Jump to content
tomekp254

Jaką przyczepe moge podczepić???

Recommended Posts

DOMINO7

Znają te 1,33. Ale są przepisy nadrzędne do których się stosują i którymi mają się kierować, np rozporządzenia WE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Znają te 1,33. Ale są przepisy nadrzędne do których się stosują i którymi mają się kierować, np rozporządzenia WE.

Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dopuszczenia do ruchu. Nie pamiętam dokładnie w którym miejscu chyba Artykuł 66 dział trzeci jest dokładnie napisane

 

W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi;warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Edit. I osobiście spotkałem się z mandatem i zakaz dalszej jazdy do momentu zmiany holownika

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekp254

Tak z ciekawosci to na jakiej zasadzie jest to obliczane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

F2 dzielisz 1.33

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ed

A ja bym z uśmiechem na twarzy zapiął budkę DMC1600 i jechał.

Dobrze, że piszesz o sobie - chciałbym widzieć Twój uśmiech gdy Ci zważą zestaw i poproszą o ściągnięcie holownika, który będzie mógł ciągnąc taką przyczepę. :ee:

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOMINO7

W tym przypadku akurat ważenia bym się nie obawiał. Niech się martwią ci, którzy mają przyczepy 1200 lub 1300 DMC a realnie ponad 1500 ;). Przecież wg niektórych tutaj to nie jest nic złego. Nawet są specjalne tematy instruktażowe jak obniżyć DMC :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Znają te 1,33. Ale są przepisy nadrzędne do których się stosują i którymi mają się kierować, np rozporządzenia WE.

Czyli co konkretnie? Jaki to przepis nadrzędny z rozporządzenia WE (co to w ogóle za rozporządzenie?) kasuje aktualny przepis krajowy?

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Dobrze, że piszesz o sobie - chciałbym widzieć Twój uśmiech gdy Ci zważą zestaw i poproszą o ściągnięcie holownika, który będzie mógł ciągnąc taką przyczepę. :ee:

Nie muszą ważyć, bo w dowodach rej. mają wszystko

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOMINO7

Czyli co konkretnie? Jaki to przepis nadrzędny z rozporządzenia WE (co to w ogóle za rozporządzenie?) kasuje aktualny przepis krajowy?

Aż tak mnie to nie interesowało żeby dopytywać, ale 30.07 wracam z wakacji to przy najbliższej okazji poproszę o uzasadnienie.

WE- wspólnota europejska

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Aż tak mnie to nie interesowało żeby dopytywać, ale 30.07 wracam z wakacji to przy najbliższej okazji poproszę o uzasadnienie.

WE- wspólnota europejska

To jeszcze poproś żeby Ci dali to na piśmie. Bo fakt jest faktem że WITD różnie interpretuje przepisy. Przynajmniej się przy kontroli z tym spotkałem.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Aż tak mnie to nie interesowało żeby dopytywać, ale 30.07 wracam z wakacji to przy najbliższej okazji poproszę o uzasadnienie.

WE- wspólnota europejska

To ja Ci odpowiem. Żaden przepis z rozporządzenia WE nie likwiduje z automatu przepisu krajowego. Jeśli do czegoś takiego zobowiązany jest dany kraj, tzn do zmiany przepisów to wtedy dostaje czas i musi dany kraj to zrobić. Tak było przykładowo z kategoriami prawa jazdy, i stąd między innymi prawo jazdy B96. Ale nic nie stoi na przeszkodzie aby różne kraje w niektórych sferach miały swoje uregulowania. Dzięki temu w PL możesz jechać na autostradzie 140. Tak samo we Francji na autostradzie możesz jechać z cepą 130.

 

Dlatego też wyposażenie pojazdów, czy wymagania techniczne w każdym kraju mogą być inne. Dlatego dla Niemca nie mogą w Polsce stosować przelicznika ale Niemcy dla Polaka już tak. Ale to akurat reguluje Konwencja Wiedeńska

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Roobertino

W tym przypadku akurat ważenia bym się nie obawiał. Niech się martwią ci, którzy mają przyczepy 1200 lub 1300 DMC a realnie ponad 1500 ;). Przecież wg niektórych tutaj to nie jest nic złego. Nawet są specjalne tematy instruktażowe jak obniżyć DMC :D

Wujcio, pijesz do kogoś???? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DOMINO7

Nie Robert, akurat co innego miałem na myśli.

To jeszcze mi Jacku powiedz, po co ujednolicono w całej Unii dokumenty? Kwestie ograniczeń prędkości pomijam, bo to zupełnie co innego niż sprawa o której mówimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Nie Robert, akurat co innego miałem na myśli.

To jeszcze mi Jacku powiedz, po co ujednolicono w całej Unii dokumenty? Kwestie ograniczeń prędkości pomijam, bo to zupełnie co innego niż sprawa o której mówimy.

Ale co mają dokumenty do warunków technicznych pojazdów a te jak dobrze wiesz w każdym kraju są zupełnie inne. I pod te warunki techniczne właśnie podpada cepa z hamulcem i nasz polski przelicznik 1.33

 

I żadne rozporządzenie WE tego przelicznika nam nie kasuje. Jedynie wspomniana Konwencja Wiedeńska u nas działa i dzięki temu polska policja nie może ukarać Niemca za pojazd niezgodny z polskimi przepisami czyli z rozporządzeniem o warunkach technicznych pojazdów.

Czyli Niemiec ciągnie w Polsce tyle ile ma w DR. A Polak tyle ile może zgodnie z przepisami bo zapis w DR tyczy się przyczepy z hamulcem a hamulec najazdowy nie spełnia wymogów hamulca i dopuszczony jest do użytku warunkowo przez nasze przepisy. W Polsce pojazd musi być wyposażony i zgodny z polskimi przepisami wynikającymi z rozporządzenia. Koniec i kropka.

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekp254

Noooooooo to hak juz zawieszony

Teraz szukamy rybki na 1439kg:p

post-27844-0-59591600-1499581360_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...