Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, w tapatalku nie widzę co kolega ma w profil wpisane ale zanim dalej będziecie na nim jeździć, wiedzcie że są na rynku cepki z hamulcem hydraulicznym.

Mają normalne bębny, węże i zbiorniczek z płynem hamulcowym.

 

O ile dobrze pamiętam to nawet kolega kit miał taką cepkę (nie wiem czy nie swojego Qeka co dalej na forum jeździ u innej załogi.

 

Być może warto się samemu dowiedzieć czegoś zanim się hejtuje innych.

 

Dobrze prawisz :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ile jeszcze razy będziecie powtarzać bzdury na temat przelicznika 1;33. Nie ma czegoś takiego liczy sie to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym powie to każdy rozsądny diagnosta a również Inspekcja Transportu Drogowego. Sami się nakręcacie wyimaginowanym przelicznikiem tylko po co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jeszcze razy będziecie powtarzać bzdury na temat przelicznika 1;33. Nie ma czegoś takiego liczy sie to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym powie to każdy rozsądny diagnosta a również Inspekcja Transportu Drogowego. Sami się nakręcacie wyimaginowanym przelicznikiem tylko po co???

Rozumiem, że to diagnosta jest w Polsce odpowiedzialny za ustanawianie prawa? A rozporządzenie w sprawie warunków technicznych nie istnieje?

 

I oczywiście, że to co w DR się liczy. Nikt nigdy tego nie negował. Jeśli masz tylko przyczepę z hamulcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jeszcze razy będziecie powtarzać bzdury na temat przelicznika 1;33. Nie ma czegoś takiego liczy sie to co jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym powie to każdy rozsądny diagnosta a również Inspekcja Transportu Drogowego. Sami się nakręcacie wyimaginowanym przelicznikiem tylko po co???

Kolego jesteś kolejną osobą, która takimi wypowiedziami wprowadza ludzi w błąd i sieje niepotrzebne zamieszanie.

Póki co, istnieje rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów i obowiązuje ono wszystkich.

 

Temat wałkowany był dziesiątki razy i póki co przepis istnieje. 

Jeżeli chcesz poznać wszystkie konkretne przepisy wraz z numerami paragrafów i konkretnymi punktami to możesz to zrobić np. tu

 

Jeżeli znajdziesz inne przepisy to podaj proszę konkretne paragrafy znoszące ten zapis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ja wprowadzam ludzi w błąd, poniżej cytat z ustawy prawo o ruchu drogowym

 

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

a tutaj rozporządzenie ministra infrastruktury: ( wytłuściłem interesujący wszystkich zapis)

 

DZIAŁ II
WYMIARY, MASY I NACISKI OSI POJAZDU

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może
przekraczać w przypadku:
1) pojazdu składowego zespołu pojazdów:
a) przyczepy dwuosiowe - 18 ton,
B) przyczepy trzyosiowe - 24 tony;
2) zespołu pojazdów mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy pojazd samochodowy i trzyosiowa przyczepa - 40 ton,
B) trzyosiowy pojazd samochodowy i dwuosiowa przyczepa - 40 ton;
3) pojazdów członowych mających 5 lub 6 osi:
a) dwuosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa - 40 ton,
B) trzyosiowy ciągnik siodłowy i dwu- lub trzyosiowa naczepa - 40 ton,
c) trzyosiowy ciągnik siodłowy i trzyosiowa naczepa przewożąca 40-stopowy kontener
ISO w transporcie kombinowanym - 44 tony;
4) zespołu pojazdów mających 4 osie, składających się z dwuosiowego pojazdu
samochodowego i dwuosiowej przyczepy - 36 ton;
5) pojazdu członowego mającego 4 osie, składającego się z dwuosiowego ciągnika
siodłowego i dwuosiowej naczepy, jeżeli odległość pomiędzy osiami naczepy:
a) wynosi co najmniej 1,3 m, ale nie więcej niż 1,8 m - 36 ton,
B) jest większa niż 1,8 m - 36 ton + 2 tony tolerancji, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o

którym mowa w § 5c;
6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;
7) trzyosiowego pojazdu samochodowego - 25 ton albo 26 ton, jeżeli oś napędowa jest
wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym
mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a
maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;
8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli
oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub
równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest
wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza
9,5 tony;
9) trzyosiowego autobusu przegubowego - 28 ton;
10) ciągnika rolniczego o kołach ogumionych:
a) dwuosiowego - 18 ton,
B) trzyosiowego - 24 tony
- przy czym udział obciążenia osi kierowanej oraz osi napędowej dla każdego stanu
obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej.
2. Udział masy na oś lub osie napędowe pojazdu lub zespołu pojazdów nie może być
mniejszy niż 25% w przypadku ich maksymalnej masy całkowitej.
3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia
wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas.
4. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego nie może przekroczyć
maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także
nacisków osi, przy czym:
1) w przypadku pojazdów przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy producent może określić
inną, wyższą wartość maksymalnego nacisku osi tylnej stosowaną wyłącznie podczas
ciągnięcia przyczepy;
2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego
pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;
3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa
całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz
maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30% maksymalnej
masy całkowitej;
4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z
hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
B) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,
z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku
nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie
homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa
ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej
urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez
hamulca nie może przekroczyć:
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub
połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą
wartość,
B) 750 kg.

 

to powinno rozwiać wszelkie wątpliwości

Edytowane przez maciek75 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to przeczytaj jeszcze rozporządzenie w sprawie warynk9w technicznych pojazdów (tak to się zwie chyba), dział 4. Hamulce.

Poczytaj w tym dziale o hamulcu bezwładnosciowym (taki jaki mamy), o przeliczniku 1,33 tam zawartym i wróć do tego tematu i wytłuszczoną czcionką napisz ładnie przeprosiny dla czytających oraz podziękowania że poszeżyli Twoją wiedzę.

Wtedy juz będziesz wiedzial komplet.

 

 

Edyta:

To nawet ten sam akt prawny który zacytowałeś tylko dokladnie Dział 3, rozdział 4 - Hamulce.

Jak byś przeczytal do konca dokument który cytujesz nie wykazywałbyś się ignoranctwem jakie pokazałeś.

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To nie ja wprowadzam ludzi w błąd, poniżej cytat z ustawy prawo o ruchu drogowym

 

Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

 

Zapomniałeś dodać.

Warunki techniczne

Rozdział 4

HAMULCE

 

,,1) hamulec roboczy:

a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,

B) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,....

 

...7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. ''

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tematów będzie jeszcze o tym zakichanym 1.33 ? Jeśli @maciek75 jest taki mądry to życzę mu aby doświadczył kolizji mając budkę na haku gdzie nie będzie zachowany stosunek 1.33. Jak przyjdzie mu z własnej kieszeni płacić bo ubezpieczalnia się wypnie to się przekona

Edytowane przez tomekk
literówka, chodziło pewnie o słowo zakichanym, a nie zakochanym (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile tematów będzie jeszcze o tym zakochanym 1.33 ? Jeśli @maciek75 jest taki mądry to życzę mu aby doświadczył kolizji mając budkę na haku gdzie nie będzie zachowany stosunek 1.33. Jak przyjdzie mu z własnej kieszeni płacić bo ubezpieczalnia się wypnie to się przekona

Dobrze, że to nie koncert życzeń. Wystarczy ogarnięty inspektor i zakaz dalszej jazdy plus laweta.

 

Kolega jest uparty, 1.33 nie istnieje bo musiałby sprzedać holownik.. Przykładowo oczywiście.

 

Interpretacji pod siebie to norma.

 

Pomyślcie jakie byłyby wyniki ankiety jakby na campie w sezonie chociaż 100 kierowcow po 10 pytań zadać? Można by książkę napisać z analizą wyników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że to nie koncert życzeń. Wystarczy ogarnięty inspektor i zakaz dalszej jazdy plus laweta.

 

Kolega jest uparty, 1.33 nie istnieje bo musiałby sprzedać holownik.. Przykładowo oczywiście.

 

Interpretacji pod siebie to norma.

 

Pomyślcie jakie byłyby wyniki ankiety jakby na campie w sezonie chociaż 100 kierowcow po 10 pytań zadać? Można by książkę napisać z analizą wyników.

Ujednoliciliby te przepisy, byłby święty spokój. To co w dowodzie rejestracyjnym powinno być święte, a homologacja wystawiana na podstawie obowiązujących przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujednoliciliby te przepisy, byłby święty spokój. To co w dowodzie rejestracyjnym powinno być święte, a homologacja wystawiana na podstawie obowiązujących przepisów.

dokładnie, tylko co wtedy, kiedy np jeden z samochodów u mnie w rodzinie ma możliwość holowania 2.000kg a według 1.33 to chyba 1660kg. Kupujesz takie auto, które jeżeli jeździłoby za granicami Polski to mogłoby ciągnąć 2000kg. Później przy sprzedaży w dowodzie rej zostanie tylko 1660kg. Dodatkowo może zawsze trafić się samochód i przyczepa z układem hydraulicznym lub elektrycznym a nie najazdowym i wtedy DR go ogranicza.

 

aby to miało sens powinna pojawić się kolejna pozycja w DR  np O3 - masa przyczepy z hamulcem uruchamianym z  miejsca kierowcy a O2 zmienić na masa przyczepy z hamulcem najazdowym.

 

Zawsze można by znieść współczynnik 1.33 tylko on trochę trzyma tych bardziej świadomych przed holowaniem czegoś co jest na krawędzi mocy samochodu.

 

Przepisy mamy nie życiowe i przestarzałe tak jak ograniczenia prędkości pisane pewnie w latach 60-tych. Teraz samochody są silniejsze, mają lepsze hamulce a drogi zmieniły się drastycznie. Także przepisy powinny pójść do przodu.  Teoretycznie można by iść w kierunku przeglądu dodatkowego i naklejki 100kmh na budkę w PL, tylko sam dobrze wiem, że z taką naklejką 100kmh na budce to spokojnie można lecieć 20kmh więcej :) w końcu mandat niski :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jedna kwestia co mówi Marek, a druga to doinformowanie. U mnie ani na kursie na b, ani na c ani na c+e (na tym samym byli ludzie ci robili b+e) słowem nie powiedzieli o przeliczniku.

 

W każdym państwie są jakieś absurdalne przepisy, jedne bardziej respektowane inne martwe, u nas trafiło na 1,33. Po prostu trzeba o tym wiedzieć u tyle.

 

Swoją drogą wg mnie bardzo mądry jest ten przelicznik, niektóre auta mają absurdalnie duże dmc przyczepy do dmc auta. Co innego holować płaską lawetę a co innego budę, ten przelicznik troche ogranicza zapędy co poniektórych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nigdy tego nie doczekamy, ale fajnie by było, aby w przepisach pojawiła się też luka w drugą stronę czyli aby przeciętny kowalski mógł czasem awaryjnie przejechać np z całkowicie pustą lawetą, która ma DMC bliżej 3 ton ale na pusto waży przykładowo 600kg a jego samochód może ciągnąć np 1.5t. Jedyne co go trzyma teraz to O2 w DR samochodu - zgodnie z prawem nie pojedzie, mimo że zestaw będzie całkowicie bezpieczny.

 

I jak tak dalej poszukać, to zaraz się okaże, że jeszcze bardziej skomplikujemy sytuację w papierach niż jest teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.