Skocz do zawartości

Kontrola wagi zestawu na drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem na stacji obsługi i rozmawiałem z diagnostą odnośnie słynnego 1,33. W przyczepie kempingowej mamy hamulce hydrauliczne uruchamiane bezwładnościowo, ale sam hamulec jest hydrauliczny, bezwładnościowy to jest tylko sposób jego uruchamiania. Jak mają się przepisy w świetle powyższego.

Edytowane przez Kvasir (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj byłem na stacji obsługi i rozmawiałem z diagnostą odnośnie słynnego 1,33. W przyczepie kempingowej mamy hamulce hydrauliczne uruchamiane bezwładnościowo, ale sam hamulec jest hydrauliczny, bezwładnościowy to jest tylko sposób jego uruchamiania. Jak mają się przepisy w świetle powyższego.

 

Może zmień diagnostę lepiej. Tak dla własnego bezpieczeństwa. Bo skoro Twój diagnosta widzi w zwykłym hamulcu najazdowym jakąś hydraulikę... 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, w tapatalku nie widzę co kolega ma w profil wpisane ale zanim dalej będziecie na nim jeździć, wiedzcie że są na rynku cepki z hamulcem hydraulicznym.

Mają normalne bębny, węże i zbiorniczek z płynem hamulcowym.

 

O ile dobrze pamiętam to nawet kolega kit miał taką cepkę (nie wiem czy nie swojego Qeka co dalej na forum jeździ u innej załogi.

 

Być może warto się samemu dowiedzieć czegoś zanim się hejtuje innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strusiek zgoda, ale takie hamulce są tak popularne jak typ hamulca który omija 1.33. Ktoś gdzieś tam jeden ma takie coś, ale jest to taki wyjątek że moim zdaniem pomijalny

Edytowane przez jacekzoo (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne zgadzam się, ale może akurat u kolegi jest taki hamulec i diagnosta jak i on sam nie ma problemu z wiedza o sprzęcie a zastanawiali się co w przypadku takiej nietypowej hybrydy.

W sensie już go/ich wyśmiano a według mnie nie potrzebnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne zgadzam się, ale może akurat u kolegi jest taki hamulec i diagnosta jak i on sam nie ma problemu z wiedza o sprzęcie a zastanawiali się co w przypadku takiej nietypowej hybrydy.

W sensie już go/ich wyśmiano a według mnie nie potrzebnie.

Bardzo dziękuję za wsparcie. Nie chodziło nawet o moją przyczepę, tylko o fakt że takie przyczepy jak najbardziej występują i o samo zagadnienie jak ma się 1,33 do tego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, w tapatalku nie widzę co kolega ma w profil wpisane ale zanim dalej będziecie na nim jeździć, wiedzcie że są na rynku cepki z hamulcem hydraulicznym.

Mają normalne bębny, węże i zbiorniczek z płynem hamulcowym.

 

O ile dobrze pamiętam to nawet kolega kit miał taką cepkę (nie wiem czy nie swojego Qeka co dalej na forum jeździ u innej załogi.

 

Być może warto się samemu dowiedzieć czegoś zanim się hejtuje innych.

 

Nikt nie mówi, że takiego hamulca nie ma, ale to są wyjątki. 99,9% przyczep ma hamulec mechaniczny a nie hydrauliczny, a diagnosta zgodnie z relacją Kvasira, się wypowiada jakby to był standard. Skoro tak twierdzi, to wnioskuję, że nie ma zielonego pojęcia o czym mówi i tyle, bo standardem jest linka nawet w droższych przyczepach.

 

A nawet przyjmując, że diagnosta widział przyczepę z hamulcem hydraulicznym to i tak powinien wiedzieć, że niczego w kwestii przepisów to nie zmienia. Co jak co, ale to właśnie diagnosta powinien przede wszystkim znać się na przepisach,

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to teraz w nowych osiach BPW można spokojnie zamówić oś z hamulcem hydraulicznym i do tego domówić też porządny system typu ATC, który dodatkowo w tej osi działa na każde koło osobno.

 

natomiast dalej jest to hamulec najazdowy. Ja osobiście nie widziałem jeszcze przyczepy, która miałaby przewody hamulcowe wyprowadzone na dyszel tak jak w naczepach ciężarówek. Samochód pewnie byłoby łatwiej znaleźć lub przerobić ale koszta małe nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, to teraz w nowych osiach BPW można spokojnie zamówić oś z hamulcem hydraulicznym i do tego domówić też porządny system typu ATC, który dodatkowo w tej osi działa na każde koło osobno.

 

Już nie ma BPW ;) Al-Ko ich kupiło. Teraz wszystko co było BPW to jest Al-Ko :) Nowe Adrie Aviva, które wychodziły na BPW wychodzą teraz na osiach Alko - rzecz jasna tych samych :)

 

Co do hydrauliki to owszem, ale ciekawy jestem czy w Polsce chociaż jedna przyczepa ma hamulec hydrauliczny.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna to nawet na forum jest, pisalem ;).

 

Kvasir, co do 1,33 koledzy mają rację, dalej to niestetybezwładnościówka a nie uruchamiany z miejsca kierowcy więc 1,33 działa (w myśl oczywiscie starych przepisów ale dalej obowiązujących).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.