Skocz do zawartości

Holownik pod 1200dmc


darekgd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam na imię Darek i jestem początkujacy w temacie karawaningu.

Czy koledzy z forum mogliby cos mi doradzić w sprawie holownika.

Mam przyczepę 980kg 1200 dmc i szukam do niej holownika.

Moje wymagania:

- wygodna jazda, prowadzenie przyczepy,

- w miarę niskie spalanie

- benzyna plus ewentualnie lpg

- samochód do holowania i na co dzień

- 4x4

- reduktor

 

Chciałbym aby miał na tyle mocy aby z łatwością można było pojechać w góry z rodziną

 

Budżet 40tyś

 

Podpowiedzcie mi proszę jaki model proponujecie, automat czy manual, czy bez reduktora pójdzie pod stromą górkę. Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Weź no poczytaj najpierw wątek o holowniku 4x4 do ciężkiej przyczepy. Ta ma 1200 kg i nie jest ciężka, ale zobaczysz, że problemem jest reduktor.

Jeśli z jakiegoś powodu jesteś pewien, że reduktor musi koniecznie być to sprawa jest trudna. Mając budżet 40 tys. zł na pewno chcesz w miarę młode auto, a te zwykle nie mają reduktorów, bo moda poszła w suv'y, bulwarówki itp. No i w diesle, a chcesz benzynę.

Jeśli zrezygnujesz z reduktora to znajdzie się dużo łatwiej auto z benzynowym silnikiem pod lpg i napędem 4x4. Dodaj do tego klasyczną automatyczną skrzynię biegów, która przy powolnych manewrach w pewnym sensie prawie zastępuje reduktor i masz super auto do holowania. Przykładem jest Jeep KK, tylko na co dzień spalanie na poziomie 18 litrów lpg trzeba zaakceptować. No i do budżetu musiałbyś dołożyć z 10 tys. zł.