Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie nigdy tego nie doczekamy, ale fajnie by było, aby w przepisach pojawiła się też luka w drugą stronę czyli aby przeciętny kowalski mógł czasem awaryjnie przejechać np z całkowicie pustą lawetą, która ma DMC bliżej 3 ton ale na pusto waży przykładowo 600kg a jego samochód może ciągnąć np 1.5t. Jedyne co go trzyma teraz to O2 w DR samochodu - zgodnie z prawem nie pojedzie, mimo że zestaw będzie całkowicie bezpieczny.

 

I jak tak dalej poszukać, to zaraz się okaże, że jeszcze bardziej skomplikujemy sytuację w papierach niż jest teraz.

 

Ja słyszałem, że tak jest w DE. Nie wiem na ile to prawda, ale może to tłumaczy czemu czasem teoretycznie mniejsze auta ciągną większe budy. Czyli, że auto np ma na haku 1300, a ciągnie cepę 1500, ale taką której realna waga nie przekracza właśnie 1300 kg i na legalu jedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja słyszałem, że tak jest w DE. Nie wiem na ile to prawda, ale może to tłumaczy czemu czasem teoretycznie mniejsze auta ciągną większe budy. Czyli, że auto np ma na haku 1300, a ciągnie cepę 1500, ale taką której realna waga nie przekracza właśnie 1300 kg i na legalu jedzie. 

Tak jest w DE. Wczesniej miałem wątpliwości ale dopytałem i juz ich nie mam. Liczy się waga rzeczywista :yay: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wszystko jasne. Swoją drogą to jest wg mnie sensowne rozwiązanie i tak też powinno być w PL. 

 

EDIT bo zacząłem się zastanawiać. Dlaczego u nas się przyjęło, że to co wpisane w O1 oznacza, że takie maksymalnie DMC możemy podpiąć? Z czego to wynika? Zwłaszcza, że O1 to maksymalna masa przyczepy, a nie DMC przecież. Czyli MMC wg przepisów to największa masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu. Czyli O1 nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy. Może u nas jest tak samo jak w DE? 

 

I tu też potwierdzenie tego co napisałem: http://forum.karawaning.pl/topic/10944-dmc-a-max-masa-ca%C5%82kowita/page-4?do=findComment&comment=263103

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT ... Dlaczego u nas się przyjęło, że to co wpisane w O1 oznacza, że takie maksymalnie DMC możemy podpiąć? Z czego to wynika? Zwłaszcza, że O1 to maksymalna masa przyczepy, a nie DMC przecież. Czyli MMC wg przepisów to największa masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, określoną przez producenta pojazdu. Czyli O1 nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy. Może u nas jest tak samo jak w DE? 

 

I tu też potwierdzenie tego co napisałem: http://forum.karawaning.pl/topic/10944-dmc-a-max-masa-ca%C5%82kowita/page-4?do=findComment&comment=263103

Wdaje mi się, że istotny jest tu zapis "określoną przez producenta pojazdu" i oznacza jakie obciążenie konstrukcyjnie taki pojazd jest w stanie wytrzymać (patrz dwuosiowe przyczepy lekkie, gdzie niektórzy wypisują wytrzyma 1t) a DMC oznacza do jakiego obciążenia jest homologowany (obecnie najczęściej tożsame).

W świetle obecnych przepisów nie odważył bym się wysnuć stwierdzenia, ze O1 nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy, a raczej nie przeładowuj przyczepy  żeby nie przekroczyć O1 :smirk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W świetle obecnych przepisów nie odważył bym się wysnuć stwierdzenia, ze O1 nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy, a raczej nie przeładowuj przyczepy  żeby nie przekroczyć O1 :smirk:

 

No nie ma. O1 to MMC a nie DMC, a wg Prawo o Ruchu Drogowym to są zupełnie różne pojęcia. Oczywiście u mnie się zgadza DMC z przyczepy z O1, nie mam zamiaru przecierać szlaków na drodze i kłócić się z kimś. Już wystarczy mi, że mam F3 ograniczone, które nie jest sumą F2 i O1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź z KWP w Poznaniu, jest raczej sprzeczna z tutejszymi ustaleniami:

 

"Należy zaznaczyć, że podane w dowodzie rejestracyjnym dane oznaczają dopuszczalne masy całkowite (DMC) podobnie jak w cyt. wyżej Ustawie odnoszącej się w art. 6 do uprawnień do kierowania pojazdami, i tak:

F.2 – 2310 kg. (DMC pojazdu),

F.3 – 3510 kg. (DMC zespołu pojazdów, czyli sumy DMC samochodu i przyczepy),

 

Oznaczenia „G” i „O.1” oznaczają odpowiednio:

„G” – masa własna,

O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy...."

 

ale żeby było weselej to byłem w 3 stacjach kontroli i 2 wydziałach komunikacji i tam potwierdzono stanowisko o braku sumowania pozycji F 2 z dowodów rejestracyjnych..,:)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do uprawnień do kierowania pojazdami jak najbardziej sumuje się DMC obu pojazdów. Więc jeśli KWP o tym mówi to ma oczywiście racje.

 

A jeśli oni jednak twierdzą, że F3 to suma F2 pojazdu i F2 przyczepy (co jest bzdurą) to spytaj ich o podstawę prawną. Bo powoływanie się na art. 6 ustawy o kierujących pojazdami jest głupie i nie ma w ogóle związku. Art. 6 dotyczy kategorii praw jazdy!

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ze F3 to  nie koniecznie suma DMC auta i przyczepy...

 

No niekoniecznie, a w zasadzie nie :) Ale jak twierdzą inaczej, bo wnioskuje, że twierdzą, to czy podali jakąkolwiek podstawę prawną czy na zasadzie, że im się tak wydaje? To raz. Dwa to trzeba było ich spytać co w przypadku kiedy auto w polu O1 może ciągnąć np przyczepę o MMC 1300, a z F3 - kiedy odejmiemy od F3 - F2 to wychodzi powiedzmy 1000 kg? :) Ciekawe co oni na to :)

 

I ciekawe czy Ci sami policjanci wiedzą, że ograniczone F3 często ma miejsce w przypadku ciągników siodłowych. Ale co się dziwić, jak jest spora grupa policjantów, tak z drogówki, którzy twierdzą, że na B możesz ciągnąć jedynie przyczepę lekką.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak zrobiłem i....otrzymałem odpowiedz że sprawa została przekazana zgodnie z moim miejscem zamieszkania... :) Na razie cisza..

 

 

Haha, czyli spychologia :) Żaden się nie podpisze, albo dostaniesz wymijającą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niekoniecznie, a w zasadzie nie :) Ale jak twierdzą inaczej, bo wnioskuje, że twierdzą, to czy podali jakąkolwiek podstawę prawną czy na zasadzie, że im się tak wydaje? To raz. Dwa to trzeba było ich spytać co w przypadku kiedy auto w polu O1 może ciągnąć np przyczepę o MMC 1300, a z F3 - kiedy odejmiemy od F3 - F2 to wychodzi powiedzmy 1000 kg? :) Ciekawe co oni na to :)

 

I ciekawe czy Ci sami policjanci wiedzą, że ograniczone F3 często ma miejsce w przypadku ciągników siodłowych. Ale co się dziwić, jak jest spora grupa policjantów, tak z drogówki, którzy twierdzą, że na B możesz ciągnąć jedynie przyczepę lekką.

Ja spotkalem takich którzy twierdza ze na B to do 4250 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spotkalem takich którzy twierdza ze na B to do 4250 kg.

 

I mieli akurat rację :)  Z tym, że jeśli masz przyczepę inną niż lekką to musisz mieć już dopisany kod do B, czyli B96. Ale jak jedziesz z lekką to możesz mieć zestaw składający się z auta do 3500kg + przyczepa lekka do 750 kg.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.