Jump to content
trade

Jakie DMC przyczepy maksymalnie

Recommended Posts

trade

witam,

 

Jestem nowy na forum. Po wakacyjnych wizytach na polach kempingowych w europie nastąpiła decyzja o kupnie przyczepy.

Mam pytanie o DMC przyczepy. Jakie max DMC mogę podpiąć do mojego auta. Zaznaczam że na kurs B+E już się zapisałem, a hak do auta będę miał zakładany w czwartek.

Samochód Ford S-max 2010

F1 2505

F3 4305

O1 1800

O2 750

G 1690

z góry dzięki za odpowiedź.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

witam,

 

Jestem nowy na forum. Po wakacyjnych wizytach na polach kempingowych w europie nastąpiła decyzja o kupnie przyczepy.

Mam pytanie o DMC przyczepy. Jakie max DMC mogę podpiąć do mojego auta. Zaznaczam że na kurs B+E już się zapisałem, a hak do auta będę miał zakładany w czwartek.

Samochód Ford S-max 2010

F1 2505

F3 4305

O1 1800

O2 750

G 1690

z góry dzięki za odpowiedź.

Cześć, O1- przyczepa z hamulcem O2 przyczepa bez hamulca w Polsce jest jeszcze przepis dotyczący hamulca najazdowego jaki jest zastosowany w przyczepach kempingowych ale w twoim przypadku wychodzi 1883 kg więc możesz śmiało ciągnąć tyle co w dowodzie czyli 1800kg w przypadku przyczepy z hamulcem ;)

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
trade

Dzięki, czyli rozumiem ze obowiązuje zasada DMC samochodu 2505 / 1,33 = 1883 Kg czyli 1800 jak w dowodzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Tak, w Twoim wypadku tak to działa

Share this post


Link to post
Share on other sites
trade

Jeszcze raz dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin_G

+ viatoll jeśli planujesz jeździc po polskich drogach objętych systemem poboru opłat.

 

Edited by Marcin_G (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

witam,

 

Jestem nowy na forum. Po wakacyjnych wizytach na polach kempingowych w europie nastąpiła decyzja o kupnie przyczepy.

Mam pytanie o DMC przyczepy. Jakie max DMC mogę podpiąć do mojego auta. Zaznaczam że na kurs B+E już się zapisałem, a hak do auta będę miał zakładany w czwartek.

Samochód Ford S-max 2010

F1 2505

F3 4305

O1 1800

O2 750

G 1690

z góry dzięki za odpowiedź.

Masz skrzynie automat czy manual i ile mocy? Diesel?

 

Osobiście polecałbym do Smaxa trzymać się 1600 do 1700dmc. Da radę i 2000kg pociągnąć ale się zgrzeje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
trade

Masz skrzynie automat czy manual i ile mocy? Diesel?

 

Osobiście polecałbym do Smaxa trzymać się 1600 do 1700dmc. Da radę i 2000kg pociągnąć ale się zgrzeje.

2.0 Diesel 140 koni w manualu.

Generalnie szukam właśnie o DMC ok 1600 ale chciałem wiedzieć jakie są możliwości jakby się coś fajnego trafiło

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

140 KM i 1600 kg :hmm:  a już samo auto jest duże o dużym DMC. Jak to zapakujecie to nie wiem czy

to będzie komfortowa jazda. Chyba że można to zawirusować :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

140 KM i 1600 kg :hmm:  a już samo auto jest duże o dużym DMC. Jak to zapakujecie to nie wiem czy

to będzie komfortowa jazda. Chyba że można to zawirusować :niewiem:

Tam jest minimalnie mniej Nm niż u mnie a na przyspieszenie z cepą 1700kg nie narzekam. Jeżeli auto jest w formie to nic wirusowac nie trzeba. Jeżeli to polift to teoretycznie da się podnieść móc w sofcie do 163km.

 

Mój zestaw spokojnie pojedzie ponad 140 a pewnie i 150kmh, kłopot może być z zatrzymaniem. Masa własna niewiele więcej niż normalne kombi. Delikatnie że sprzęgłem sugeruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

jeżeli  tak piszesz to ok, ale 1600 czy 1700 kg to już sporo,

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

140 KM i 1600 kg :hmm:  a już samo auto jest duże o dużym DMC. Jak to zapakujecie to nie wiem czy

to będzie komfortowa jazda. Chyba że można to zawirusować :niewiem:

 

Będzie komfortowa, poradzi bez problemu  :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

no tak ja się za bardzo nie wypowiadam bo moje doświadczenie jest prawie żadne, ale 140Km na przyczepę o DMC 1600kg

do tego auto DMC 2500kg i strome podjazdy :hmm:   no nic nie chce mieszać bo jak napisałem moje doświadczenie jest żadne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

no tak ja się za bardzo nie wypowiadam bo moje doświadczenie jest prawie żadne, ale 140Km na przyczepę o DMC 1600kg

do tego auto DMC 2500kg i strome podjazdy :hmm:   no nic nie chce mieszać bo jak napisałem moje doświadczenie jest żadne.

Gdyby napisał, że jest to automat i 4x4 to Twoje obawy nie miałyby uzasadnienia. Niestety wtedy chyba Smaxow nie robili z napędem 4x4. Teraz zatrzymać może przyczepność kół przednich lub spalone sprzęgło. Jednak mój ostatni 8 godzinny przejazd zestawem z Zakopanego trochę mnie uspokoił. Stałem tam w mogą korkach na stromych i długich pojazdach. Sprzęgło dało radę rozpędzić zestaw od zera kilkadziesiąt razy w kilkanaście minut a tego od lat się obawiałem.

 

Mocy oczywiście zawsze mało, Ale skoro mój daje radę to kolegi też da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

 W  dieslu to nie konie robią  robotę a Nm  :) ile te auto ma Nm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...