Jump to content
Ollalla

certyfikat gazowy = tłumaczenie przysięgłe zaświadczenia o sprawności?

Recommended Posts

Ollalla

Witam,

po remoncie przyczepki zawiozłam ją do serwisu, wszystkie instalacje i sprzęty działają, był problem z wodą, wykonano obejście i mam normalne przyłącze ( nie angielskie). Jest tylko jeden problem, nie można było znaleźć tabliczek znamionowych na wszystkich urządzeniach i w związku z tym nie mogę dostać naklejki i certyfikatu gazowego. Mogę dostać pisemne zaświadczenie o sprawności instalacji. Stąd pytanie - czy jeśli przetłumaczę to zaświadczenie u tłumacza przysięgłego na ang, niemiecki, francuski - to czy to wystarczy? Czy przyjmą mnie na kempingu w Holandii czy Hiszpanii?

Pozdrawiam, Ola

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Nie wiem jak wygląda przyjmowanie na kempingach w Hiszpanii i Holandii, ale na południu Europy nigdzie mi nie sprawdzali nigdy certyfikatu gazowego.

Odnośnie tłumaczenia i wypisu że instalacja jest sprawna - nic Ci to raczej nie da tak samo jak taki papier nie jest nic warty w przypadku kontroli policji w Austrii gdy korzysta się z gazu podczas jazdy. Ma być naklejka i książeczka niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites
bozka

Jak jest z instalacją gazową w Niemczech?

 

Często spotykam się ze sprzecznymi informacjami. Chyba zależy to od wieku pojazdu.

Nasza przyczepa z inst. gazową jest z 2004 r, samochód z instalacją z 2007 r.

a sama instalacja jest 4 letnia. Wczoraj byłam na przeglądach gdzie

w obu pojazdach sprawdzono instalację gazową. Jednak oprócz ceny wyższej za samochód

nie dokonano żadnych dodatkowych wpisów.

Rok temu instalacji podczas przeglądów nikt ne sprawdzał.

Oczywiście nie muszę mówić, że wszystko szczelne.

W Niemczech nie będziemy w żadnych dużych miastach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Ale jaki potrzebujesz certyfikat? Nie bardzo rozumiem. Nawet jak kupujesz nową przyczepę to przecież nie masz żadnego certyfikatu. Nie słyszałem aby też ktokolwiek tego wymagał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Chodzi o certyfikat G607, w nowej przyczepie czy kamperze nie masz naklejki bo masz 2 letnią gwarancję fabryczną. Potem żeby móc prawnie korzystać z instalacji gazowej podczas jazdy czy na promie musisz mieć badanie potwierdzone naklejką i wpisem do książeczki która to oczywiście przy pierwszym przeglądzie trzeba zakupić

Przegląd o którym mówi bozka to zwykły przegląd u gazowników i szczerze mówiąc za granicą można go użyć jak w WC braknie papieru :)

Edited by bartosz_b (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Czyli płynąc promem z zakręconą butlą nie trzeba mieć przeglądu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

No tak to z teorii wychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

A spotkałeś się z tym że na jakimś campie wymagali tejj wlepki? Bo gdzieś o tym czytałem ale osobiście się nie spotkałem

Edited by jacekzoo (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Też się nie spotkałem żeby kontrolowali na kempingach, w drodze czy na promach, chociaż na poprzednim kamperze miałem takową

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut

W Niemczech każdy kamper obowiązkowo co 2 lata musi przejść "gasprufung" inaczej nie dostanie TUV-u. 

Dla przyczep kempingowych nie ma ustawowego wymogu ale ........ tu się zaczynają schody jeżeli korzystasz na kempingu z instalacji gazowej i nie masz ważnego badania na instalacje gazową w swojej przyczepie kempingowej a przeprowadziliby kontrole można otrzymać duża grzywnę nie mandat. Na forum niemieckim podano, że taka kontrola została przeprowadzona w 2014 roku na kempingu Luneburger Heide koło Soltau.

Użytkownicy podpowiadają jak obejść aby uniknąć konsekwencji ale ja nie polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

No własnie, wszyscy piszą i pieją za G607 a nie ma nikogo komu by ten papier sprawdzali.

Na kempingach nie wymagają, cepka zarejestrowana w PL i spełnia wymogi prawne w PL + Państwa z Konwencji Wiedeńskiej, w D nie mozna jechać z odręconą butlą, tam musisz mieć ją zakręcona i jak masz (w PL nie mamy, butle w D mają) założony kapturek ochronny na zawór, na promie nie mozna mieć uruchomionego gazu nawet jak mas 7x G607 bo takie są przepisy PPOŻ dla takiej jednoski.

Tak sobie myślę, że to jest dla użytkownika ale nie ma nic wspólnego z żadnym wymogiem prawnym w żadnym kraju.

Nawet z tym TUV mi nie pasuje w kamperze bo nie muszę tej instalacji uzywać i nie ma ona wpływu na TUV bo kamper sprawny, na forum napisali ze gdzieś tam kiedyś (jeden kemping, kilka lat do tyłu) była kontrola a co wcześniejszymi latami i latami po 2014, jak widać cisza więc się pewnie trafił jakis troll coś tam napisał i poszło a nie wierzę że taki kraj przepisowy jak D z takim rynkiem karawaningowym zrobił tylko jedną kontrolę (ktoś by napisał gdzieś o innych).

Jak to mówią, zrób dobry temat a kasa z biegiem czasu sama poleci.

 

Było tak kiedyś z hakami do auta, wszedł wymóg że ma być demontowana główka więc zakłady montażowe zrobiły temat że do D nie wiedziesz jak nie wymienisz haka i parę lat zarabiali na jeleniach wymieniających haki bez potrzeby.

Podobnie jest dziś z tematem zdjęcia główki. Nigdy tego nie robilem, kontroli w D miałem troszkę, a jak cos pytałem to mówili że jest kapturek na gówce, jest ok i tyle, ale u nas się dyskutuje o tym.

Cóż, widocznie tak ma być.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin_G

Chyba jednak bardziej przerażające jest prawdopodobieństwo zważenia zestawu ;)

 

Wysłane z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Ale tak czy siak dobrze robić przegląd gazowy nawet tylko dla siebie. Ja zrobiłem, a przy okazji dostałem wlepe, nie wiem czy potrzebna, dlatego pytałem, ale wiem że instalacje mam bezpieczną

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Było tak kiedyś z hakami do auta, wszedł wymóg że ma być demontowana główka więc zakłady montażowe zrobiły temat że do D nie wiedziesz jak nie wymienisz haka i parę lat zarabiali na jeleniach wymieniających haki bez potrzeby.

Podobnie jest dziś z tematem zdjęcia główki. Nigdy tego nie robilem, kontroli w D miałem troszkę, a jak cos pytałem to mówili że jest kapturek na gówce, jest ok i tyle, ale u nas się dyskutuje o tym.

Cóż, widocznie tak ma być.

Ten mit i strach przed nie ściągniętym hakiem nadal u wielu ludzi funkcjonuje :]

Ale tak czy siak dobrze robić przegląd gazowy nawet tylko dla siebie. Ja zrobiłem, a przy okazji dostałem wlepe, nie wiem czy potrzebna, dlatego pytałem, ale wiem że instalacje mam bezpieczną

Tak ma właśnie być. Ty masz się czuć bezpiecznie a inni mają na tym zarabiać :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Socale

...

cepka zarejestrowana w PL i spełnia wymogi prawne w PL + Państwa z Konwencji Wiedeńskiej

...

 

Powiedziałeś wszystko.

Dotyczy wszystkich pojazdów zarejestrowanych, nie tylko przyczep.

Nie dajmy się naganiaczom naciągać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...