Skocz do zawartości

Jaką prędkość przejazdową utrzymujecie z cepką?


Tsport

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 223
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Teraz, byry007 napisał:

To byście się zdziwili ja ostatnio jechałem że 3 tirami nie na autostradzie mieli coś około 103 km h emoji2957.png

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Licznikowe? 

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według licznika było coś 103 do 105 w aucie to było o 4 rano pewnie chłopaki spieszyli się z dojazdem na budowę i jechali ostro .

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

Na autostradzie tempomat 93km/h (GPS) i byłem szybszy od każdego tira. Jak na horyzoncie pojawiał się tir to po kilkunastu minutach byłem blisko i jak za mną robiła się dziura to tempomat na 98-100 i po chwili tir za mną i znów spokojne 93.

Najlepiej wyprzedza mi się pod górkę bo mocy starcza a tir czasem słabnie a pozatym jest to bezpieczniejsze niż np z górki. Nigdy nie wyprzedza na stromych zjazdach. 

Jak jedziemy mniej niż 90 to niektóre tiry nas dogonią i siedzą 15 minut na ogonie a potem 5 minut wyprzedzają (czasem w tunelu). 

Jak jedziemy bliżej 95 to za często trzeba wyprzedzać tiry co nie jest komfortowe przy dużym natężeniu ruchu. 

I to jest słuszna koncepcja!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jazda pod górkę jest bezpieczniejsza i tu nie chodzi o to ,że "Tir" słabnie ,bo mocy to mają w zapasie.Bezpieczniej jest bo masz wciśnięty pedał gazu i w tym przypadku zawsze masz kontrolę nad budą. 

Prawdopodobieństwo wypadku lub bujanie budą na boki jest jak się zjeżdża z górki ,koń nie ciągnie i buda jedzie jak jej wygodnie. A jak już jest przeładowana lub masą zbliżoną do konia to potrafi pokazać co potrafi -IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maras napisał:

Zawsze jazda pod górkę jest bezpieczniejsza i tu nie chodzi o to ,że "Tir" słabnie ,bo mocy to mają w zapasie.Bezpieczniej jest bo masz wciśnięty pedał gazu i w tym przypadku zawsze masz kontrolę nad budą

Z tym zapasem mocy to nie wygląda aż tak różowo w tych Tirach :P ale łańcuch lepiej ciągnąć niż pchać, wtedy będzie prosty. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maras napisał:

....jak się zjeżdża z górki ,koń nie ciągnie i buda jedzie jak jej wygodnie.

No tu bym polemizował. Patrzyłem na 6% spadku na autostradzie na chwilowe spalanie na tempomacie i było ok 1.5 L. przy 90 licznikowym. Tzn. już przy tej prędkości buda stawia taki opór, ze nawet z górki silnik musi trochę dodać, a im szybciej jedziemy tym pewnie więcej by dodała "gazu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomiy napisał:

No tu bym polemizował. Patrzyłem na 6% spadku na autostradzie na chwilowe spalanie na tempomacie i było ok 1.5 L. przy 90 licznikowym. Tzn. już przy tej prędkości buda stawia taki opór, ze nawet z górki silnik musi trochę dodać, a im szybciej jedziemy tym pewnie więcej by dodała "gazu".

Jazda z górki na tempomacie nie jest miarodajna a tym bardziej ekonomiczna czy bezpieczna. Ostatnio z nudów testowałem mój tempomat i skrzynię. Do pewnego momentu fajnie to działało, skrzynia zrzucała biegi aby zestaw utrzymać w zadanej prędkości. Później musiałem hamować, zakręt był. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2020 o 23:14, maarec napisał:

Jazda z górki na tempomacie nie jest miarodajna a tym bardziej ekonomiczna czy bezpieczna. Ostatnio z nudów testowałem mój tempomat i skrzynię. Do pewnego momentu fajnie to działało, skrzynia zrzucała biegi aby zestaw utrzymać w zadanej prędkości. Później musiałem hamować, zakręt był. 

 

Dokładnie też tak mam. 

Tempomat jest wygodny ale nie da się nim pokonywać krętej drogi z licznymi przewyższeniami. No chyba, że solo. 

Co innego na długich i nawet stromych zjazdach, jeśli w porę na takim zjeździe zauważę zakręt to np. z 90 do 80km/h spokojnie powinien zestaw wyhamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, danielpoz napisał:

Tempomat wyhamuje tak samo efektywnie jak byś to zrobiłł nożnym hamulcem. 

Chyba że masz tak zaawansowany tempomat jak ja w cytrynie to wtedy niekoniecznie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tempomat hamuje tylko silnikiem, nawet w wersji aktywnego tempomatu nie przyhamowuje hamulcami tylko silnikiem. Jak jest duża górka to nie daje rady i trzeba mu pomóc nogą bo by za bardzo sie rozbujał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.