Jump to content
Paweł Worach

Skoda Superb 4x4 jako holownik ?

Recommended Posts

Paweł Worach

Witam,

Macie doświadczenie z tym autem jako holownikiem?? Interesuje mnie w opcji 170 KM, 4x4 i DSG, najlepiej w kombi do przyczepy DMC 2000kg

Poproszę o uwagi i opinie czy w ogóle to auto da radę?! Wiem, że któryś z forumowiczów posiada tylko nie wiem czy w opcji 4x4 i automacie??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

http://forum.karawaning.pl/user/25101-plopapl/

 

Ten kolega ma superba 4x4, z buda jaką ma podajże 1600 radzi sobie super. ale po szczegóły pisz do niego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pjoter

Z tak wygoodnych aut chcesz sie przesiąść do kombi i szorować tyłkiem po asfalcie??? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cosik3

Jako holownik bardzo fajne autko, ale do przyczepy 2-tonowej trochę za lekkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Woytek

Ja takim (t.j. 4x4, dsg, 170KM) ciągam swoją przyczepkę i jest naprawdę ok. Moja przyczepa ma DMC 1500.

Przy prędkości autostradowej (100-110) zestaw prowadzi się stabilnie/bardzo komfortowo. A jak potrzebujesz chwilowo przyspieszyć to też mocy nie brakuje

W ostatnie wakacje, załadowany dodatkowo trzema rowerami na dachu, byłem w bieszczadach i tamtejsze górki nie były mi straszne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

A DMC 2660kg skody jest ? jeżeli tak to respekt. Ale więcej jak 1800 to bym nią nie planował holować.

 

 

Edycja - sprawdziłem, DMC ok 2125kg..co daje nam wynik 1597 dla przyczepy przy uwzględnieniu 1,33

 

to chyba do 2 ton się nie nada ? :)

Edited by maarec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

A DMC 2660kg skody jest ? jeżeli tak to respekt. Ale więcej jak 1800 to bym nią nie planował holować.

 

Taki Superb ma chyba niecałę 2100 DMC. Tak więc niczego sensownego on nie pociągnie. Jego max to 1550

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Taki Superb ma chyba niecałę 2100 DMC. Tak więc niczego sensownego on nie pociągnie. Jego max to 1550

jesteś pewien ? po co Paweł rozważałby go do przyczepy 2000kg ? przy DMC 2100 to pozamiata tym samochodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

jesteś pewien ? po co Paweł rozważałby go do przyczepy 2000kg ? przy DMC 2100 to pozamiata tym samochodem.

 

Tak :) DMC ma dokładnie takie: 2197 kg. Czyli niecałe 2200 a nie 2100 jak wcześniej napisałem.

 

I tutaj idealnie widać zalety stosowania przelicznika 1/33. Taki, dajmy na to Niemiec może do takiego auta podpiąć przyczepę o masie 2t. Czyli w praktyce może się nawet zdarzyć, że auto jest dużo lżejsze od przyczepy (MW tej skody z kierowcą to 1634 kg)!  A w przypadku zastosowania naszego przelicznika 1//33 wychodzi idealna masa przyczepy dla takiego auta - czyli 1650 kg. Wtedy proporcje są zachowane i tak i zestaw będzie bezpieczny.

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Worach

Dziękuję za opinie i uwagi i proszę o jeszcze :) narazie wszystko jest czysto teoretyczne, muszę uporządkować trochę "podwórko" i biorę pod uwagę różne możliwości zastąpienia dwóch aut jednym :) Skodami jeżdżę służbowo, wcześniej Superbem ale w sedanie i 140KM, obecnie Octavia 150KM DSG, stąd pomysł na Superba w DSG (kombi i 4x4 to opcja dodatkowa :)  

Nie bardzo rozumiem ten przelicznik, a korci mnie na "dwie osie" na przyszły sezon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
inhalt

Z mojego doświadczenia wynika, że ciężka przyczepa jednoosiowa to poroniony pomysł. Na dwóch osiach jedzie się o niebo lepiej, bardziej komfortowo i bezpieczniej. Jedyny minus dwuosiowej przyczepy to utrudnione manewrowanie ręczne. Ale jeśli DMC=1600 kg to raczej i tak ręcznie się z tym nie ma sensu szarpać.

Czyli jak by nie patrzeć - dwie osie to jest to!

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Z mojego doświadczenia wynika, że ciężka przyczepa jednoosiowa to poroniony pomysł. Na dwóch osiach jedzie się o niebo lepiej, bardziej komfortowo i bezpieczniej. Jedyny minus dwuosiowej przyczepy to utrudnione manewrowanie ręczne. Ale jeśli DMC=1600 kg to raczej i tak ręcznie się z tym nie ma sensu szarpać.

Czyli jak by nie patrzeć - dwie osie to jest to!

Byłbym za dwiema osiami gdyby nawet z moverem nie orały trawników. Do jazdy super, manewry koszmar. Samemu ciężko lawetę pustą przestawic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Nie bardzo rozumiem ten przelicznik, a korci mnie na "dwie osie" na przyszły sezon :)

Tu nie ma co rozumieć :-) Taki Superb może ciągnąć najwyżej 1650 kg z hamulcem najazdowym. Właśnie dla hamulca najazdowego ustawodawca wymyślił przelicznik i warunkowo dopuszcza możliwość ciągnięcia przyczepy z takim hamulcem po spełnieniu warunku 1/33.

 

Czyli jak chcesz ciągnąć przyczepę z hamulcem najazdowym z DMC 2000 to holownik musi mieć DMC na poziomie minimum 2660 kg i oczywiście na haku (czyli O1) minimum 2000 kg.

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs

Niemcy piszą że z przyzepą 2000DMC daje radę.

U nich nie ma jakichś zbędnych przeliczników...

Edited by vrs (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...