapan

 

 

...Gdy napięcie obniży się do 11 V, przerywasz ładowanie, podliczasz dokładnie, ile czasu to trwało i wyliczasz realnie dostępną pojemność w Ah...

 

 

Przerywasz ładowanie czy obciążanie? Bo coś mi nie pasi   :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

:]  Lapsus, miało być "obciążanie", masz rację.

Wcześniej napisałem, że ładowarkę należy odłączyć, więc i tak raczej błędu nikt nie popełni :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Jacek ja mam ten za 39,99 i dodatkowo posiada jeszcze sondę do badania temperatury, ale ten konkretny nie ma takiej funkcji a jest przydatna.

Tak czy siak jest to dobra firma jeżeli chodzi o mierniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Dziękuję za odpowiedzi co do max poj. akku dla ładowarek. Tak myślałem że to głównie "mrketing".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Tak myślałem że to głównie "mrketing".

Chyba nie przeczytałeś mojej odpowiedzi :hmm: 

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Przeczytałem i dla tego napisałem "głównie" a nie "sam" ;).

Oczywiście mam tu na myśli info o algorytmie czasu ładowania w ładowarce "B".

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

... a podpowiadałem :skromny:

Następnym razem kupisz kolejną, a dla "L" też znajdziesz zastosowanie. :ok:

Ona ma swoje zalety. Przede wszystkim może być na stałe podłączona do akumulatora i go nie rozładuje,

czego nie można powiedzieć o wielu innych ładowarkach (temat Kol. kalapan)

Oczywiście "J" też accu nie rozładuje, a dodatkowo ma szereg zalet, o których napisałem.

 

No niestety już za późno było na odkręcenie. A na koniec wyszło, że nie kosztowała mnie nic, bo Brat dał ją mi w prezencie :)

 

Doświadczyłem jej wady, na którą będę zwracał uwagę. Miałem zanik prądu w domu i z całonocnego ładowania nie wyszło prawie nic. Na szczęście akumulator nie był mi potrzebny następnego dnia. Jakby był, będę wtedy korzystać z Kukli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wkargul

Mam kilka aku AGM z historią w garażu. Mam ładowarkę automatyczną, która kiedyś polecił mi Kristofer i jestem zadowolony.

Jednak 2 akumulatory nie lądują się do końca. Ładowarka nie przełącza się w tryb podtrzymania tylko cały czas ładuje i pokazuje około 75%. Nie pamiętam jakie napięcie osiąga ale mogę sprawdzić - coś mi sie kojarzy 14.1V. Jeden aku postanowiłem pomęczyć i dolałem elektrolitu, ładowałem kilka dni, rozładowałem żarówka z auta (nie pamiętam mocy ale h7 od świateł mijania). Aku ma 100Ah i żarówka świeciła dobę. Napięcie spadło do 10.8V około. Potem ładowałem znów i to samo. Robi się tylko ciepły po dłuższym ładowaniu. Niby 14V ale nigdy nie pokaże do pełna. Próbowałem też inną ładowarką, taka ze wskazówką, nie pomogło.

Czy to już aku do recyklingu czy próbować coś walczyć? Może zabrać na profesjonalna ładowarkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...