Skocz do zawartości

Twój holownik ma mniej koni niż myślisz...


Mandrol

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.01.2021 o 10:10, golob napisał:

kolega @powolniak ma podobną historię u siebie

Niestety, producenci, euroekolodzy i tym podobnej maści kombinatorzy kłamią, jak najęci.

Mój sadzomiot Kodiaq ze skrzynią DSG katalogowo miał mieć powera, że aż strach. Miało być 190KM i 400Nm już od 1750 rpm.

Ponieważ na niskich obrotach wydawał mi się jakby zbyt mułowaty, nawet w trybie SPORT, postanowiłem zmienić mu mapę.

Po przebiegu 17 kkm hamownia pokazała prawdę auta będącego jeszcze na gwarancji: 182KM i 388Nm, przy czym od 1750 zaledwie 240Nm, dopiero przy 2000 rpm było o 100 NM więcej. Szok.

Tuner nie mógł nic zrobić z mapą by podnieść parametry, padło na power boxa.  Było trochę lepiej, bo stanęło na 210KM i 425Nn (400Nm przy 2100 rpm).

Jest lepiej, ale liczyłem na wiele więcej.

Skarga do Skody skutkowała tym, że badali auto dwukrotnie , jeździli próbnie z podpiętymi komputerami, sczytywali wartości parametrów pracy i okazało się, że ..... wszystko jest w normie, nie ma odstępstw od ich zakładowych normatywów i parametrów pracy motoru, mogę się gryznąć w nos. Chciałoby się powtórzyć pod adresem producenta i importera hasło z protestu kobiet "wy....ać". Przecież nie będę się włóczył po sądach i wydawał pieniądze na biegłych rzeczoznawców, których wiedza też często jest tak uboga jak deklarowane moce w autach.

Tuner pokazał mi wykresy z hamowania 3. Kodiaqów 190KM i we wszystkich koników i niutków było mniej od obiecanych.

Już nigdy więcej Skody. Odradzam ją każdemu. Syn np. planował kupić Citigo, kupił VW Up.

 

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, powolniak napisał:

Tuner pokazał mi wykresy z hamowania 3. Kodiaqów 190KM i we wszystkich koników i niutków było mniej od obiecanych

Rozumiem rozgoryczenie, człowiek płaci a potem takie kwiatki. Generalnie wychodzi że ostatnie roczniki wersji 190KM mają bardzo często niedostatki i to niezależnie w jakiej budzie są (czy skoda czy VW), widać to prawie codziennie po wykresach pojawiających się na różnych grupach. WLTP i pseudo ekologia wszystko załatwia. 

Za to przykładowo parę dni temu kolega pokazywał mi swój wykres Passata 150KM 2018 DSG7 przebieg ok. 100kkm i miał fabrycznie prawie 160KM i moment ok. 350Nm. Zostal zrobiony bez problemu na ok 190KM i moment ponad 400Nm. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, maciejek34 napisał:

Kolego napisz czemu tuner nie mógł nic zrobić ?

 

Trochę inny silnik, akcja od 32minuty

Nie dało się mapy zmienić do satysfakcjonujących wartości KM i Nm. Niewielkie przyrosty, zwłaszcza Nm,  mnie nie interesowały. 

W rewelacyjne dokonania Kiwi Racing jakoś nie bardzo wierzę.

Najzwyczajniej w świecie wystarczy w danych hamowni zmienić kilka parametrów, jak: temperaturę powietrza, ciśnienie atmosferyczne, itp. i algorytm przeliczy to tak, że włosy będą dęba stawać od kosmicznych przyrostów. Po drugie przy takich przyrostach mocy, by je móc wykorzystać niezbędne jest dokonanie wymiany intercoolera na większy/wydajniejszy, a i dolot też godzi się zmienić na sportowy. Bez tych wymian bardzo łatwo zagotować tak podkręcone auto.

A co do Kodiaqa RS, to ma ten sam motor 2,0 TDI co ja. Jedyne co je różni to druga turbina. Pierwsza w RS (a w zasadzie vRS bo wg Skody jest to Vision Rally Sport) jest mniejsza niż ta w 2,0 150 i 190 KM, zaś druga jest odpowiednio większa. Lecz ona włącza się dopiero przy 3000 rpm i wówczas daje powera. Na pierwszej turbinie RS jest - szczególnie w niskich zakresach obrotowych motoru - słabszy od 190KM. Mam wykresy RS z hamowni, więc wiem jakie wartości generuje. Należałoby zapytać, kto sadzomiotem jeździ na obrotach powyżej 3000 rpm? Toż takie obroty motoru, to są prędkości autostradowe przekraczające na 7 biegu 160 km/h.

W dieslu istotna jest moc (Nm) w niskich zakresach obrotów). Stąd obiecywane przez Skodę 400Nm od 1750 rpm pozwalało przyjmować, ze ruszając będzie marszczyło asfalt.

W mojej furmance irytujący jest przede wszystkim brak niutonów na niskich obrotach motoru, tak do 2100 rpm. Przy prędkościach obrotowych powyżej tej wartości auto już przyzwoicie jedzie, z moją przyczepą DMC 1500kg, jadąc 90 km/h na 7. biegu przy obrotach ok 1300rpm, wystarczy łopatką przy kierownicy (bo DSG reaguje niemrawo) zredukować na 5. biegów, lekko depnąć pedał gazu i błyskawicznie jest 110 km/h, bo wówczas obroty są na poziomie max Nm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, maciejek34 napisał:

Od 1750 turbo zaczyna pompować, do coś ponad 3000 ma wygenerować moment, także tu wszystko jest w normie

Według danych technicznych mojego Kodiaqa, agregat generuje max moment obrotowy 400Nm w zakresie obrotów 1750-3250, czyli w tym zakresie obrotów ma być MOC. Ruszenie i rozpędzanie się turbiny (a ma ona zmienną geometrię łopatek) zatem ma następować przy obrotach poniżej 1750.

Turbawki pozbawione kierownicy mogą tak dmuchać, jak piszesz, czyli wartość niutonometrów rośnie proporcjonalnie do obrotów.

RS także katalogowo ma generować 500Nm w zakresie 1750-3250. Wracając do Kiwi Rally, zauważ, że w galerii prezentującej oficjalne dokonania tego tunera owszem jest RS, ale przy nim podano całkiem inne, aniżeli w linkowanym filmiku, wartości KM i Nm do jakich poprawiono mapę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też się zastanawiam na upgradem map :-) Ktoś w Wawie zna coś godnego polecenia? Jedyne co mi się kojarzy to Kreator Mocy. Na swojej stronie pokazują, że wzrost mocydla mojego silnika jest że 130 do 150 KM i momentu z 320 do 355 Nm.

Ktoś korzystał z ich usług?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.