Jump to content
rottingham

Generalny remont i ulepszenie przyczepy kempingowej

Recommended Posts

rottingham

Na początku, jako nowy użytkownik, chciałem się przywitać z wszystkimi Forumowiczami.

Tak więc: Cześć wszystkim! Czołem Rodacy.

 

Teraz przechodzę do tematu i mam nadzieję, że mi pomożecie i że uda mi się zrealizować zaplanowany cel. 

 

Chciałem zaznaczyć, że szukałem podobnych wątków i nie znalazłem niczego co rozwiałoby moje wątpliwości. Jeżeli jednak coś takiego było, proszę o wrzucenie linku i przepraszam za spam. 

 

Do rzeczy. 

Chcemy z partnerką kupić przyczepę kempingową. To ma być najtańsza możliwa przyczepa kempingowa, która nie będzie ciekła. 

 

Chcemy dokonać jednocześnie generalnego remontu takiej przyczepy aby dodać jej ducha świeżości i jednocześnie wymienić wszelkie materace, zlewy itp. aby dodać jej ducha czystości i higieny.

 

Również moim takim górnolotnym planem jest, aby zamontować w niej toaletę i prysznic. 

 

Czy ten plan jest waszym zdaniem osiągalny? Albo inaczej... Osiągalne podobno jest wszystko, a na pewno wiele. 
Czy z perspektywy finansowej jest to plan opłacalny. Mówię to o zimnej kalkulacji finansowej, a nie o tym ile potu, łez i krwi w to będę musiał włożyć, bo na takie poświęcenie jestem gotowy i (chyba) świadomy. 

 

Czy uważacie za sensowne aby jako bazę wziąć oto coś takiego:

https://www.otomoto.pl/oferta/hobby-460-prestige-przyczepa-kempingowa-1973-ID6yVhKd.html#3324d7a0b9

 

Podsumowując pytania:

Czy warto się za to zabierać?

Jaki może być ORIENTACYJNY koszt? (orientacyjny czyli zakładam duży margines błędu)

Czy przyczepa podana w linku nadaje się do takiego przedsięwzięcia? Jeżeli nie, to co byście polecili. 

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, podzielenie się doświadczeniami i za jakiekolwiek Wasze zaangażowanie.

 

Pozdrawiam,

Rottingham

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIENIEK2712

Tylna ściana wyrwana więc z szczelnością już jest problem,po drugie ta przyczepa bardzo długo stała jako stacjonarna wskazuje to brak kół .tyle wg mnie a czy się opłaca ? niech bardziej doświadczeni forumowicze się wypowiedzą IHMO  gra niewarta świeczki

Share this post


Link to post
Share on other sites
zanka

Cześć.  A myślałeś o niewiadówce??? Pytanie ile miejsca potrzebujecie... Jeśli jesteście sami( w sensie bez dzieciarni ) to może pomyślcie o czymś takim???

 Tutaj masz super relację z super hmmm chyba właściwie budowy... 

 

http://forum.karawaning.pl/topic/22447-niewiadów-n132-daleki-od-oryginału/page-3

 

 a tu są takie na alledrogo

 

https://allegro.pl/kategoria/przyczepy-kempingowe-18540?string=niewiad%C3%B3w&order=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-2-0511

 

 Trzymam kciuki i powodzonka!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
petek

Polecam kącik kupującego i relacje forumowiczów z remontów. Było o tym wiele razy. Dobrym zwyczajem jest przeglądnięcie forum, a następnie zakładanie wątków.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kogi

Zobacz to ogłoszenie. Jest droższa troszkę młodsza, ale wygląda zachęcająco :)

 

https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempigowa-adria-CID5-IDn79DE.html


Ta przyczepa HOBBY 460 od tego handlarza,  ma 750 kilo DMC ???

Edited by Kogi (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmtaxi

Z tym "duchem" świeżości i higieny to gruba przesada. Każda ściana w przyczepie ma w różnych miejscach listwy konstrukcyjne przewidziane do mocowania wkrętami (nitami) różnych elementów i dostosowywanie jej do własnych upodobań jest ograniczane właśnie miejscami montażowymi, ponieważ przymocowanie czegokolwiek w miejscach gdzie takie listwy w konstrukcji ściany nie występują jest delikatnie to ujmując, psu na budę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rottingham

Z tym "duchem" świeżości i higieny to gruba przesada. Każda ściana w przyczepie ma w różnych miejscach listwy konstrukcyjne przewidziane do mocowania wkrętami (nitami) różnych elementów i dostosowywanie jej do własnych upodobań jest ograniczane właśnie miejscami montażowymi, ponieważ przymocowanie czegokolwiek w miejscach gdzie takie listwy w konstrukcji ściany nie występują jest delikatnie to ujmując, psu na budę.

 

Mówiąc o tym miałem na myśli np. wymianę materacy lub zlewu. 

 

Dzięki wszystkim za wszelkie wskazówki i rady. Będę to powoli opracowywał.

 

Czy ktoś może podać to czego nigdzie nie mogę znaleźć a co jest dla mnie kluczowe, czyli orientacyjne koszty generalnego remontu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
MartiNBR

Moim zdaniem zakup trupa jest bez sensu. Lepiej za 2500 kupić ładną niewiadówkę(miałem 3) i na start bez dzieci wystarczy. Do tego padła co byś nie wsadził to zawsze będzie padłem. A niewiadówke zawsze sprzedasz bez straty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomekKnaus

Mówiąc o tym miałem na myśli np. wymianę materacy lub zlewu. 

 

Dzięki wszystkim za wszelkie wskazówki i rady. Będę to powoli opracowywał.

 

Czy ktoś może podać to czego nigdzie nie mogę znaleźć a co jest dla mnie kluczowe, czyli orientacyjne koszty generalnego remontu?

 

Wszystko zależne będzie od skali wielkości remontu .... ciężko jest tak od ręki określić - nie mając bazy do której można by było się odnieść .... ale w skrócie - "trzeciej młodości przyczepa" - gdzie do wymiany będą elementy podłogi, ścian, poszycia wewnętrznego, konstrukcji (listwy/kleje/łączniki/wkręty), materace + obszycie, zrobienie łazienki, elementy poszycia zewnętrznego, uszczelniacze, kleje + rzeczy które dojdą - których na pierwszy rzut oka nie widać - w sumie będzie to liczone nie w setkach lecz w tyś. - trzeba mieć na uwadze, że części do przyczep (nawet te z demobilu) są w cenie - bo na hobby się zarabia (choć za pewne zaraz się znajdą tacy, co będą twierdzili, że "pinset" to całą przyczepę zrobili ..... a sam bojler ciepłej wody - nowy kosztuje kilka setek - a używane ..... powiedzmy połówkę ceny ...) ..... temat rzeka .......

 

...... dużo łatwiej będzie znaleźć coś "w miarę zadbanego" - czyt. (tylko pewne elementy do dopracowania) .... niż ryć od zera .... ale każdy robi jak chce  - wiec myśl Pan ;-) - co robić :-)

 

TOM

Edited by TomekKnaus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rottingham

Wszystko zależne będzie od skali wielkości remontu .... ciężko jest tak od ręki określić - nie mając bazy do której można by było się odnieść .... ale w skrócie - "trzeciej młodości przyczepa" - gdzie do wymiany będą elementy podłogi, ścian, poszycia wewnętrznego, konstrukcji (listwy/kleje/łączniki/wkręty), materace + obszycie, zrobienie łazienki, elementy poszycia zewnętrznego, uszczelniacze, kleje + rzeczy które dojdą - których na pierwszy rzut oka nie widać - w sumie będzie to liczone nie w setkach lecz w tyś. - trzeba mieć na uwadze, że części do przyczep (nawet te z demobilu) są w cenie - bo na hobby się zarabia (choć za pewne zaraz się znajdą tacy, co będą twierdzili, że "pinset" to całą przyczepę zrobili ..... a sam bojler ciepłej wody - nowy kosztuje kilka setek - a używane ..... powiedzmy połówkę ceny ...) ..... temat rzeka .......

 

...... dużo łatwiej będzie znaleźć coś "w miarę zadbanego" - czyt. (tylko pewne elementy do dopracowania) .... niż ryć od zera .... ale każdy robi jak chce  - wiec myśl Pan ;-) - co robić :-)

 

TOM

 

 

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź!

 

W obecnej chwili jestem na etapie kalkulowania w jakim stanie zakupić przyczepę i co ewentualnie w niej odrestaurować. Co myślicie o zakupie przyczepy w Wlk. Brytanii? Jestem na etapie przeglądania tamtejszych ofert i muszę przyznać, że wydaje mi się, że są one w dużo lepszym stanie niż nasze rodzime, w których często wieje PRL. 

Oceniam to jednak jako laik. Bardzo pobieżnie. Co Wy o tym myślicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kvasir

Najczęściej przewijające się hasło na tym forum brzmi " laik nie powinien nawet patrzeć na angielki". Czytaj forum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź!

 

W obecnej chwili jestem na etapie kalkulowania w jakim stanie zakupić przyczepę i co ewentualnie w niej odrestaurować. Co myślicie o zakupie przyczepy w Wlk. Brytanii? Jestem na etapie przeglądania tamtejszych ofert i muszę przyznać, że wydaje mi się, że są one w dużo lepszym stanie niż nasze rodzime, w których często wieje PRL. 

Oceniam to jednak jako laik. Bardzo pobieżnie. Co Wy o tym myślicie?

Sam jeszcze rok temu byłem totalnym laikiem, ale dzisiaj już mogę powiedzieć: nie kupuj trupa, cepy nie da się naprawić tak łatwo, a naprawić przeważnie trzeba to, czego nie widać . Na doposażenie, nawet montując używki wydasz krocie. "Odrestaurować" coś takiego to zbudować to od nowa, przy czym ceny materiałów takich, aby trzymały jakikolwiek standard, mogą zwalić z nóg (kleje, masy uszczelniające, uszczelki, taśma butylowa, sklejka). Roboty od groma, koszty niemałe, kupno czegoś na chodzie nawet za 2x tyle niż te zwłoki przyczpy w I-ym poście jest chyba rozsądniejsze. Nie licz na to, że zrobisz to z materiałów dostępnych w markecie budowlanym, bo tak, da się, ale wyjdzie z tego koszmarny ulep, bez późniejszej wartości (i zbywczej, i użytkowej), a wszystko co nadaje się do przyczep, tylko z tego powodu jest x3 do x5 droższe.

Dużo taniej będzie wziąć z góry jakąś pożyczkę na kupno czegoś w miarę dobrego (powiedzmy: do kosmetyki, ew. odnowienia uszczelnień [ale nie już mokrego]) i ją spłacać, nawet z odsetkami, niż remontować jakieś totalne padło kupione za psi, ale nadal niemały grosz, które pochłonie masę pracy, jeszcze więcej pieniędzy, a i tak obarczone jest ryzykiem, że po rozebraniu nie będzie co zbierać.

Naprawdę, to z pozoru droższe rozwiązanie, na które np. kogoś nie stać, to w przypadku przyczepy kempingowej opcja... tańsza i bezpieczniejsza. Mając cepę na chodzie i nawet kredyt, w razie gdyby coś, cepę sprzedasz, kredyt spłacisz. Mając tanie truchło, w skrajnym przypadku skończyć może się ogniskiem, i rozsprzedażą tego, co jeszcze nie zgniło, da się wyjąć (wyposażenie), i co ma jakąś wartość handlową, żeby odzyskać choć trochę utopionej gotówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...