Jump to content
S&A

Pomoc w poprawnym skonfigurowaniu instalacji prądowej przyczepy

Recommended Posts

S&A

I małe podsumowanie pierwszych dwóch wyjazdów w tym roku (2x pt-nd)

Wyjechaliśmy na pierwszy weekend w 100% naładowani. Korzystaliśmy z prądu normalnie, bez żadnego oszczędzania, łącznie z włączonym całe noce oświetleniem zewnętrznym. Następnie powrót (2h jazdy), postawienie cepki bez ładowania i znów podobna trasa w inne miejsce i taki sam sposób korzystania, z tym że teraz mieliśmy jeszcze 2 dodatkowe osoby z dzieckiem na pokładzie. Na koniec przed wyjazdem kontrola i na regulatorze napięcie 11,7V i jeszcze 2 kreski z 6 na wskaźniku rozładowania aku, a tak jak już wcześniej posłem mamy tylko 65Ah.

Żona bardzo zadowolona, a ja podwójnie bo teraz wiem, że każda godzina spędzona na modyfikacjach nie była ‚stracona’!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Super, gratuluję. Mam nadzieję, że ja także będę zadowolony z mojej roboty - test w majówkę B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Brawo :), a ile kasy w kieszeni ;).


Teraz jeszcze tylko gniazdo natynkowe na zewnątrz garażu i wpięta ładowarka na stałe do akku w uklad 230V cepki.
Podjazd pod dom, podpięcie cepki do 230V i ladowanie akku. Za kazdym razem wyjazd ze 100% naladowanym akku ;).


Brawo Ty!

Share this post


Link to post
Share on other sites
S&A

Prowizorycznie do tej pory po prostu podłączałem do gniazdka zewnetrznego w ogrodzie, bo ładowarka jest już od zawsze wpięta w ten układ.
Już kupiłem wszystkie potrzebne graty i teraz zmontuje na stałe wyprowadzenie kabla z elewacji (bez żadnego gniazdka, bo byłoby to niewygodne). Przewód pójdzie górą po tej drewnianej konstrukcji i na słupku najbliżej gniazda w cepce będzie włącznik IP67 i dalej z niego metrowy kabel zakończony wtyczką żeńską CEE.
Oczywiście do podłączenia będzie użyty taki sam przewód jaki używamy do połączenia cepy na polach, czyli 3x2,5 mm2 H07RN-F 450/750V.

Wizualizacja poniżej (na szybko z telefonu):
72c770c8cb0db6e9399b084d7b13941a.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
S&A

Długo tu nic nie pisałem, bo nie było co :-)

 

Oczywiście ładowanie pod domem, które opisywałem wyżej jest wykonane i sprawdza się tak świetnie, że pluję sobie w brodę, że wcześniej tego nie zrobiłem i korzystałem ze zwykłego kabla!

 

Rozwiązanie przedstawione i wykonane przeze mnie sprawdza się świetnie przez cały ten sezon. Ani pół chwili nie spędziłem przy jakichkolwiek naprawach elektryki (wyłączając oderwanie jednego lutu od złącza światła w łazience-zrobiłem niedokładnie i musiałem poprawić).

 

Teraz kupiłem jeszcze podwójną obudowę na 12V (gniazdko zapalniczki i ładowarka USB 2.1+1.0) żeby wypuścić do przy klapie serwisowej, żeby z zewnątrz był dostęp do ładowania urządzeń. Podłączę to do obwodu gniazda 12V na „panelku sterowania”.

 

Jeździliśmy w tym roku bardzo dużo i praktycznie prawie nie korzystaliśmy z podłączeń do 230V. Zakupiona tez została pompka zewnętrzna aby na dzikusa przepompować wodę ze zbiorników zewnętrznych do tego w przyczepie - korzystam wtedy z aku odpalonego auta.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...