Jump to content
Sign in to follow this  
x25

wysoka temperatura silnika

Recommended Posts

x25

Czesc!

 

Mam maly problem do rozwiazania i chcialbym sie wczesniej dowiedziec co w przyslowiowej trawie piszczy. Ostatnio ciagnalem niewielka przyczepe z dwoma lekkimi lodkami, wszystko razem z klamotami max 200kg + masa jednoosiowej przyczepy. W jedna strone bylo bez klopotu - na austostradzie lecialem 100 km/h na V biegu (nie u nas, wiec moglem tyle jechac). Natomiast w drodze powrotnej niestety jadac na V biegu silnik dosc czybko lapal wysoka temperature i jedyne co moglem zrobic aby kontynuowac jazde to zredukowac bieg do IV. Dalsza jazda odbyla sie zadnych klopotow, jedyne co sie zmienilo to obroty silnika ktore wzrosly do ponad 2000 w celu utrzymania predkosci w granica 90km/h. Kazdorazowa zmiana biegu na V automatycznie podnosila temperature silinika. Chcialbym sie dowiedziec co moglo by ew. byc przyczyna takiego zachowania. Czy to rodzaj paliwa moze miec na to wplyw czy inne czynniki, jak np. nadajacy sie do wymiany olej? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie:)

Bym zapomnial, auto to stilo 1.9tdi/115KM.

 

 

Pzdr

Kuba

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

a przyczepa była z plandeką i wystawała ponad samochód ? może po prostu wiatr ? stilo to nie demon i holownik marzeń więc może nie przewidzieli nim latania z dodatkowym ciężarem z 300kg lub więcej ponad 100kmh ?

 

u mnie podpięcie każdej przyczepy podnosi temperaturę na wyższą niż podczas jazdy powyżej 170kmh autostradą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Czyli ile wynosiła ta temperatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites
x25

Wiatr bylby dobrym wytlumaczeniem bo w koncu wialo solidnie w ten weekend. Niemniej jadac juz w oslonietym terenie i zmieniajac bieg na V wskazowka od temperatury podnosila sie ponownie.

Nawiasem stilo nie ma ilosciowego wskaznika, jest tylko jakosciowy. Nie zawracal bym glowy minimalnym wzrostem ale jazda na V biegu rozgrzewala motor tak ze raz wskazowka wjechala na czerwone pole i musialem zatrzymac auto aby ostyglo. Potem bez klopotu moglem kontynuowac jazde na IV biegu ze zblizona predkoscia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
visitor1967

Wiatr bylby dobrym wytlumaczeniem bo w koncu wialo solidnie w ten weekend. Niemniej jadac juz w oslonietym terenie i zmieniajac bieg na V wskazowka od temperatury podnosila sie ponownie.

Nawiasem stilo nie ma ilosciowego wskaznika, jest tylko jakosciowy. Nie zawracal bym glowy minimalnym wzrostem ale jazda na V biegu rozgrzewala motor tak ze raz wskazowka wjechala na czerwone pole i musialem zatrzymac auto aby ostyglo. Potem bez klopotu moglem kontynuowac jazde na IV biegu ze zblizona predkoscia.

Czasem w niektórych modelach, do ciągania przyczepy,

potrzebna jest dodatkowa chłodnica - domontować.

Ja w swoich autach z USA tak mam.

Co prawda fiat nie jest z za oceanu, ale po ostatnich fuzjach, może coś nawymyślali ?

Poczytaj w fabrycznym USER GUIDE, jak to jest w opcji z przyczepą.

Ten IV bieg by na to wskazywał :swieca:

Edited by visitor1967 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Mniejszy bieg większe obroty przy tej samej prędkości i szybszy obieg płynu chłodzącego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin traker

diesel w czasie jazdy  nie powinien sie grzać bo ma taką charakterystykę pracy , a juz na pewno nie z takim obciążeniem

po pierwsze ,czy włączył sie wentylator?

silniki jtd to bardzo sprawne jednostki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kvasir

Termostat/pompa wody/ wentylator do sprawdzenia

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

Mógł spaść kabelek z zasilania wentylatora. Mógł się przepalić bezpiecznik. Może się nie do końca otwierać termostat. Może być wydmuchana uszczelka pod głowicą. Może być wiele innych powodów.

Eliminacja po kolei od najtańszych, czyli: działanie wentylatora, otwarcie termostatu. Diagnostyka tych rzeczy nie kosztuje nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysztof57

"Tam"  miałeś z górki a z powrotem pod górkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

"Tam" miałeś z górki a z powrotem pod górkę.

Chyba najbardziej prawdopodobny scenariusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysztof57

Może jeszcze "tam" z wiatrem a z powrotem " pod wiatr" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

A może jednak kolega dla spokojności podjedzie do mechanika i wykona test płynu chłodzącego na obecność CO2. Gdyby to był problem z uszczelką pod głowicą (grzanie pod obciążeniem jest typowym objawem) to warto naprawić zanim zdąży się wypalić coś więcej niż sama uszczelka. Takie tłumaczenie sobie, ze na pewno było pod wiatr i pod górkę tylko usypia czujność.

Test CO2 nie kosztuje wiele i trwa bardzo krótko. Warto o tym pomyśleć, skoro pojawiły się wątpliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin traker

....tak i wiał orkan

Ludzie nie piszczie głupot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Zwłaszcza dodatkowa chłodnica do Stilo... Zaraz się zsikam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...