Jump to content
Sign in to follow this  
x25

wysoka temperatura silnika

Recommended Posts

automaciek

A może jednak kolega dla spokojności podjedzie do mechanika i wykona test płynu chłodzącego na obecność CO2. Gdyby to był problem z uszczelką pod głowicą (grzanie pod obciążeniem jest typowym objawem) to warto naprawić zanim zdąży się wypalić coś więcej niż sama uszczelka. Takie tłumaczenie sobie, ze na pewno było pod wiatr i pod górkę tylko usypia czujność.

Test CO2 nie kosztuje wiele i trwa bardzo krótko. Warto o tym pomyśleć, skoro pojawiły się wątpliwości.

Niestety w dieslu test co2 jest małym oszustem, nie wiedzieć dlaczego nic nie wykazuje mimo ewidentnie trafionej glowicy i uszczelki (płyn ok bo na wydychanym z płuc powietrzu reaguje). I to nie tylko moje spostrzeżenie.

Sprawdzić trzeba czy po włączeniu klimatyzacji działają wentylatory, jeśli tak to czy po nagrzaniu silnika też się uruchomią. Jeśli tak, to krótka jazda na dużym obciążeniu, jeśli węże ukladu chłodzenia gwałtownie stwardnieją (wzrost cisnienia) to czapka z głowy (glowica do demontażu i weryfikacji). Ot co. A jak żadne z nich to nie jeździć na 5 biegu....

 

Edited by automaciek (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Ale czy auto musi być uszkodzona aby się grzało :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Ale czy auto musi być uszkodzona aby się grzało :hmm:

Niby nie, ale moje żadne się nie grzało w widoczny sposób podczas jazdy z przyczepą

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin traker

Sie tu produkujemy a kolegi nima

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

A u mnie test co2, robiony dwa razy, dwa razy potwierdził przedmuchy do chłodzenia,potem sprawdzenie kompresji wykazało ,że uszczelka jest dobra ,natomiast głowica peknieta,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Niby nie, ale moje żadne się nie grzało w widoczny sposób podczas jazdy z przyczepą

kiedyś z benzyną na podjeździe tak miałem i to u upał 30 stopni, ale dieslem jeszcze nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
automaciek

A u mnie test co2, robiony dwa razy, dwa razy potwierdził przedmuchy do chłodzenia,potem sprawdzenie kompresji wykazało ,że uszczelka jest dobra ,natomiast głowica peknieta,

Dlatego napisałem "demontaż i weryfikacja".

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin traker

Diesla spocić trudno, jeśli ma wsjo sprawne

Chyba że mu zapniemy grubo ponad miarę i wybiezemy w alpy

Zawsze czy to benzyną czy dieslem jak ciągnę budę to coś w rodzaju taboru cygańskiego fullload 3,5 T albo lepiej plus klima i nigdy jadąc w lato przy 30C nie miałem problemów z gotowaniem kartofelków

Benzyna w dużej pojemności też nie powinna się grzać

Poprostu trzeba dobierać odp.holownik do ładunku jaki chemy targać

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Za bardzo fantazjujecie.

Kolega ma silnik 1,9 w dieselku  a to nie jest jakieś benzynowe  śriturbo 0,9 litra w 3-ch cylindrach  :] ....199 koników !

 

Przy tej masie ppy nie ma prawa dziać się to co się działo.

Sam jestem ciekaw jaki będzie finał.

U mnie w Outlanderze okazało się ,że przyczyną grzania silnika w takich warunkach była głupota fabrycznych księgowych/planistów którzy w ramach oszczędności zmniejszyli grubość chłodnicy o połowę.

/rozwiązaniem był powrót-wymiana chłodnicy na przed-zmianową lub zmiana holownika....u mnie weszła opcja nr 2/

 

Włoskich producentów nie posądzam o tego typu głupotę ponieważ akurat Włosi dobrze wiedzą co to jest gorąco i góry.

Włoszczyzna jest generalnie na to bardzo odporna/dostosowana.

 

Popieram opcję sprawdzania poszczególnych elementów w łańcuchu.

Termostat , wentylatory , jakość płynu (a może nijakość wody???) i cała reszta.

Fabryczne możliwości tego auta nie robią żadnej łaski.

Edited by Jarosław69 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MartiNBR

Pewnie wentylatory, to chyba najczęstsza przyczyna w dieslu. Rzadko się włączają a jak jest już taka potrzeba to klops :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
michal_k

Tylko, że ten silnik nie powinien poczuć przyczepy towarowej. Nawet z lodówką na pace. Tym bardziej przy temp zewnętrznej 10 st. C. Ja mam 1.9 110km, ciągnąłem duża przyczepę dmc 1300 i gdzieś w Słowenii na długich podjazdach temperatura rosła. Ale nie w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
x25

Wybaczcie że tak późno odpowiadam, nie jeżdżę tym autem zbyt często w wariancie z przyczepą i stąd ciężko o powtarzalność zjawiska. Jeśli chodzi o wizytę w serwisie nie dała ona specjalnie odpowiedzi. Mechanik sugerował kiepskie paliwo lub dobiegający żywot silnika, a na komputerze wyskoczył jedynie błąd dot. świec i dpf.  W każdym razie efekt nie pojawił się więcej w układzie z przyczepą a sam samochód jeździ nadal i prędkości do 160 (oczywiście bez przyczepy :D) nie są mu obce. W tyw. międzyczasie byłem tym autem w Albanii i raz przy temp. 40st na zew. temperatura silnika podniosła sie dość sporo ale nie na tyle aby trzeba było zjechać na pobocze i odczekać.

Dzięki raz jeszcze za wszelkie sugestie, nawet te najbardziej egzotyczne :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...